Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Βόλος σημαίνει και τσιπουράδικα

 

Καμπάνια με πρωτοβουλία 12 καταστηματαρχών και την πρωτοβουλία της Ένωσης Εστίασης και Διασκέδασης
Καμπάνια με πρωτοβουλία 12 καταστηματαρχών και την πρωτοβουλία της Ένωσης Εστίασης και Διασκέδασης

Διαφημιστική καμπάνια με γαστρονομικό περιεχόμενο ξεκίνησε η Ένωση Καταστηματαρχών Εστίασης Διασκέδασης, με στόχο την προβολή των τσιπουράδικων του Βόλου. Στο πλαίσιο της καμπάνιας «γυρίζεται» ντοκιμαντέρ με θέμα τα τσιπουράδικα και τους παραδοσιακούς μεζέδες τους, ενώ χθες το απόγευμα πραγματοποιήθηκε στον παραλιακό χώρο, μπροστά από την Τράπεζα της Ελλάδας, εκδήλωση με παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια.

Δώδεκα τσιπουράδικα του Βόλου συμμετέχουν με δικά τους έξοδα στην καμπάνια προβολής του παραδοσιακού αυτού κλάδου και στο γύρισμα ντοκιμαντέρ διάρκειας μιας ώρας, το οποίο θα προβληθεί σε ελληνικά τηλεοπτικά κανάλια, καθώς και στις διεθνείς εκθέσεις όπου συμμετέχει η περιοχή. Χθες στον παραλιακό χώρο του Βόλου πραγματοποιήθηκε παρουσίαση του τσίπουρου και των μεζέδων που το συνοδεύουν (60 διαφορετικά πιάτα), για τις ανάγκες τηλεοπτικής εκπομπής, ενώ χορευτικό συγκρότημα της Ν. Αγχιάλου παρουσίασε παραδοσιακούς χορούς. Το ντοκιμαντέρ «γυρίζεται» από ντόπιο καλλιτεχνικό δυναμικό, ενώ θα κυκλοφορήσει και σε CD.

Για το Γαστρονομικό Τουρισμό, μια μορφή εναλλακτικού τουρισμού, μίλησε στη διάρκεια της χθεσινής εκπομπής, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας κ. Κ. Λεβέντης, που αναφέρθηκε στην ανάδειξη του Ελληνικού Θεσσαλικού Πρωινού, ενώ χαρακτήρισε τα τσιπουράδικα του Βόλου ως γαστρονομική ταυτότητα της πόλης και λόγο προσέλκυσης πολλών επισκεπτών. Επίσης μίλησε για τη σημασία της συνεργασίας των επιχειρήσεων εστίασης με τους μικρούς παραγωγούς ελαιολάδου και λοιπών γεωργικών προϊόντων της περιοχής, ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Ανάπτυξης Πηλίου κ. Στ. Παπαϊωάννου.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Καταστηματαρχών Εστίασης και Διασκέδασης κ. Απ. Αθανασός, που ανέλαβε τη σχετική πρωτοβουλία, θα ακολουθήσει ντοκιμαντέρ για την πηλιορείτικη κουζίνα, καθώς και ακόμη ένα για τη νησιωτική των Β. Σποράδων. Επίσης στο πλαίσιο του Επιχειρηματικού Πανοράματος που ξεκινά αύριο, θα διοργανωθεί ανοιχτό τσιπουράδικο την Παρασκευή 24 Μαΐου, 7 ώς 9 μ.μ., για τους επισκέπτες της έκθεσης, πρωτοβουλία την οποία ενισχύει οικονομικά το Επιμελητήριο Μαγνησίας. Επίσης η Ένωση Εστίασης θα συμμετέχει σε συνεργασία με την ΠΟΕΣΕ, σε ένα σύστημα πιστοποίησης και προβολής των καταστημάτων μελών της, το οποίο θα ξεκινήσει από τη Μαγνησία.

Ο γαστρονομικός τουρισμός, είναι εκείνη η μορφή τουρισμού, η οποία μπορεί να συμβάλλει αφενός στην ανάπτυξη του τουριστικού μας προϊόντος, αφετέρου στην αναζωογόνηση του αγροτικού μας κλάδου και φυσικά στη μεγέθυνση της εξαγωγικής δραστηριότητας της χώρας.

