Photo Gallery, Τοπικά

Δεντροφύτευση στην οδό Ιωλκού

Η πρόταση της Ένωσης Καταναλωτών, περιλαμβάνει το τμήμα της Ιωλκού από τις οδούς Γαλλίας μέχρι Δημητριάδος και οραματίζεται τη μετάλλαξη της οδού σε ένα δρόμο αστικού κέντρου με ανθρώπινα χαρακτηριστικά

 

Η απουσία αισθητικής και πρασίνου σε έναν από τους κεντρικότερους δρόμους της πόλης, την οδό Ιωλκού, ευαισθητοποίησε την Ένωση Καταναλωτών Βόλου, η οποία κατέθεσε πρόταση για αλλαγή των δεδομένων, με δεντροφυτεύσεις, διαπλατύνσεις των πεζοδρομίων και δημιουργία χώρων στάθμευσης για ποδήλατα και δίτροχα.

Η πρόταση της Ένωσης Καταναλωτών, που φέρει την υπογραφή του Δ. Καραμπερόπουλου, περιλαμβάνει το τμήμα της Ιωλκού από τις οδούς Γαλλίας μέχρι Δημητριάδος και οραματίζεται τη μετάλλαξη της οδού σε ένα δρόμο αστικού κέντρου με ανθρώπινα χαρακτηριστικά.

Αλλαγές, σε έναν από τους πλέον βρόμικους δρόμους της πόλης προτείνει η Ένωση Καταναλωτών Βόλου προκειμένου να μετατραπεί η οδός Ιωλκού σε ένα δρόμο που θα θυμίζει Ευρώπη και όχι Βαλκάνια, όπως συμβαίνει σήμερα.

Σύμφωνα με την πρόταση, παραμένουν δύο λωρίδες κυκλοφορίας με τα μικρότερα όμως δυνατά πλάτη οδοστρώματος, αυξάνονται τα πλάτη των πεζοδρομίων, κάθε 6 μέτρα φυτεύεται ένα δέντρο και στα δύο πεζοδρόμια, ενώ ενδιάμεσα τοποθετούνται παγκάκια και άλλες εστίες πρασίνου. Επίσης, προτείνεται η τοποθέτηση δημοτικής βρύσης και συγκεκριμένοι χώροι στάθμευσης για ποδήλατα, μηχανάκια και αυτοκίνητα.

Πιο συγκεκριμένα προτείνεται το πλάτος οδοστρώματος για τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας να επεκταθεί στα 6 μέτρα. Δεξιά και αριστερά να οριστούν δύο φαρδιές (25 εκατοστών) συνεχόμενες έντονα βαμμένες λευκές λωρίδες. Στο κέντρο μία ίδια αλλά διακεκομμένη.

Το δεξί πεζοδρόμιο, καθ’ όλο το μήκος του δρόμου, να αυξηθεί κατά 0,60 μέτρα. Σύνολο περίπου 2,70 μέτρα.

«Οπότε, κερδίζουμε το χώρο που χρειαζόμαστε ώστε να δημιουργηθεί σε όλο το μήκος των πεζοδρομίων νησίδα για τα δέντρα και τα λουλούδια, η οποία ταυτόχρονα λειτουργεί και ως προστατευτικό μέσο των πεζών από το οδόστρωμα.

Οι πεζοί θα έχουν πρόσβαση στο οδόστρωμα μόνο στα σημεία διαβάσεων, τα οποία θα βρίσκονται σε κάθε κάθετο δρόμο ή πεζόδρομο», σημειώνεται στην πρόταση.

«Το αριστερό πεζοδρόμιο αυξάνεται κατά 2 μέτρα. Σύνολο περίπου 4,10 μέτρα. Ο χώρος θα είναι άνετος για να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες κίνησης των πεζών.

Εδώ επίσης τοποθετούνται δέντρα, λουλούδια, παγκάκια κ.λπ.

Σε επιλεγμένα σημεία το πεζοδρόμιο μειώνεται στα 2,10 μέτρα ώστε να δημιουργηθούν θέσεις στάθμευσης για αυτοκίνητα και μηχανάκια.

Γίνονται δηλαδή εσοχές στο πεζοδρόμιο με τάπητα από κόκκινα τούβλα και διαγραμμίσεις έντονες ανά 5,5 μέτρα για τα αυτοκίνητα και ένα μέτρο για τα μηχανάκια.

Τα πάρκιν για τα μηχανάκια θα έχουν επίσης ανά ένα μέτρο μεταλλική διαχωριστική μπάρα.

Οι εσοχές αυτές θα απέχουν τουλάχιστον 5 μέτρα από οποιαδήποτε διασταύρωση δρόμου, διάβαση πεζών ή περίπτερο.

Σε όλο το μήκος των αριστερών πεζοδρομίων επίσης, δημιουργείται νησίδα για τα δέντρα και τα λουλούδια η οποία ταυτόχρονα λειτουργεί και ως προστατευτικό μέσο των πεζών από το οδόστρωμα.

Οι πεζοί θα έχουν πρόσβαση στο οδόστρωμα μόνο στα σημεία διαβάσεων, τα οποία θα βρίσκονται σε κάθε κάθετο δρόμο ή πεζόδρομο και σε αντιστοιχία βέβαια με το απέναντι πεζοδρόμιο.

