Photo Gallery, Πολιτική

“Δένουν” τα πλοία στα λιμάνια

Οι ναυτεργάτες ζητούν την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας

Μετά την άκαρπη συνάντησή τους με τους υπουργούς Ανάπτυξης και Εργασίας, οι ναυτεργάτες προχωρούν από σήμερα στις 48ωρες κυλιόμενες απεργίες που είχαν προαναγγείλει, ζητώντας μεταξύ άλλων την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων και τη διατήρηση του καμποτάζ. Στην πρώτη απεργία, που θα αρχίσει στις 6 το πρωί σήμερα και θα λήξει στις 6 το πρωί της Τετάρτης, προβλέπεται να συμμετάσχουν τα πληρώματα σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Από τις απεργιακές κινητοποιήσεις αναμένεται να δημιουργηθούν προβλήματα στην τροφοδοσία των νησιών, και ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης ζήτησε την παρέμβαση του υπουργείου Ανάπτυξης προκειμένου να βρεθεί λύση για τα ευπαθή προϊόντα. Παραγωγοί της Κρήτης και φορείς του νησιού συγκεντρώθηκαν το Σάββατο στα γραφεία της Περιφέρειας και, σύμφωνα με πηγές του Αθηναϊκού Πρακτορείου δήλωσαν αποφασισμένοι να προστατέψουν τα προϊόντα τους.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας θα συνεδριάζει μία ημέρα πριν τελειώσει η κάθε απεργία, προκειμένου να αποφασίζει και νέα 48ωρη.
Στις κινητοποιήσεις συμμετέχουν επίσης οι εργαζόμενοι του ΝΑΤ (Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο) και του Οίκου Ναύτου, οι οποίοι μάλιστα θα προχωρήσουν από τη Δευτέρα σε κατάληψη των κτιρίων.
Το Σάββατο, η συνάντηση της ΠΝΟ με τους υπουργούς Ανάπτυξης και Ναυτιλίας Άννα Διαμαντοπούλου και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Γιώργο Κουτρουμάνη, διεξήχθη σε πολύ τεταμένο κλίμα, ενώ κάποια στιγμή αποχώρησαν από το διάλογο οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού αλλά και ο εκπρόσωπος των συνταξιούχων ναυτικών.
«Οι ναυτικοί δεν απεργούν αλλά συνήθως γίνεται κατάληψη πλοίων» υποστήριξε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Απόστολος Βεντούρης, κληθείς να σχολιάσει τις κινητοποιήσεις.
Την ανησυχία τους για τις επιπτώσεις που θα έχει η απεργία των ναυτικών στην αγορά, εξέφρασε με ανακοίνωσή του και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς και Logistics.
Σήμερα το πρωί αναμένεται επίσης να συνεδριάσουν τα σωματεία των πλοηγών, προκειμένου να αποφασίσουν αν τελικά θα συμμετάσχουν στις κινητοποιήσεις με τη μορφή στάσεων εργασίας ή 48ωρων επαναλαμβανόμενων. Σημειώνεται ότι η είσοδος και έξοδος στο λιμάνι των κρουαζιερόπλοιων αλλά και των ποντοπόρων φορτηγών πλοίων που μεταφέρουν κοντέινερ η καύσιμα γίνεται μόνο με πλοηγικά σκάφη.