Είναι εκείνο το είδος τουρισμού, το οποίο διακατέχεται από την κουλτούρα της τοπικής κουζίνας και μπορεί να επηρεάσει θετικά τρεις κλάδους:

-Τον τουριστικό, καθώς μέσω της ανάδειξης του γαστρονομικού πλούτου μας, θα δοθεί ένα επιπλέον κίνητρο στους ταξιδιώτες για να εντάξουν τη Μαγνησία ως τον επόμενο πιθανό προορισμό τους. Σε πρόσφατη έρευνα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, το 44% των ταξιδιωτών συγκαταλέγει το φαγητό μέσα στα ανώτερα ιεραρχικά κριτήρια για την επιλογή ενός προορισμού ως τόπο διακοπών. Επίσης, σύμφωνα με άλλες έρευνες, οι τουρίστες ξοδεύουν το 40% του συνολικού τους ταξιδιωτικού προϋπολογισμού στο φαγητό και το ποτό, και συνηθίζουν να επισκέπτονται ξανά έναν τόπο σε περίπτωση που αποκομίσουν μια ευχάριστη γαστρονομική εμπειρία.

-Τον αγροτικό κλάδο, καθώς για να καταφέρουμε να αναδείξουμε τη γαστρονομική μας ταυτότητα, θα πρέπει να σημάνει επανεκκίνηση του κλάδου αυτού. Είναι πολλοί οι αγρότες εκείνοι και οι παραγωγοί, που μετέτρεψαν τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας τις μονάδες παραγωγής τους σε επισκέψιμους χώρους και μουσεία.

-Τον εξαγωγικό κλάδο, καθώς μέσα από τη δοκιμή της τοπικής κουζίνας (η οποία αποτελεί την καλύτερη έρευνα αγοράς), είναι πολύ πιθανό να προκύψουν ευκαιρίες για εξαγωγή τοπικών προϊόντων στο εξωτερικό.

Η Μαγνησία διαθέτει τεράστιο πλούτο σε τοπικές συνταγές και τοπικά προϊόντα. Δυστυχώς ο γαστρονομικός τουρισμός βρίσκεται ακόμα σε εμβρυακό στάδιο και αυτό οφείλεται στην έλλειψη συντονισμού των προσπαθειών, την απουσία στρατηγικής marketing και επαγγελματισμού.

Οι ιδιοκτήτες τσιπουράδικων που στηρίζουν την καμπάνια, είναι οι κ.κ. Απ. Κερασιώτης, Δημ. Χατζηπλάκης, Απ. Φλώρος, Δημ. Ιακωβάκης, Θεοφ. Διον. Βούλγαρης, «Ποσειδώνας», Β. Γκαλιμάνας και Α. Καλυβιώτης, Δημ. Ντζαφόλιας, Αγορίτσα Πόλη, Δημ. Θώμος, Βασ. Μπόκος και Γ. Ντέλκος.

 

Με την τρόικα;

Συνάντηση με το κλιμάκιο της τρόικας προγραμματίζει να έχει τις επόμενες ημέρες αντιπροσωπεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Κέντρων Εστίασης (ΠΟΕΣΕ), προκειμένου να τους εκθέσουν τα προβλήματα που έχουν προκύψει από την εφαρμογή του υψηλού ΦΠΑ 23% , όπως δήλωσε ο κ. Αθανασός.

Στόχος είναι να κατανοήσουν οι τροϊκανοί, ότι τα έσοδα τελικά από την κατανάλωση, μειώθηκαν αντί να αυξηθούν από τη μεγάλη αύξηση του ΦΠΑ, καθώς οι καταναλωτές μείωσαν τις εξόδους και τις καταναλώσεις.

Αίτημα του κλάδου, είναι από το 23% ο ΦΠΑ να φθάσει στο 6,5% , ενώ η πρόταση της κυβέρνησης είναι αν τελικά μειωθεί, να φθάσει στο 13%.

Σύμφωνα με τον κ. Αθανασό, η κυβέρνηση προτείνει η όποια συζήτηση να γίνει τον Ιούνιο, ωστόσο οι καταστηματάρχες υποστηρίζουν ότι θα πρέπει να γίνει πριν την έναρξη της νέας σεζόν, καθώς η οποιαδήποτε καθυστέρηση, θα σημάνει πολλά ακόμη λουκέτα.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το