Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Δεν ελέγχονται στα ΚΤΕΟ για καυσαέρια

Ακόμη δεν έχουν παραληφθεί οι κάρτες ελέγχου θορύβου, που μάλλον θα κοστίζουν έξτρα…
Ακόμη δεν έχουν παραληφθεί οι κάρτες ελέγχου θορύβου, που μάλλον θα κοστίζουν έξτρα…

Εισπρακτικό μέτρο θεωρούν οι κάτοχοι δικύκλων τον έλεγχο των οχημάτων τους από ΚΤΕΟ, καθώς ο έλεγχος αυτός κοστίζει τουλάχιστον 20,33 ευρώ. Άγνωστο είναι ακόμη αν η Κάρτα Ελέγχου Θορύβου (ΚΕΘ) θα κοστίζει έξτρα από τον έλεγχο του ΚΤΕΟ, καθώς ακόμη δεν έχει ξεκινήσει η διάθεσή της…

Δικυκλιστές επισημαίνουν ότι η διαδικασία του ΚΤΕΟ είναι εισπρακτικού χαρακτήρα, αφού τα ίδια τα συνεργεία, εφόσον είναι πιστοποιημένα, θα μπορούσαν να εκδίδουν κάθε δύο χρόνια πιστοποιητικά ελέγχου, αλλά και Κάρτες Ελέγχου Θορύβου για τα δίκυκλα. Τα συνεργεία θα ελέγχονταν για την πιστότητά τους από επιθεωρητές της Δημόσιας Διοίκησης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, όπως σημειώνουν, στον έλεγχο που γίνεται στα ΚΤΕΟ, δεν ελέγχεται η εκπομπή καυσαερίων σε όσα δίκυκλα άνω των 50 κυβικών έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν την 1η Ιανουαρίου 1999. «Έτσι ορίζει ο νόμος», σημειώνει ο υπεύθυνος του συνεταιριστικού ΚΤΕΟ Μαγνησίας κ. Αλ. Πλαστάρας.

Ο έλεγχος που γίνεται στα ΚΤΕΟ σήμερα για τα δίκυκλα, μετά και την παράταση που δόθηκε στη σχετική προθεσμία μέχρι 25 Μαΐου, δεν περιλαμβάνει επίσης έλεγχο θορύβου.

Οι κάρτες ελέγχου θορύβου (ΚΕΘ) δεν έχουν παραληφθεί ακόμη, έτσι ώστε να διανέμονται με τον έλεγχο, οπότε τα δίκυκλα θα αναγκαστούν να επανεξεταστούν για την ΚΕΘ, ενώ άγνωστο είναι αν θα πληρώνουν οι δικυκλιστές και γι’ αυτή έξτρα, όπως συμβαίνει με τις κάρτες ελέγχου καυσαερίων (ΚΕΚ).

Παρά την παράταση της προθεσμίας που δόθηκε για τον έλεγχο των δικύκλων άνω των 50 κυβικών από τα ΚΤΕΟ, ο υπεύθυνος του συνεταιριστικού της Μαγνησίας κ. Πλαστάρας δηλώνει ότι «δεν θα επαρκέσει ούτε αυτή η παράταση, καθώς τα ανέλεγκτα δίκυκλα είναι πολλά και ως Έλληνες πάμε να τα τακτοποιήσουμε πάντα τελευταία ώρα».

Υπολογίζεται ότι μόνο στο συνεταιριστικό ΚΤΕΟ ελέγχονται καθημερινά 60-70 δίκυκλα…

Η παράταση αφορά στα δίκυκλα με άδεια κυκλοφορίας έως 31/12/2001, δηλαδή στα δίκυκλα που εκλήθησαν για έλεγχο από τις 30/4/2012 έως τις 30/4/2013.

Οι κάτοχοι των δίκυκλων μοτοσικλετών δεν χρειάζεται να καταβάλλουν και το πρόστιμο αξίας 400 ευρώ.

Σημειώνεται ότι στο Βόλο, μόνο δύο ΚΤΕΟ, το συνεταιριστικό στην Α’ ΒΙΠΕ και το Ιδιωτικό ΚΤΕΟ Θεσσαλίας στην οδό Λαρίσης, διαθέτουν γραμμές τεχνικού ελέγχου δικύκλων.

