Photo Gallery, Τοπικά

Δεν αρχίζει δρομολόγια από αύριο το «Αλκυόνη»

«Στον αέρα» βρίσκεται η δρομολόγηση του επιβατικού-οχηματαγωγού πλοίου «Αλκυόνη» από τη Θεσσαλονίκη προς τα νησιά των Βορείων Σποράδων και το Βόλο, σύμφωνα με χθεσινές έγκυρες δημοσιογραφικές πληροφορίες. Σύμφωνα με μία πηγή ανέκυψε πρόβλημα στη συνεννόηση μεταξύ της εταιρίας ΝΕΛ και του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), ενώ σύμφωνα με άλλη η ΝΕΛ, που έχει αναλάβει το δρομολόγιο δεν έχει καταλήξει σε συμφωνία ακόμη με τον πλοιοκτήτη του επιβατικού-οχηματαγωγού «Αλκυόνη» που επρόκειτο να δρομολογήσει.

Νέο χτύπημα για τα νησιά των Βορείων Σποράδων και την ακτοπλοϊκή τους σύνδεση αυτό το καλοκαίρι με τη Θεσσαλονίκη θα αποτελέσει η τυχόν ακύρωση των δρομολογίων του επιβατικού-οχηματαγωγού πλοίου «Αλκυόνη», που επρόκειτο να ξεκινήσει αύριο Παρασκευή, συνδέοντας τρεις φορές την εβδομάδα τη συμπρωτεύουσα με τα νησιά και το Βόλο.

Ο Οργανισμός Λιμένα Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) είχε ανακοινώσει ότι τα τρία δρομολόγια εβδομαδιαίως του επιβατικού-οχηματαγωγού πλοίου, επρόκειτο να ξεκινήσουν στις 28 Ιουνίου και θα ολοκληρώνονταν στις 3 Σεπτεμβρίου.

Η αναχώρηση από Θεσσαλονίκη θα γινόταν κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή στις 10 το πρωί με προορισμό τη Σκόπελο (άφιξη στις 3.30 το μεσημέρι), τη Σκιάθο (άφιξη στις 5 το απόγευμα) και το Βόλο (άφιξη στις 7.30 το απόγευμα). Η επιστροφή θα γινόταν κάθε Τρίτη και Πέμπτη, με αναχώρηση από το Βόλο στις 2.30 το μεσημέρι, από τη Σκιάθο στις 5 το απόγευμα και από τη Σκόπελο στις 6.30 το απόγευμα, με άφιξη στη Θεσσαλονίκη τα μεσάνυχτα, ενώ τις Κυριακές η αναχώρηση από Βόλο θα γινόταν μισή ώρα νωρίτερα (στις 2.00 το μεσημέρι) και αναλόγως μισή ώρα νωρίτερα θα γινόταν οι αναχωρήσεις από τους ενδιάμεσους προορισμούς με άφιξη στη Θεσσαλονίκη στις 11.30 το βράδυ.

Κι ενώ τόσο τα τουριστικά πρακτορεία των νησιών όσο και του Βόλου προετοιμάζονταν να δεχθούν τις πρώτες κρατήσεις εισιτηρίων και να «ανοίξει το σύστημα» κρατήσεων, αυτό τελικά δεν έγινε, όπως αναμενόταν. Κανονικά από τα μέσα Ιουνίου έπρεπε η Ναυτική Εταιρία Λέσβου (ΝΕΛ) να έχει «ανοίξει το σύστημα» και να δέχεται κρατήσεις. Αυτό προκάλεσε την εύλογη ανησυχία των πρακτόρων, που απαντούσαν αρνητικά στις ερωτήσεις του επιβατικού κοινού για το πότε θα ξεκινούσε τα δρομολόγια το «Αλκυόνη».

