Photo Gallery, Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Βατά τα θέματα στη Νεοελληνική Γλώσσα

Βατό και αναμενόμενο χαρακτήρισαν οι υποψήφιοι του Νομού Μαγνησίας το θέμα με την Τέχνη που εξετάστηκαν χθες πρώτη ημέρα των πανελλαδικών εξετάσεων

Βατό και αναμενόμενο χαρακτήρισαν οι υποψήφιοι του Νομού Μαγνησίας το θέμα με την Τέχνη που εξετάστηκαν χθες πρώτη ημέρα των πανελλαδικών εξετάσεων. Ωστόσο από την πλευρά τους οι καθηγητές σημειώνουν την απαιτητικότητα του κειμένου της Αρβελέρ. Οι πανελλαδικές εξετάσεις ξεκίνησαν χθες στο Νομό Μαγνησίας χωρίς προβλήματα. Από τους 1.553 υποψηφίους δεν προσήλθαν οι 37, δηλαδή ποσοστό αποχής 2,38%. Στο μεταξύ, τα στοιχεία των υποψηφίων στο τετράδιο καλύφθηκαν με νέα μαύρα αυτοκόλλητα, καθώς με το ιλουστρασιόν χαρτί θα ήταν φανερά στους βαθμολογητές.

Πρώτη ημέρα χθες των πανελλαδικών εξετάσεων με τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων να εξετάζονται στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, ένα μάθημα που είναι ιδιαίτερα απρόβλεπτο.

Τα θέματα εστάλησαν μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος VPI στα σχολεία γύρω στις 8.30 το πρωί και ακολούθησε η αναπαραγωγή των θεμάτων που διήρκεσε περίπου μισή ώρα. Τελικά οι υποψήφιοι άρχισαν να γράφουν στις 9 το πρωί και τελείωσαν τρεις ώρες αργότερα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας το ποσοστό αποχής κυμάνθηκε γύρω στο 2,38%, καθώς από τους 1.553 υποψηφίους των Γενικών Λυκείων δεν προσήλθαν οι 37.

Σημειώνεται πως οι πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων Γενικών Λυκείων θα λήξουν στις 5 Ιουνίου.

Το θέμα που διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι αφορούσε στην Τέχνη. Συγκεκριμένα από την αρμόδια επιτροπή εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας επιλέχθηκε ένα απόσπασμα από το βιβλίο της Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ «Πολιτισμός και ελληνισμός. Προσεγγίσεις», σε διασκευή. Το θέμα του αναφέρεται στη σημασία της Αρχαίας Ελληνικής Τέχνης. Πρόκειται για θέμα που εντάσσεται στη διδακτέα ύλη της Β΄ και της Γ΄ Λυκείου για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.  Επισημαίνεται ότι η Τέχνη είναι ένα θέμα που διδάσκεται ήδη από το Γυμνάσιο, περιλαμβάνεται στο βιβλίο Θεματικοί Κύκλοι του Λυκείου, καθώς και στα βιβλία Έκφραση – Έκθεση της Β΄ και Γ΄ Λυκείου.

Στην άσκηση της παραγωγής λόγου που αντιστοιχεί σε 40 μονάδες ζητήθηκε από τους υποψηφίους να γράψουν ένα κείμενο στο οποίο θα αναφέρουν την προσφορά της Τέχνης στους νέους αλλά και τους τρόπους με τους οποίους μπορεί το σχολείο να τους φέρει σε επαφή με αυτήν.

Οι υποψήφιοι εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για το θέμα που χαρακτήρισαν βατό αλλά και αναμενόμενο.

Ο υποψήφιος Λευτέρης Καραβάρας τόνισε πως το θέμα της Τέχνης ήταν από τα φετινά sos και οι υποψήφιοι το περίμεναν κάνοντας εξάσκηση στο σχολείο αλλά και στο φροντιστήριο. Επίσης τα θέματα ήταν σαφή και δεν ζητήθηκαν διευκρινιστικές ερωτήσεις. Πιστεύω ότι οι υποψήφιοι μπορούν να γράψουν καλά, αν και στο μάθημα της Γλώσσας, είναι λίγο δύσκολο να είναι κάποιος απόλυτα σίγουρος.

