Photo Gallery, Τοπικά

Δέκα κάμερες σε επικίνδυνους δρόμους

Στη Μαγνησία θα τοποθετηθούν δέκα περίπου κάμερες και σε σημεία όπου σημειώνονται αρκετά τροχαία ατυχήματα, κυρίως θανατηφόρα

 

Ένα δίκτυο από σταθερές κάμερες καταγραφής της κίνησης σε δρόμους της Μαγνησίας θα στηθεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα και στόχος είναι να τεθεί σε λειτουργία εντός του Οκτωβρίου. Στη Μαγνησία θα τοποθετηθούν δέκα περίπου κάμερες και σε σημεία όπου σημειώνονται αρκετά τροχαία ατυχήματα και κυρίως θανατηφόρα.

Κάμερες διαχείρισης της κυκλοφορίας αναμένεται να τοποθετηθούν στους δρόμους Βόλου-Ν. Αγχιάλου, Βόλου-Φαρσάλων, Λαρίσης (στο ύψος της Α’ Βιομηχανικής Περιοχής), στον περιφερειακό σε δύο και τρία σημεία του οδικού κυκλώματος Πηλίου (προς Ζαγορά και Αργαλαστή). Η επιλογή των σημείων έγινε με βασικό κριτήριο τη συχνότητα και τη σοβαρότητα των τροχαίων ατυχημάτων. Έχει προηγηθεί η σύνταξη μελέτης με τη συνδρομή της Τροχαίας.

Ήδη έχει προχωρήσει η διαδικασία τοποθέτησης του δικτύου. Το κόστος αναλαμβάνει το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, ενώ διενεργήθηκε ο διαγωνισμός, ανακηρύχθηκε η μειοδότρια εταιρία και εντός των προσεχών ημερών θα αρχίσουν οι εργασίες εγκατάστασης.

Οι κάμερες θα είναι καταγραφής παραβάσεων κυρίως υπερβολικής ταχύτητας, παραβίασης σηματοδότη, αντικανονικού προσπεράσματος. Παραβάσεων που -όπως προκύπτει στατιστικά- θεωρούνται ως βασικές αιτίες πρόκλησης ατυχημάτων. Αξιωματικοί επισημαίνουν πως οι κάμερες θα έχουν προληπτικό και κατασταλτικό χαρακτήρα. Θα προστατεύονται τα προσωπικά δεδομένα, ενώ θα φωτογραφίζεται η παράβαση και ο αριθμός του οχήματος. Ο έλεγχος των φωτογραφιών θα γίνεται από την Τροχαία και οι παραβάσεις θα αποστέλλονται μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα στους παραβάτες.

Στόχος της λειτουργίας του δικτύου των καμερών είναι η καταγραφή των κυκλοφοριακών συνθηκών, αλλά και η διαπίστωση των αιτιών και υπαιτίων σε περίπτωση πρόκλησης ατυχημάτων, ειδικά στους δρόμους «καρμανιόλα».

Τα στοιχεία θα συλλέγονται από αστυνομικούς (ήδη εκπαιδεύονται από την Αστυνομική Διεύθυνση Μαγνησίας), θα αποτελούν στατιστικά και θα στοχεύουν σε παρεμβάσεις για τη βελτίωση των συνθηκών και αποτροπή άλλων τροχαίων.

Παράλληλα με τη συνδρομή των καμερών και ανάλογα με τις επικρατούσες κυκλοφοριακές συνθήκες, θα λαμβάνονται μέτρα για την αντιμετώπιση έκτακτων συμβάντων (ατυχήματα, ακινητοποίηση οχημάτων, έργα στο δρόμο, εκδηλώσεις, κ.λπ.).

Πέραν της αξιοποίησης των στοιχείων για στατιστικούς λόγους, θα εξετάζονται πιθανές παρεμβάσεις οι οποίες θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην αποτροπή των ατυχημάτων, μέσω της τροποποίησης των υφιστάμενων προγραμμάτων φωτεινής σηματοδότησης, όπου αυτό είναι εφικτό.

Οι κάμερες θα είναι σταθερές και θα εγκατασταθούν σε συγκεκριμένα σημεία των δρόμων, σύμφωνα με τη μελέτη, θα βρίσκονται σε 24ωρη λειτουργία και θα καταγράφουν όλη την κίνηση. Το υλικό θα αξιολογείται από τους αστυνομικούς που θα οριστούν. Οι παραβάσεις θα βεβαιώνονται αμέσως και θα αποστέλλονται στον παραβάτη (αφού εντοπιστούν τα στοιχεία από την έρευνα της Αστυνομίας) η βεβαίωση της παράβασης, η φωτογραφία από την κάμερα και το χρηματικό πρόστιμο που αντιστοιχεί στη συγκεκριμένη παράβαση.

Όσες παραβάσεις διαπιστωθεί ότι αντίκεινται και στον ποινικό κώδικα (δηλαδή οι οδηγοί έχουν διαπράξει και ποινικό παράπτωμα), θα βρίσκονται αντιμέτωποι με τη Δικαιοσύνη αφού σε βάρος τους θα σχηματίζεται δικογραφία.

Οι αξιωματικοί της Τροχαίας στο Βόλο πιστεύουν ότι με τη λειτουργία των καμερών οι οδηγοί θα γίνουν προσεκτικότεροι, ειδικά στα επικίνδυνα οδικά σημεία, όπως π.χ. ο Περιφερειακός. «Αν ο οδηγός γνωρίζει πως μία παράβαση, όπως η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, καταγραφεί από την κάμερα και κληθεί να πληρώσει το πρόστιμο, θα το σκεφτεί πολύ καλύτερα. Ανεξάρτητα αν η παράβασή του αυτή δεν προκάλεσε εκείνη τη δεδομένη στιγμή ατύχημα. Είναι ο προληπτικός σκοπός της κάμερας. Αν έχει την ατυχία και προκληθεί ατύχημα, τότε από την κάμερα θα προκύπτει η παράβαση, ποιος τη διέπραξε και κατ’ επέκταση οι συνθήκες του ατυχήματος», σημειώνουν χαρακτηριστικά αξιωματικοί.

 

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το