Photo Gallery, Τοπικά

Αξιοποίηση Σιδηροδρομικού Σταθμού και Αμαξοστασίου

Διαγωνισμό θα προκηρύξει η ΓΑΙΑΟΣΕ μέσω του προγράμματος «Jessica»

Στην αξιοποίηση τμήματος του Σιδηροδρομικού Σταθμού Βόλου και του πρώην Αμαξοστασίου του ΟΣΕ στη Νέα Ιωνία προχωρεί η ΓΑΙΑΟΣΕ. Στα πλαίσια αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας έχει υποβληθεί σχετικός φάκελος στην Τράπεζα Πειραιώς, προκειμένου να συμμετάσχει στην χρηματοδότηση του έργου, καθώς είναι σύμβουλος στο πρόγραμμα «Jessica» για την περιοχή της Θεσσαλίας.

Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του και προς την κατεύθυνση αυτή και μέσω του προγράμματος «Jessica», συνεργάζεται με την Πειραιώς για την εξεύρεση επενδυτών, που θα αξιοποιήσουν τις δύο εκτάσεις του Οργανισμού στο Βόλο. Τόσο ο χώρος του Σιδηροδρομικού Σταθμού όσο και το πρώην Αμαξοστάσιο στη Ν. Ιωνία θεωρούνται οικόπεδα «φιλέτα» στην πόλη και σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες υπάρχει ήδη επενδυτικό ενδιαφέρον. Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Jessica» προβλέπει για αστικές αναπλάσεις χρηματοδότηση μέσω Τράπεζας σε ποσοστό μέχρι 60% της επένδυσης και το υπόλοιπο ως δανειοδότηση μέσω της ίδιας τράπεζας Πειραιώς. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΓΑΙΑΟΣΕ κ. Ν. Ιωαννίδη η έκταση του Σιδηροδρομικού Σταθμού Βόλου που προβλέπεται να αξιοποιηθεί, βρίσκεται στο νότιο τμήμα του, παράλληλα δηλαδή της οδού Γρ. Λαμπράκη και παράλληλα με την οδό Φερών. Πρόκειται για έκταση 11 στρεμμάτων, που θα συνδεθεί με τον αστικό ιστό των Παλαιών και όπου σήμερα βρίσκονται δέκα αποθήκες του ΟΣΕ. Στο ίδιο μέρος βρίσκονται και 12 παλιές σκουριασμένες ατμομηχανές, που θα χρησιμοποιηθούν στην επένδυση ως μουσειακό υλικό και θα αναδειχθούν. Σύμφωνα με τα σχέδια το τοιχίο που περιβάλλει τον Σιδηροδρομικό Σταθμό από την πλευρά της οδού Φερών θα κατεδαφιστεί κατά ένα τμήμα του και ο χώρος των Παλαιών θα συνδεθεί λειτουργικά με τον χώρο του Σταθμού. Οι αποθήκες θα μετατραπούν σε καταστήματα εστίασης-διασκέδασης (καφέ), εμπορικά καταστήματα ή σε πολιτιστικούς χώρους για εκθέσεις κ.ά.

Η ΓΑΙΑΟΣΕ θα προχωρήσει στην προκήρυξη σχετικού διαγωνισμού για την εξεύρεση επενδυτών, καθώς όπως τονίζεται, υπάρχει ενδιαφέρον. Προς την κατεύθυνση εξυπηρέτησης των επισκεπτών θα χρησιμοποιείται ως χώρος στάθμευσης και ο χώρος στάθμευσης του ΣΣΒ, που είναι μεγάλος και μπορεί να εξυπηρετήσει δεκάδες αυτοκίνητα.

Αναφορικά με το Αμαξοστάσιο της Ν. Ιωνίας είναι έκτασης 12 στρεμμάτων και βρίσκεται στην καρδιά της πόλης. Και γι’ αυτό έχουν επιδείξει ενδιαφέρον επενδυτές, ενώ δεν διαφεύγει της προσοχής και της «Νίκη Βόλου», καθώς δίπλα ακριβώς υπάρχει το γήπεδο ποδοσφαίρου «Παντελής Μαγουλάς», ιδιοκτησίας της ερασιτεχνικής Νίκης.

Στην έκταση σύμφωνα με τη ΓΑΙΑΟΣΕ, υπάρχουν κτίρια εμβαδού 1300 τετραγωνικών μέτρων, που έχουν χαρακτηριστεί διατηρητέα και προορίζονται σύμφωνα με το σχεδιασμό να αξιοποιηθούν για αθλητικές χρήσεις, αλλά και για εστίαση-διασκέδαση. Επίσης ο χώρος μπορεί να αξιοποιηθεί για τη δημιουργία γηπέδων 5Χ5, κλειστού γυμναστηρίου, καφέ, εστιατορίου, καθώς και για δημιουργία πάρκιν αυτοκινήτων. Στο σχεδιασμό προβλέπεται και η ανέγερση ενός ακόμη κτιρίου 500 τ.μ.