Προς το παρόν ελέγχονται από ΚΤΕΟ τα δίκυκλα άνω των 50 κυβικών, που έχουν άδεια κυκλοφορίας από τη Διεύθυνση Συγκοινωνιών και όχι από την Τροχαία, όπως συμβαίνει με τα δίκυκλα (μοτοποδήλατα) κάτω των 50 κυβικών, τα οποία θα κληθούν για έλεγχο από ΚΤΕΟ στο μέλλον.

Εφόσον ο μοτοσικλετιστής, με δίκυκλο άνω της 4ετίας, συλληφθεί χωρίς πιστοποιητικό ΚΤΕΟ, τότε κινδυνεύει με πρόστιμο 400 ευρώ, το οποίο αν πληρώσει εντός δέκα ημερών, τότε αυτό μειώνεται στα 50 ευρώ.

Σημειώνεται ότι από πέρυσι τον Απρίλιο έχουν προσκληθεί από την Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας για έλεγχο από ΚΤΕΟ, όλα τα δίκυκλα άνω των 50 κυβικών, ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους, που είχαν άδεια κυκλοφορίας από την 1-1-1992 μέχρι 10-1-2008. Η κανονική προθεσμία διενέργειας του τεχνικού ελέγχου έληξε στις 31 Αυγούστου 2012.

Όπως σημειώνει μεταξύ άλλων σε επιστολή του ο πρόεδρος της ΜΟΤΟΕ Βόλου κ. Αθ. Κατσακιώρης «αν κόπτεται το κράτος για την ασφάλεια του αναβάτη, γιατί εξαιρεί τα κρατικά δίκυκλα; Θεωρεί τους κρατικούς υπάλληλους αναλώσιμους; Ούτε τα κρατικά αυτοκίνητα, ούτε τα δίκυκλα είναι υποχρεωμένα να ελέγχονται. Γιατί; Οι μοτοσικλετιστές δεν αρνούνται τον έλεγχο των οχημάτων τους. Γνωρίζουν πολύ καλά τι σημαίνουν φθαρμένα λάστιχα, μηχανή χωρίς φρένα και αναρτήσεις και γι’ αυτό πληρώνουν υπερβολικά ποσά με ΦΠΑ 23%. Να υπενθυμίσουμε ότι στην Αγγλία τα κράνη δεν επιβαρύνονται με ΦΠΑ…

Η ΜΟΤΟΕ πρότεινε, εκεί που γίνεται το σέρβις της μηχανής, να γίνεται και ο έλεγχος των έξι σημείων, ελαστικά, φώτα, καυσαέρια κ.λπ. Άλλωστε μέχρι τώρα κάρτα καυσαερίων του αυτοκινήτου δεν παίρναμε από εξουσιοδοτημένο συνεργείο; Επισημαίνουμε ότι τα επαγγελματικά δίκυκλα οχήματα θα έπρεπε να περνούν πιο συχνούς ελέγχους και να ελέγχονται οι χρήστες του επαγγελματικού δικύκλου, καθώς και η εργοδότρια εταιρεία… Το ΚΤΕΟ των δικύκλων δεν είναι υποχρέωση καμιάς διεθνούς σύμβασης, ούτε καν είναι ψηφισμένο στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Στη Γαλλία και όχι μόνο δεν υφίσταται ΚΤΕΟ δικύκλων».

Το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου δικύκλου ισχύει για δύο χρόνια και η Κάρτα Θορύβου για ένα χρόνο, με το κόστος ελέγχου πιστοποίησης να ανέρχεται σε 20,33 ευρώ.

Από τον τεχνικό έλεγχο εξαιρούνται τα τρίκυκλα και οι «γουρούνες».

Τα τέλη εκπροθέσμων ελέγχων δικύκλων είναι τα εξής: α) Έως 1 μήνα καθυστέρηση 10 ευρώ (50%), β) 1-6 μήνες 20 ευρώ (100%), γ) 6 μήνες και πάνω 41 ευρώ (200%).

Ο αρχικός τεχνικός έλεγχος του οχήματος από ΚΤΕΟ γίνεται με τη συμπλήρωση τεσσάρων ετών από την ημερομηνία της έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας, ενώ κατόπιν γίνεται κάθε δύο χρόνια από τον αρχικό έλεγχο.

Ο τεχνικός έλεγχος των δικύκλων περιλαμβάνει έλεγχο καυσαερίων, έλεγχο φώτων, οπτικό έλεγχο για τυχόν διαρροές, φθαρμένα ελαστικά κ.λπ. και έλεγχο φρένων.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το