Τοπικά

ΔΕΗ Βόλου: Σαράντα διακοπές ρεύματος κάθε μέρα

ΔΕΗ

Σε σαράντα περίπου νοικοκυριά και επιχειρήσεις διακόπτει την ηλεκτροδότηση κάθε μέρα η ΔΕΔΔΗΕ Βόλου, λόγω οφειλών. Ωστόσο σε σύγκριση με το 2012 το τελευταίο χρονικό διάστημα παρατηρείται αύξηση των νοικοκυριών που προχωρούν σε ρύθμιση των οφειλών και επανασύνδεση του ηλεκτρικού τους ρεύματος. Είναι χαρακτηριστικό ότι καθημερινά προσέρχονται στα γραφεία της ΔΕΗ Βόλου για διακανονισμό οφειλών περίπου 100 καταναλωτές…

Παραμένει μεγάλος ο αριθμός των νοικοκυριών της Μαγνησίας, που αδυνατούν να πληρώσουν ή ακόμη και να ρυθμίσουν τις οφειλές ηλεκτρικού ρεύματος, όπως δείχνουν τα στοιχεία της ΔΕΔΔΗΕ Βόλου. Ωστόσο το ενθαρρυντικό είναι ότι αυξήθηκε το ποσοστό εκείνων των νοικοκυριών, που προχωρούν σε επανασύνδεση του ηλεκτρικού ρεύματος, αφού προηγουμένως ρύθμισαν ή εξόφλησαν τις οφειλές τους.

Το συμπέρασμα είναι, σύμφωνα με στελέχη της ΔΕΗ Βόλου, ότι οι καταναλωτές αδυνατούν να καταβάλουν μεγάλα ποσά εφάπαξ, έχουν όμως τη δυνατότητα να πληρώνουν με δόσεις μικρότερα ποσά.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΔΕΔΔΗΕ Βόλου, τον διαχειριστή του συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας της περιοχής, οι διακοπές στην ηλεκτροδότηση φθάνουν τις 40  περίπου την ημέρα, όσες ήταν και την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Ωστόσο το ενθαρρυντικό είναι, σύμφωνα με τη ΔΕΔΔΗΕ, ότι αυξήθηκε κατά 10% περίπου το ποσοστό των νοικοκυριών, που προχωρούν σε επανασύνδεση της ηλεκτροδότησης και από 70% πέρυσι ανήλθε φέτος στο 80%. Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με στέλεχος της ΔΕΗ, ότι οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν σε δόσεις-λίγα, λίγα δηλαδή και όχι τα μεγάλα ποσά των δίμηνων λογαριασμών, που περιλαμβάνουν και το ΕΕΤΗΔΕ για τα ακίνητα. Τις διακοπές κάνουν είτε εργολάβος, είτε συνεργεία της ίδιας της επιχείρησης.

Το ποσοστό των διακοπών παραμένει αυξημένο πάνω από 30% σε σύγκριση με το 2011 και περισσότερο σε σύγκριση με τα προηγούμενα προ της κρίσης χρόνια.

Η ενημέρωση για τους οφειλέτες είναι καθημερινή και γίνεται ηλεκτρονικά μέσω του προγράμματος «Σκίρων», που διαθέτει η ΔΕΗ.  Ογδόντα ημέρες από την έκδοση των πρώτων λογαριασμών η ΔΕΗ έχει υποχρέωση να προχωρήσει στην διακοπή των παροχών, όπου για διάφορους λόγους δεν έχουν πληρώσει το λογαριασμό. Η ΔΕΗ, προχώρησε στην εφαρμογή έκδοσης δύο καταστάσεων αποκοπών λόγο χρέους («Σκίρων Ι» και «Σκίρων ΙΙ»), όπου η διαφορά τους είναι στο εάν έχουν αφήσει ανεξόφλητο μόνο το χαράτσι. Στα πλαίσια των διακοπών λόγο χρέους, η ΔΕΗ αρχίζει από τις παροχές που έχουν εκτός από ανεξόφλητο το χαράτσι και ποσά, που αφορούν και τις άλλες χρεώσεις. Από τις διακοπές εξαιρούνται μόνον όσες έχουν προσκομίσει δικαστική απόφαση ή προσωρινή διαταγή αναστολής διακοπής από δικαστική αρχή, καθώς και πελάτες που χρίζουν μηχανικής υποστήριξης, καθώς είναι ασθενείς.