Η «Θ» επικοινώνησε τόσο χθες, όσο και προχθές με στέλεχος της ΝΕΛ, από το οποίο έλαβε την απάντηση ότι το ζήτημα συζητιέται ακόμη, ενώ σύμφωνα με άλλη πηγή, μέχρι 7 Ιουλίου θα αποφασιστεί, αν τελικά το επιβατικό-οχηματαγωγό πλοίο θα δρομολογηθεί στη γραμμή Θεσσαλονίκης-Β. Σποράδων-Βόλου.

Ουσιαστικά δηλαδή τα δρομολόγια του πλοίου «βρίσκονται στον αέρα», εκθέτοντας τον ΟΛΘ που τα είχε ανακοινώσει μετά «βαΐων και κλάδων», αλλά και το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, που έχει εγκρίνει τα συγκεκριμένα δρομολόγια.

Τουριστικοί πράκτορες τόσο των νησιών όσο και του Βόλου δηλώνουν πως εφόσον οριστικοποιηθεί η ακύρωση των δρομολογίων, τότε θα σημάνει ένα σοβαρό πλήγμα στον τοπικό τουρισμό, αφού με το «Αλκυόνη» θα μετακινούνταν Έλληνες τουρίστες ως επί το πλείστον από τις περιοχές της Μακεδονίας και της Θράκης.

Τόσο ο ΟΛΘ, όσο και το ΥΕΝ πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους, οι δε δήμαρχοι και φορείς των νησιών των Β. Σποράδων πρέπει επιτέλους να διεκδικήσουν τα αυτονόητα από την Πολιτεία. Να έχουν τουλάχιστον τους καλοκαιρινούς μήνες επαρκή ακτοπλοϊκή σύνδεση με την ηπειρωτική Ελλάδα.

Σήμερα τα νησιά συνδέονται με το Βόλο με το επιβατικό-οχηματαγωγό πλοίο «Εξπρές Σκιάθος» της HSW, με το επιβατικό-οχηματαγωγό «Πύρασος» της ίδιας εταιρίας από το λιμάνι του Αγ. Κωνσταντίνου και με το επιβατικό-οχηματαγωγό πλοίο «Αχιλλέας» της Ναυτικής Εταιρίας Σκύρου από την Κύμη Ευβοίας.

Επίσης συνδέονται με ένα δρομολόγιο «φλάινγκ κατ» ημερησίως από το Βόλο και τον ΑΆ. Κωνσταντίνο.

Ελπίδα είναι να δρομολογήσει η ΝΕΛ και ένα ακόμη πλοίο από τον Άγ. Κωνσταντίνο, πιθανότατα το επιβατικό-οχηματαγωγό «Παναγία Πάρου».

«Η υπόθεση δεν είναι χαμένη ακόμη με το «Αλκυόνη», δήλωσε χθες στη «Θ» ο Δήμαρχος Σκοπέλου κ. Γ. Μιχελής, ο οποίος είχε ενημερωθεί για το πρόβλημα που ανέκυψε.  «Αν και δεν είμαστε χειρότερα από άλλες χρονιές, εφόσον δεν δρομολογηθεί το «Αλκυόνη», θα είναι πλήγμα για μας», σημειώνει ο Δήμαρχος.

«Το «Πύρασος» όταν έχει πάνω από 4 μποφόρ, «πιάνει» Αγνώντα. Θα μας λείψει φέτος το κομμάτι του κοινωνικού τουρισμού αλλά το άλλο κομμάτι θα έρθει. Ευτυχώς υπάρχει και το «Αχιλλέας» από την Κύμη», τονίζει ο κ. Μιχελής.

Ο τουρισμός των νησιών στηρίζεται εν πολλοίς, κυρίως της Σκοπέλου και της Αλοννήσου, στους Έλληνες, οι οποίοι φέτος αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και δύσκολα θα ταξιδέψουν. Εφόσον δεν υπάρχουν και δρομολόγια, ενώ εκεί που υπάρχουν οι τιμές των εισιτηρίων είναι υψηλές, τότε θα προτιμήσουν το ΙΧ τους και την ηπειρωτική παραθαλάσσια Ελλάδα.

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το