Photo Gallery, Τοπικά

Αυξήθηκαν οι εγγραφές στα Ολοήμερα Σχολεία

Σημαντική αύξηση σε σχέση με πέρυσι καταγράφεται στον αριθμό των αιτήσεων από γονείς που θέλουν να εγγράψουν τα παιδιά τους στα ολοήμερα σχολεία του νομού Μαγνησίας

 

Σημαντική αύξηση σε σχέση με πέρυσι καταγράφεται στον αριθμό των αιτήσεων από γονείς που θέλουν να εγγράψουν τα παιδιά τους στα Ολοήμερα σχολεία του νομού Μαγνησίας για την ερχόμενη σχολική χρονιά 2012-2013 και η οποία σε ποσοστό αγγίζει ακόμη και το 7%. Την ίδια στιγμή, στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, αναμένεται να κυμανθεί και ο αριθμός των μαθητών που θα φοιτήσουν στην Α’ Τάξη Δημοτικού από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Σήμερα στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας θα πραγματοποιηθεί η τελική σύσκεψη μεταξύ του διευθυντή Διεύθυνσης Εκπαίδευσης κ. Γιάννη Παπαϊωάννου και των σχολικών συμβούλων που θα αφορά στον αριθμό των τμημάτων που θα λειτουργήσουν την ερχόμενη σχολική χρονιά.

Στη Διεύθυνση έχουν υπόψη τους τα στοιχεία για τις εγγραφές στην Α’ Τάξη και τα Ολοήμερα σχολεία διαμορφώνοντας έτσι μια πρώτη σημαντική εικόνα. Εξάλλου οι εγγραφές που θα γίνουν στο πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, δεν πρόκειται να αλλάξουν δραματικά την κατάσταση.

Με βάση λοιπόν τα μέχρι στιγμής στοιχεία παρατηρείται μια ενδιαφέρουσα αύξηση των αιτήσεων, προκειμένου να φοιτήσουν οι μαθητές στα Ολοήμερα Δημοτικά. Ειδικότερα πέρυσι στα ολοήμερα σχολεία του νομού είχαν φοιτήσει 2.468 μαθητές, ενώ μέχρι και τις 21 Ιουνίου 2012 είχαν υποβάλει αίτηση για φοίτηση 2.649 μαθητές, δηλαδή αύξηση από πέρυσι 7%. Υπενθυμίζεται, πως κάθε χρόνο, οι γονείς μπορούν μέχρι και τις 21 Ιουνίου να υποβάλλουν αίτηση για τη φοίτηση του παιδιού τους στο ολοήμερο, ενώ μπορούν να το κάνουν και στο πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου. Επίσης στο ίδιο διάστημα ζητούν ποιες ειδικότητες θέλουν να λειτουργήσουν στα ολοήμερα τμήματα.

Ο κ. Παπαϊωάννου σημείωσε, πως είναι μεγάλη η αύξηση που παρατηρείται στις εγγραφές για τα ολοήμερα της ερχόμενης σχολικής χρονιάς, ενώ περιμένουμε και το Σεπτέμβριο για νέες αιτήσεις. Αυτές τις ημέρες θα ολοκληρώσουμε το τελικό σχεδιασμό για τη λειτουργία των τμημάτων στα ολοήμερα σχολεία. Όποιες νέες θέσεις δημιουργηθούν, μπορεί να καλυφθούν και με τους αναπληρωτές. Πάντως για να δημιουργηθεί ένα ολοήμερο τμήμα, θα πρέπει το δημοτικό να είναι εξαθέσιο και ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα να είναι από 15 και πάνω.

Ο ίδιος ερμήνευσε την αύξηση αυτή λέγοντας, πως οι γονείς πιστεύουν και όχι άδικα, πως στο ολοήμερο σχολείο γίνεται δημιουργική δουλειά και τα παιδιά κερδίζουν πολλά σε επίπεδο μόρφωσης και κοινωνικοποίησης.

Παράλληλα αναφορικά με τους μαθητές που θα φοιτήσουν στην Α’ Τάξη Δημοτικού για τη σχολική χρονιά 2012-2013 ο αριθμός των εγγραφών ανήλθε στις 21 Ιουνίου στις 2.037. Σε σχέση με τον αριθμό που φοίτησαν πέρυσι στην Α’ Τάξη, οι φετινές εγγραφές είναι λιγότερες κατά 126.

Ωστόσο ο κ. Παπαϊωάννου εκτιμά πως και φέτος ο αριθμός στους μαθητές της Α’ Τάξης θα κινηθεί στα περυσινά επίπεδα, αφού αναμένονται και οι εγγραφές του Σεπτεμβρίου από γονείς που δεν το έπραξαν μέσα στον Ιούνιο.

Σύμφωνα με τα περυσινά στοιχεία για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση το 20,5% των μαθητών Δημοτικών φοιτούσε σε ολοήμερο σχολείο. Στο νομό λειτουργούσαν 119 ολοήμερα τμήματα σε 70 Δημοτικά με 2.468 μαθητές και 85 μόνιμους εκπαιδευτικούς και έναν αναπληρωτή.

Μάλιστα, σε σχέση με πρόπερσι ο αριθμός των μαθητών στα ολοήμερα είχε αυξηθεί κατά 1,75%, μετά από τρία συνεχή χρόνια σημαντικών μειώσεων του πληθυσμού τους.

Βέβαια από πρόπερσι, είχε μειωθεί πέρυσι ο αριθμός των σχολικών μονάδων, που έχουν ολοήμερο τμήμα. Ειδικότερα πρόπερσι λειτουργούσαν 91 σχολεία και πέρυσι ήταν 70. Η μείωση οφειλόταν στο γεγονός ότι το υπουργείο ανέστειλε τη λειτουργία ολοήμερων τμημάτων σε σχολεία που ήταν εξαθέσια και κάτω.

Το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής μαθητών στο ολοήμερο καταγράφηκε στο Δήμο Ρήγα Φεραίου που άγγιζε το 34,21%, ενώ το χαμηλότερο ποσοστό εντοπίστηκε στα νησιά των Βορείων Σποράδων 10,73%.

Στα ολοήμερα Νηπιαγωγεία παρακολουθούσε το 35,66% του συνολικού μαθητικού δυναμικού αγγίζοντας τα 1.050 νήπια και προνήπια, αυξημένα από πρόπερσι κατά 84. Οι σχολικές μονάδες ήταν πέρυσι 70 αυξημένες από πρόπερσι κατά πέντε και τα σχολικά τμήματα 71, ενώ οι εκπαιδευτικοί 143.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το