Δημιουργούνται θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων σε επιλεγμένα σημεία πάνω στα πεζοδρόμια με ψηλές μεταλλικές μπάρες.

Το περίπτερο που υπάρχει στο δεξιό πεζοδρόμιο μεταφέρεται αριστερά, έτσι ώστε να υπάρχει πεζοδρόμιο 2 μέτρων μπροστά και από τα δύο περίπτερα.

Οι κάδοι σκουπιδιών τοποθετούνται σε ειδικές εσοχές στα πεζοδρόμια.

Στην οδό Γαλλίας και στο σημείο διασταύρωσης με την Ιωλκού επίσης απομακρύνονται τα παρκαρισμένα από τον κόμβο τουλάχιστον 5 μέτρα.

Θα δοθεί επίσης στο οδόστρωμα της Γαλλίας 3 μέτρα πλάτος και θα αυξηθούν όλα τα πεζοδρόμια αισθητά.

Μετά τα 5 μέτρα, εκατέρωθεν της Ιωλκού, θα επιτραπεί το πάρκιν κανονικά (από την πάνω πλευρά) κρατώντας όμως πάντα 3 μέτρα πλάτος για την κίνηση συν 2 μέτρα πλάτος για πάρκιν.

Τα κάτω πεζοδρόμια της Γαλλίας μπορούν να αυξηθούν κατά 1 τουλάχιστον μέτρο.

Η οδός Ιωλκού θα πρασινίσει.

Σύμφωνα με την πρόταση της Ένωσης, «θα περπατάμε στα πιο φαρδιά καλαίσθητα πεζοδρόμια και ίσως είμαστε πιο χαμογελαστοί.

Εάν κουραστούμε, θα έχουμε ένα παγκάκι να αναπαυτούμε για λίγο, να πιούμε λίγο νερό, ακόμα και να φάμε κάτι. Ένα άσχημο κομμάτι της πόλης μας θα αποκτήσει άλλη όψη. Πιο ανθρώπινη, με διάθεση για βόλτα, ψώνια, δημιουργικότητα».

Τα μηχανάκια πλέον δεν θα παρκάρουν πάνω στα πεζοδρόμια διότι θα έχουν το χώρο τους. Το ίδιο θα ισχύει και για τα ποδήλατα.

Οι θέσεις στάθμευσης των αυτοκινήτων είναι πολύτιμες και θα πρέπει να είναι πολύ σύντομης διάρκειας, 15 ή 30 λεπτών. Οι ίδιοι οι καταστηματάρχες θα πρέπει να μπορούν σε τυχόν παράβαση του χρόνου να καλούν τη δημοτική αστυνομία.

Δεν είναι θέσεις για μόνιμη 24ωρη στάθμευση. Τα ποδήλατα επίσης θα είναι στο χώρο τους.

Θα υπάρχει τάξη και θα ξέρεις ότι, είτε είσαι πεζός, είτε αυτοκινητιστής μπορείς να κινηθείς απρόσκοπτα στο δικό σου χώρο, με ασφάλεια και χωρίς παρεμβολές.

Οι δύο λωρίδες κυκλοφορίας με τις φαρδιές έντονες διαγραμμίσεις και τα μικρά πλάτη τους θα αποτρέπουν τις μεγάλες ταχύτητες και το παρκάρισμα.

Οι νησίδες φυτών των πεζοδρομίων βοηθούν σε αυτό το σκοπό, εκτός βέβαια και από την ασφάλεια που προσφέρουν στους πεζούς.

Δεν θα ξαναχρειαστεί να περπατήσουμε στην άσφαλτο μπροστά από τα περίπτερα διότι θα υπάρχει πλέον 2 μέτρα πεζοδρόμιο μπροστά από αυτά.

Δεν θα ξαναδούμε την απαράδεκτη κατάσταση μητέρας με καροτσάκι στην άσφαλτο.

Κάποιο άλλο σημείο της πόλης σίγουρα θα μπορούσε να γίνει ακόμα καλύτερο.

Σκοπός είναι να αγαπήσουμε το κάθε σημείο της πόλης μας και να χωρέσουμε όλοι εκεί», αναφέρεται.

Υφιστάμενη κατάσταση

Στην οδό Ιωλκού, ο χώρος που προσφέρεται στο αυτοκίνητο, κινούμενο ή σταθμευμένο, είναι δυσανάλογος και καταχρηστικός για τους υπόλοιπους.

Ο πεζός δυσκολεύεται να κινηθεί, δεν υπάρχει πράσινο, δεν υπάρχουν δημόσιες παροχές ανάπαυσης και αναψυχής (παγκάκια κ.λπ.).

Το οδόστρωμα το οποίο ανήκει στα τροχοφόρα κινούμενα ή σταθμευμένα, έχει πλάτος περίπου 8,60 μέτρα και τα πεζοδρόμια περίπου 2,10 μέτρα εκατέρωθεν. Υπάρχουν και δύο περίπτερα (ένα δεξιά και ένα αριστερά) τα οποία οριακά χωρούν στο πλάτος του πεζοδρομίου, με αποτέλεσμα οι διερχόμενοι πεζοί να αναγκάζονται να κατέβουν στο οδόστρωμα για να τα προσπεράσουν.

Στο αριστερό μέρος του οδοστρώματος και σε όλο το μήκος του δρόμου παρκάρουν «άτσαλα» κάθε λογής τροχοφόρα.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το