Τι ζητούν οι ναυτεργάτες

Στα αιτήματα των ναυτεργατικών σωματείων περιλαμβάνεται η υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας για το 2012 και η διατήρηση του καμποτάζ στην ακτοπλοΐα.
Αυτό όμως που προκαλεί την έντονη δυσφορία τους είναι η απόφαση για μείωση των συντάξεων των ναυτικών κατά 7% αναδρομικά από 1ης Ιανουαρίου, η ένταξη του Οίκου Ναύτου στον ΕΟΠΥΥ από 1ης Απριλίου, αλλά και η επιχειρούμενη, όπως υποστηρίζουν, κατάργηση του γραφείου ευρέσεως ναυτικής εργασίας και η ένταξή του στον ΟΑΕΔ, καθώς η εποπτεία του ΝΑΤ ανήκει πλέον στο υπουργείο Εργασίας.
Οι ναυτεργάτες ζητούν επίσης τη διατήρηση της αυτοτέλειας του ΕΛΟΕΝ (Ειδικού Λογαριασμού Οικογενειακών Επιδομάτων Ναυτικών) που στηρίζεται αποκλειστικά και μόνο από πόρους των ναυτικών και όχι από το κράτος, ενώ κατηγορούν την κυβέρνηση ότι «έβαλε χέρι» στα αποθεματικά του λογαριασμού.
Σύμφωνα με την ΠΝΟ, ο λογαριασμός του ΕΛΟΕΝ από το 1950 θα έπρεπε υποχρεωτικά να είναι στην Τράπεζα της Ελλάδος. Ωστόσο, με νόμο του 1997 δόθηκε η δυνατότητα στην Τράπεζα της Ελλάδος να διαχειριστεί ένα μέρος των χρημάτων και να τα μετατρέψει σε ομόλογα. Έτσι, μετά το «κούρεμα» των ομολόγων για την αναδιάρθρωση του δημοσίου χρέους, από τα 51,5 εκατομμύρια ευρώ στο λογαριασμό, αυτή τη στιγμή υπάρχουν 32 εκατ.

Αντιδράσεις και κόντρες

Ο εκπρόσωπος της ΝΔ Γιάννης Μιχελάκης σχολίασε: «Στις δύσκολες αυτές ώρες, η πραγματοποίηση επαναλαμβανόμενων απεργιών από τους ναυτεργάτες θα έχει σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στους νησιώτες μας και ιδιαίτερα στους αγρότες, που δεν θα έχουν τη δυνατότητα διάθεσης των προϊόντων τους στην αγορά».
«Η εμπειρία του πρόσφατου παρελθόντος παραπέμπει, άλλωστε, σε καταλήψεις πλοίων από μικροομάδες της Αριστεράς, που θέλουν να επιβάλλουν, με τη βία, τις αποφάσεις τους και να φέρνουν σε σύγκρουση τους ανθρώπους του μόχθου. Οι άνθρωποι αυτοί δεν έχουν καταλάβει τι συμβαίνει, ούτε στην οικονομία, ούτε στην κοινωνία» πρόσθεσε ο κ. Μιχελάκης.
Η γγ του ΚΚΕ αναφέρθηκε στο θέμα της απεργίας λέγοντας ότι «με κάθε τρόπο πρέπει να εκδηλώνεται αλληλεγγύη και μακάρι να φθάσουμε σε μεγάλες πανεργατικές-πολιτικές απεργίες. Αυτοί οι οποίοι χάνουν από τις απεργίες είναι αυτοί που έχουν στα χέρια τους μεγάλες ποσότητες εμπορευμάτων, που έχουν τη δυνατότητα να τις εξάγουν στο εξωτερικό. Αυτοί μπορεί να χάσουν. Αλλά δεν πρόκειται να φτωχύνουν από μια απεργία 2-3 ημερών».
Η πρόεδρος της Δημοκρατικής Συμμαχίας Ντόρα Μπακογιάννη, που περιοδεύει στην Κρήτη, απάντησε στην κ. Παπαρήγα λέγοντας: «κατάσταση των αγροτών της Κρήτης είναι εξαιρετικά δύσκολη. Η περσινή παραγωγή χάθηκε γιατί δεν μπόρεσε εγκαίρως να μεταφερθεί στο εξωτερικό και τις αγορές. Η λογική της κυρίας Παπαρήγα ότι μπορεί μια κοινωνική ομάδα να εξοντώνει μια άλλη για να προσθέσει ατέλειωτους ανέργους στον ήδη μακρύ κατάλογο που υπάρχει, είναι μοναδική. Είναι η λογική του κομμουνιστικού κόμματος, το οποίο πιστεύει ότι ο λαός πρέπει ακόμα περισσότερο να εξαθλιωθεί, ακόμα περισσότερο να καταστραφεί, για να αντλήσει το κομμουνιστικό κόμμα πολιτικά οφέλη. Ελπίζω η κυρία Παπαρήγα αντί να έχει τις έτοιμες απαντήσεις της, να μιλήσει με τους αγρότες της Κρήτης που μέχρι τώρα έχει αποφύγει να τους δεχθεί».

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το