Photo Gallery, Τοπικά

Αυξήθηκαν οριακά οι μαθητές στη Μαγνησία

Στα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία του Νομού
Στα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία του Νομού

Αυξήθηκαν, έστω και οριακά, οι μαθητές που φοιτούν στα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία του Νομού Μαγνησίας κατά τη φετινή σχολική χρονιά 2012-2113, αν και η αύξηση τα τελευταία δύο-τρία χρόνια, επιβραδύνεται σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια λόγω της επιστροφής αρκετών αλλοδαπών μαθητών στην πατρίδα τους. Επίσης σταθερές παρέμειναν οι οργανικές θέσεις των μόνιμων εκπαιδευτικών, αν και φέτος διορίστηκαν λιγότεροι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι σε σχέση με πέρυσι. Στις 259 ανέρχονται οι σχολικές μονάδες νηπιαγωγείων και των δημοτικών  σχολείων.

Τα εκπαιδευτικά δεδομένα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη φετινή σχολική χρονιά παρουσιάστηκαν χθες. Η παρουσίαση έγινε στο γραφείο του διευθυντή της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Γιάννη Παπαϊωάννου με τη συνδρομή του προϊσταμένου εκπαιδευτικών θεμάτων κ. Θοδωρή Ρουσσιά με τη συνεργασία των κ.κ. Τσούμαρη και Διαμαντοπούλου, ενώ παρευρέθηκαν και σχολικοί σύμβουλοι.

Ο κ. Παπαϊωάννου τόνισε πως «με βάση τα στοιχεία αυτά προγραμματίζουμε και διορθώνουμε ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς».

Φέτος το μαθητικό δυναμικό των σχολικών μονάδων των δημόσιων Δημοτικών ανέρχεται στα 11.886 άτομα. Στα ιδιωτικά Δημοτικά οι μαθητές ανέρχονται στα 227 άτομα. Το ποσοστό των μαθητών στα δημόσια Δημοτικά είναι 98,13%, ενώ πέρυσι ήταν 97,97%, επομένως υπάρχει αύξηση λόγω και της κρίσης. Επίσης υπάρχουν πέντε σχολικές μονάδες σε αναστολή.

Από πέρυσι οι μαθητές στα Δημοτικά αυξήθηκαν κατά 71, δηλαδή σε ποσοστό 0,60%. Βέβαια η αύξηση αυτή όλο και μειώνεται τα τελευταία τρία χρόνια λόγω και της αποχώρησης αλλοδαπών μαθητών. Έτσι φέτος φοιτούν στα Δημοτικά 11.886 μαθητές, πέρυσι φοιτούσαν στα Δημοτικά 11.815 μαθητές, πρόπερσι 11.717 και το 2009-2010 11.617 μαθητές.

Ο μέσος όρος μαθητών ανά τμήμα στα Δημοτικά είναι 14,6. Για το Δήμο Βόλου ο μέσος όρος ανά τμήμα 17,68 μαθητές, ενώ στα σχολεία της περιφέρειας Μαγνησίας ο μέσος όρος είναι χαμηλότερος, αφού υπάρχουν σχολεία με λιγότερους μαθητές.

Το 2007 λειτουργούσαν 120 σχολικές μονάδες Δημοτικών, ενώ πλέον είναι 109. Φέτος τα πρωτάκια ήταν λιγότερα από πέρυσι κατά 100 άτομα. Έτσι φέτος εγγράφηκαν 2.064 μαθητές στην Α’ Τάξη, ενώ πέρυσι είχαν εγγραφεί 2.163 μαθητές. Πάντως σε σχέση με πρόπερσι παραμένει η αύξηση, αφού είχαν εγγραφεί 1981 παιδιά.

Στα 13 Δημοτικά Σχολεία με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα του Νομού Μαγνησίας διδάσκουν 312 εκπαιδευτικοί με 3047 μαθητές και 156 τμήματα.

Σε πιλοτική εφαρμογή νέων προγραμμάτων σπουδών συμμετέχουν το 12ο Δημοτικό Βόλου, το 21ο Δημοτικό Βόλου και το Νηπιαγωγείο Στεφανοβικείου.

Νηπιαγωγεία

Το σύνολο των μαθητών στα δημόσια Νηπιαγωγεία ανέρχεται φέτος στους 3018, εκ των οποίων 1101 προνήπια και 1917 νήπια. Στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία φοιτούν 133 άτομα (νήπια και προνήπια).

Στα δημόσια νηπιαγωγεία φοιτεί το 95,78% των μαθητών και στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία το 4,22%. Από πέρυσι λειτουργούν τρία νηπιαγωγεία λιγότερα λόγω συγχωνεύσεων στη Ζαγορά και στο Μούρεσι – Τσαγκαράδας – Ξουριχτίου.