Από την πλευρά της η υποψήφια Άννα Τσιτούμη υπογράμμισε πως οι νέοι ανέμεναν το συγκεκριμένο θέμα, πιθανόν, γιατί ο κόσμος αναζητεί μια διέξοδο στην κρίση και μέσω της Τέχνης. Σε γενικές γραμμές οι ασκήσεις ήταν βατές, με εξαίρεση την περίληψη που ήταν λίγο δύσκολη.

Απαιτητικό το κείμενο

Πάντως από την πλευρά τους οι καθηγητές υπογράμμισαν πως ναι μεν, τα θέματα ήταν βατά, ωστόσο το κείμενο της Αρβελέρ ήταν απαιτητικό για την κατανόησή του, που σημαίνει ότι οι υποψήφιοι μπορεί να δυσκολεύτηκαν στην περίληψη αλλά και σε μια ερώτηση του κειμένου που και τα δύο συγκεντρώνουν ως προς τη βαθμολόγηση 35 μονάδες σε σύνολο 100.

Ο φιλόλογος του 5ου Γενικού Λυκείου Βόλου κ. Δημήτρης Τσουλκανάκης τόνισε πως «το κείμενο δεν ήταν και το πλέον εύκολο, αλλά τα θέματα ήταν βατά. Αν οι υποψήφιοι ήταν προσεκτικοί και συγκεντρωμένοι, θα έχουν δει τα δύο ζητούμενα στο κείμενο της έκθεσης. Επίσης οι υποψήφιοι θα έπρεπε να προσέξουν και να κατανοήσουν το κείμενο της κ. Αρβελέρ, προκειμένου μετά να μπορούν να ανταποκριθούν τόσο στην περίληψη όσο και στην ανάπτυξη μιας φράσης που δόθηκε».

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία των τελευταίων χρόνων το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας αποβαίνει τελικά ιδιαίτερα δύσκολο για τους υποψηφίους λόγω των πολλών υποκειμενικών στοιχείων στη βαθμολόγηση.

Έτσι μπορεί οι υποψήφιοι εξερχόμενοι από το εξεταστικό κέντρο να εκφράζουν τον ενθουσιασμό τους, όμως τελικά μόλις ένα 1,5% καταφέρνει να γράψει βαθμό άνω του 18. Το 50% κυμαίνεται μεταξύ βαθμών 10-15, ένα 30% κάτω από τη βάση και το υπόλοιπο ποσοστό μεταξύ 15-18.

Σε γενικές γραμμές οι υποψήφιοι εξετάζονται πρώτα στη Νεοελληνική Γλώσσα και υπό την έννοια ότι θεωρείται «μάθημα ψυχολογίας», δηλαδή όλοι πιστεύουν ότι έχουν γράψει καλά.

Με αυτοκόλλητα

Το μόνο ζήτημα που δημιουργήθηκε χθες, αφορούσε στο τετράδιο που έγραψαν οι υποψήφιοι. Πιο συγκεκριμένα, το εξώφυλλο ήταν από χαρτί ιλουστρασιόν, με αποτέλεσμα να φαίνονται στα στοιχεία των υποψηφίων. Το υπουργείο Παιδείας ειδοποίησε έγκαιρα τα εξεταστικά κέντρα να καλύψουν το σημείο που αναφέρονται τα στοιχεία των υποψηφίων, με μαύρα αυτοκόλλητα, όπως και τελικά έγινε, προκειμένου να μη δημιουργηθεί ζήτημα αδιαφάνειας.

Τα EΠΑΛ

Σήμερα τη σκυτάλη των πανελλαδικών εξετάσεων παίρνουν οι υποψήφιοι από τα Επαγγελματικά Λύκεια οι οποίοι διεκδικούν την εισαγωγή τους στα ΤΕΙ και θα διαγωνιστούν στη Νεοελληνική Γλώσσα. Συνολικά οι υποψήφιοι αυτοί ανέρχονται στους 440. Συνολικά θα διαγωνιστούν σε τέσσερα μαθήματα.

Παράλληλα σήμερα στα Γενικά Λύκεια και στα Γυμνάσια ξεκινούν οι ενδοσχολικές εξετάσεις που θα διαρκέσουν μέχρι τις 19 Ιουνίου. Αλλά το πιθανότερο είναι να υπάρξουν τροποποιήσεις λόγω των εκλογών.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το