Όπως ανέφερε ο κ. Ιωαννίδης, προς την κατεύθυνση αξιοποίησης των δύο εκτάσεων συμφωνεί και ο Δήμος Βόλου, ενώ ο διαγωνισμός αναμένεται να προκηρυχθεί εντός του Φεβρουαρίου.

Σημειώνεται ότι στο πρώην Αμαξοστάσιο του ΟΣΕ γινόταν η συντήρηση των λεωφορείων και των φορτηγών του Οργανισμού, ενώ ο εν λόγω χώρος παραμένει κλειστός.

Εμπειρογνώμονας της ΓΑΙΑΟΣΕ συνοδευόμενος από τον τεχνικό διευθυντή του ΟΣΕ στο Βόλο κ. I. Αντωνιάδη επισκέφθηκε πρόσφατα και τις δύο εκτάσεις και διενήργησε αυτοψία, στα πλαίσια δημιουργίας του φακέλου της επένδυσης. Το πρόγραμμα «Jessica» χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, ενώ προβλέπεται και ίδια συμμετοχή του ιδιώτη επενδυτή.

 

Ατονεί το ενδιαφέροντων Ρώσων για το λιμάνι;

Έχει ατονήσει το τελευταίο διάστημα, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, το ενδιαφέρον των Ρώσων να αναλάβουν το σιδηροδρομικό πορθμείο του λιμανιού του Βόλου. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το ενδιαφέρον των Ρώσων είχε εκφραστεί με ένταση, στα πλαίσια διεκδίκησης των ΕΛΠΕ και της ΔΕΠΑ. Σύμφωνα με στελέχη που παρακολουθούν τις ιδιωτικοποιήσεις στην Ελλάδα, θεωρούν ότι «οι Ρώσοι ενδιαφέρονται για τον ΟΣΕ, γιατί θέλουν να πιέσουν την Ελλάδα να πάρουν τα ΕΛΠΕ και τη ΔΕΠΑ!».

Οι Ρώσοι είχαν θέσει το ζήτημα να αναλάβουν τη λειτουργία ελληνικών λιμανιών με σημαντική θέση στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Το πρώιμο ενδιαφέρον των Ρώσων και ειδικότερα, της RZD δεν αποτελεί καινούργια είδηση. Ανά περιόδους, Ρώσοι αξιωματούχοι έχουν εκδηλώσει ανοιχτά το ενδιαφέρον τους για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, χωρίς περαιτέρω λεπτομέρειες.

Ο πρόεδρος των RZD, Βλαντιμίρ Γιακούνιν, έχοντας μακρά θητεία σε καίριες θέσεις στην κυβέρνηση της Ρωσίας, τα τελευταία επτά χρόνια βρίσκεται στο τιμόνι του κολοσσιαίου οργανισμού των Ρωσικών Σιδηροδρόμων, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι είναι στενός φίλος του Βλαντιμίρ Πούτιν.

Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ρωσίας (RZD), είναι μια 100% κρατική εταιρεία και αποτελεί ένα «μεγαθήριο» του εν λόγω κλάδου. Το 2011 μετέφερε 992,4 εκατ. επιβάτες και 1,2 δισ. τόνους εμπορευμάτων.

Η RZD έχει αναλάβει έργα για την κατασκευή και αναβάθμιση δικτύων σε χώρες, όπως η Αρμενία, η Κορέα και η Λιβύη, ενώ συνάμα, εντός του 2012, υπέγραψε

συμφωνία με τους σέρβικους σιδηροδρόμους για την αναβάθμιση του δικτύου της χώρας, ύψους 800 εκατ. δολαρίων.

Πριν από μερικούς μήνες, ο πρόεδρος των RZD ανακοίνωσε ότι, εντός του 2013, η ρωσική κυβέρνηση προτίθεται να παραχωρήσει ποσοστό έως 5% των ρωσικών σιδηροδρόμων, το οποίο – εφόσον εκδηλωθεί σοβαρό επενδυτικό ενδιαφέρον -μπορεί να φτάσει έως το 25%.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο των RZD, η ιδιωτικοποίηση μπορεί να ξεκινήσει, εφόσον ψηφιστεί το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο. Σε κάθε περίπτωση, συνέστησε ο κ. Γιακούνιν, «είναι πολύ σημαντικό να προχωρήσουμε στην αναβάθμιση των υποδομών των ρωσικών σιδηροδρομικών, ώστε να καταστούν ελκυστικότεροι για τους ιδιώτες».

Πάντως εφόσον προχωρήσει το ρωσικό ενδιαφέρον, τότε θα χρειαστεί να γίνουν έργα υποδομών στο λιμάνι του Βόλου, για την καλύτερη σύνδεσή του με το σιδηροδρομικό δίκτυο, η οποία προβλέπεται να γίνει από την περιοχή της Μπουρμπουλήθρας.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το