Οι δημόσιες σχολικές μονάδες νηπιαγωγείων είναι 126 και οι ιδιωτικές μονάδες 10 νηπιαγωγεία. Τα τελευταία χρόνια αυξάνεται το ποσοστό των μαθητών στα δημόσια νηπιαγωγεία. Βέβαια η αύξηση είναι μικρή, αλλά έχει σχέση και με τη σταδιακή απορρόφηση των προνηπίων που άλλοτε είτε έμεναν σπίτι είτε εγγράφονταν στο Δήμο ή φοιτούσαν στον ιδιωτικό τομέα. Επίσης έγινε και καλύτερος σχεδιασμός των ορίων των Νηπιαγωγείων.

Από πέρυσι αυξήθηκαν οι μαθητές στα δημόσια νηπιαγωγεία κατά 74 άτομα. Φέτος αριθμούν 3018 παιδιά και πέρυσι ήταν 2944, ενώ πρόπερσι 2886. Πάντως και στα Νηπιαγωγεία η αύξηση των μαθητών σημειώνει μια επιβράδυνση τα τελευταία τρία χρόνια. Έτσι η αύξηση των μαθητών πλέον γίνεται με ρυθμούς γύρω στο 2-2,5%, ενώ πριν το 2010 ήταν με ρυθμούς 4%-6%. Επίσης και στα Νηπιαγωγεία τα τελευταία χρόνια μειώθηκαν οι σχολικές μονάδες. Φέτος είναι 126 και πέρυσι ήταν 129.

Ο μέσος όρος των μαθητών στα δημόσια Νηπιαγωγεία είναι 15,21 μαθητές και στα ιδιωτικά 12,6 μαθητές. Στα μονοθέσια δημόσια Νηπιαγωγεία ο μέσος όρος είναι 5,56 μαθητές και στα διθέσια δημόσια Νηπιαγωγεία 19,87.

Το 2006-2007 οι μαθητές Α’ Τάξης που δεν φοίτησαν σε δημόσιο Νηπιαγωγείο ήταν 465 μαθητές, ενώ φέτος ήταν μόλις 46 που οφείλεται σε διάφορους λόγους, όπως η υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, η κάλυψη από τους Παιδικούς Σταθμούς. Πάντως το θετικό είναι πως έχει μειωθεί η διαρροή των μαθητών από το Νηπιαγωγείο. Επίσης 160 προνήπια, αν και ζήτησαν, δεν μπόρεσαν να καλυφθούν από τα δημόσια Νηπιαγωγεία λόγω έλλειψης υποδομών.

Στα Ολοήμερα Δημοτικά φοιτεί το 21% του συνολικού μαθητικού δυναμικού.

Το εκπαιδευτικό προσωπικό

Στα 1257 άτομα ανέρχεται συνολικά το εκπαιδευτικό προσωπικό στα Δημοτικά, ενώ υπάρχουν και 86 αναπληρωτές και ωρομίσθιοι.

Από αυτούς μεταξύ άλλων διδάσκουν: Δάσκαλοι 878 μόνιμοι και 16 αναπληρωτές, ειδικής αγωγής 48 μόνιμοι και 34 αναπληρωτές.

Συνολικά από πέρυσι οι εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων στα Δημοτικά είναι 33 λιγότεροι. Ειδικότερα διδάσκουν 21 λιγότεροι μόνιμοι εκπαιδευτικοί και δώδεκα αναπληρωτές.

Στα Νηπιαγωγεία συνολικά διδάσκουν 296 νηπιαγωγοί, εκ των οποίων 288 μόνιμοι εκπαιδευτικοί. Οι νηπιαγωγοί αυξήθηκαν από πέρυσι κατά 16 άτομα.

Σε γενικές γραμμές τα τελευταία δύο χρόνια δεν υπάρχει αλλαγή στις οργανικές θέσεις των δασκάλων και παραμένουν στις 906. Επίσης σταθερές παραμένουν και οι οργανικές θέσεις των νηπιαγωγών στις 283, όπως και στην ειδική αγωγή (85 οργανικές θέσεις), στην ειδικότητα της αγγλικής γλώσσας, όπου οι οργανικές είναι 79, στη φυσική αγωγή (83 οργανικές θέσεις). Επίσης οι οργανικές θέσεις στη μουσική είναι 18, ενώ οι ανάγκες είναι διπλάσιες, αλλά δεν γίνονται διορισμοί.

Στην ειδική αγωγή τέσσερα νηπιαγωγεία είναι σε αναστολή, όπως του Βελεστίνου  λόγω έλλειψης μαθητών, αλλά δεν έχουν καταργηθεί.

Συνολικά 173 μαθητές φοιτούν στις Τάξεις Υποδοχής, ενώ δεν υπάρχουν φροντιστηριακά τμήματα λόγω του διπλασιασμού των ωρών στην ενισχυτική διδασκαλία. Συνολικά 337 μαθητές σε 67 σχολεία παρακολουθούν σε 401 διδακτικές ώρες την ενισχυτική διδασκαλία.

Ακόμη μειώθηκαν οι μαθητές στα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, αυξήθηκαν στα προγράμματα του πολιτισμού και σταθερός παραμένει ο αριθμός των παιδιών στα προγράμματα αγωγής υγείας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το