Στα ίδια εξάλλου επίπεδα με τα περυσινά κινούνται και οι ρευματοκλοπές.

 

Διακανονισμοί

Σύμφωνα εξάλλου με άλλα στοιχεία από τη ΔΕΔΔΗΕ Βόλου, καθημερινά γίνονται 30-35 επανασυνδέσεις κομμένων ηλεκτρικών παροχών, ύστερα από την εξόφληση ή τη ρύθμιση των λογαριασμών. Ο αριθμός των επανασυνδέσεων ανέβηκε, καθώς μετά τη ρύθμιση των οφειλών οι οφειλέτες πληρώνουν δόσεις σε μικρότερα ποσά.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΔΕΗ Βόλου, καθημερινά διέρχονται από τα γραφεία της για διακανονισμό 100 περίπου καταναλωτές, αριθμός που παραμένει υψηλός όπως και πέρυσι. Είναι σαφές ότι η αδυναμία πληρωμής των λογαριασμών της ΔΕΗ οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό, στην επιβολή του ειδικού τέλους ακινήτων (ΕΕΤΗΔΕ), που τους έχει επιβαρύνει υπέρμετρα και έτσι δεν μπορούν να πληρώσουν τη ΔΕΗ νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις. Σημειώνεται ότι σε περίπτωση μη πληρωμής του πρώτου λογαριασμού ρεύματος από τους καταναλωτές, στον επόμενο λογαριασμό μετά από δύο μήνες, έρχεται ειδοποίηση, ότι σε ενδεχόμενη μη πληρωμή και του νέου εντός 27 ημερών από την έκδοσή του, θα ξεκινήσει η διαδικασία αποκοπής ηλεκτροδότησης.

Οι ρυθμίσεις αφορούν μηνιαίες δόσεις μέχρι έξι μήνες και οι αιτήσεις κατατίθενται στη ΔΕΗ Βόλου. Πάντως η τοπική ΔΕΗ προσπαθεί να βοηθάει περιπτώσεις καταναλωτών, όπως όταν οι δύο σύζυγοι είναι άνεργοι ή βαρέως πάσχοντες ασθενείς κ.αλ. Οι διακανονισμοί φθάνουν ακόμη και στην καταβολή 50 ευρώ το μήνα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το πρώτο δεκαήμερο κάθε μήνα παρατηρούνται ουρές στα γραφεία της ΔΕΗ Βόλου, στην οδό Λαρίσης, ενώ την περασμένη Τρίτη είχε «πέσει» και το σύστημα μηχανογράφησης της επιχείρησης από τις 7.30 μέχρι τις 10.45 το πρωί.

Με το νέο κώδικα της ΡΑΕ, οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας δεν  προβαίνουν σε αποκοπή του ηλεκτρικού από τον Νοέμβριο μέχρι το Μάρτιο, δηλαδή τον χειμώνα και το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου, για μη εξόφληση λογαριασμών στους «ευάλωτους» οικιακούς πελάτες. Πρόκειται για τους δικαιούχους του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου της ΔΕΗ. Οι προμηθευτές πρέπει να δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες αυτούς, της τμηματικής και άτοκης εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους, σε μηνιαίες δόσεις, που δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 50% της αντίστοιχης μηνιαίας δαπάνης για την ηλεκτρική κατανάλωση του «ευάλωτου» πελάτη.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΔΕΗ, ένας στους δέκα καταναλωτές αδυνατεί να πληρώσει έγκαιρα τον λογαριασμό του… Σύμφωνα ωστόσο με ανεπίσημα στοιχεία, στην περιοχή της Θεσσαλίας το ποσοστό αυτό φθάνει το 24,69%… Ειδικά για το Νομό Μαγνησίας  τα χρέη των καταναλωτών προς τη ΔΕΗ, σύμφωνα με ανεπίσημα στοιχεία, ξεπερνούν το 23%…

Τέλη Οκτωβρίου αναμένεται να ξεκινήσει και στη Μαγνησία η εφαρμογή του προγράμματος διακανονισμού μέσω τηλεφώνου, οπότε δεν θα απαιτείται η αυτοπρόσωπη προσέλευση στα γραφεία της ΔΕΗ. Το πρόγραμμα εφαρμόζεται ήδη πιλοτικά στην Αττική. Τέλος το 2014 αναμένεται να ξεκινήσει η τηλεφωνική εξυπηρέτηση όλων των καταναλωτών της ΔΕΗ.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το