Photo Gallery, Τοπικά

Ανοίγει η σήραγγα των Τεμπών

Εκδήλωση σήμερα από την κατασκευάστρια εταιρία στο Ομόλιο

 

 

Ολοκληρώθηκε η διάνοιξη της σήραγγας των Τεμπών, όπως ανακοίνωσε η Εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ και η Κατασκευαστική Κοινοπραξία Μαλιακός-Κλειδί. Σήμερα οργανώνεται από τις εταιρείες εκδήλωση για τη διάνοιξη της μεγαλύτερης οδικής σήραγγας των Βαλκανίων μήκους 6 χλμ, η οποία θα παρακάμπτει την Κοιλάδα των Τεμπών.

 

Η εκδήλωση  θα γίνει στο βόρειο μέτωπο της σήραγγας στο Ομόλιο. Οι εργασίες στη σήραγγα ξεκίνησαν τον Αύγουστο του 2008, και από τα δύο μέτωπα ταυτόχρονα – από το νότιο μέτωπο δηλαδή, το οποίο βρίσκεται στην είσοδο της Κοιλάδας των Τεμπών και από το βόρειο μέτωπο, το οποίο βρίσκεται στο Ομόλιο. Σήμερα, μετά από 2 χρόνια και 9 μήνες εργασιών, τα δύο μέτωπα θα συναντηθούν στη μέση, στα 3 χιλιόμετρα δηλαδή. Τα έργα στην κοιλάδα των Τεμπών αναμένεται να τελειώσουν με ένα χρόνο καθυστέρηση, το Μάρτιο του 2013. Στις στροφές του Πλαταμώνα και του Αγ. Παντελεήμονα καθυστερεί η πρόοδος του έργου της νέας εθνικής οδού Αθήνας-Θεσσαλονίκης, καθώς το ελληνικό Δημόσιο δεν έχει καταβάλει ακόμη το αντίτιμο των αποζημιώσεων για τις απαλλοτριώσεις γης, ύψους περίπου 10 εκατομ. ευρώ. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ» η κίνηση στην εθνική οδό έχει μειωθεί 20% από πέρυσι λόγω της κρίσης. Η ανησυχία πάντως της κατασκευάστριας κοινοπραξίας, είναι μήπως λόγω μη ομαλής χρηματοδοτικής ροής, τα έργα τόσο στις σήραγγες των Τεμπών όσο και στο υπόλοιπο τμήμα της εθνικής οδού μέχρι τον Πλαταμώνα, διακοπούν. Η δίδυμη σήραγγα των 6 χιλιομέτρων αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία λίγο νωρίτερα, στα τέλη του 2012. Με την ολοκλήρωση των έργων η διέλευση των οδηγών υπολογίζεται ότι θα γίνεται σε λιγότερο από 15 λεπτά, όταν σήμερα, σύμφωνα με τους υπεύθυνους του έργου, η διέλευση διαρκεί μέχρι μία ώρα σε ημέρες και ώρες κυκλοφοριακής συμφόρησης (αργίες, καλοκαίρι κ.ά.). Στην παράκαμψη των Τεμπών υπολείπεται ακόμα η απαλλοτρίωση έκτασης 100 στρεμμάτων για την εγκατάσταση και των τελευταίων εργοταξίων. Νωρίτερα πάντως, περί τα τέλη του 2012, προβλέπεται ότι θα δοθεί στην κυκλοφορία η δίδυμη σήραγγα των 6 χλμ, η μεγαλύτερη των Βαλκανίων, η οποία διέρχεται μέσα από τον Κίσαβο. Στον Κίσαβο κατασκευάζεται μια ακόμα δίδυμη σήραγγα μήκους 2 χλμ. Οι οδηγοί θα περνούν μέσα από σήραγγα μήκους 3 χλμ και από την πλευρά του Ολύμπου, ενώ τα τούνελ θα ενώνει η νέα γέφυρα του Πηνειού.
Για την επιτάχυνση των απαλλοτριώσεων επιστρατεύτηκε ο νόμος των Ολυμπιακών έργων, σύμφωνα με τον οποίο, εφαρμόζεται η αναγκαστική απαλλοτρίωση των αναγκαίων εκτάσεων με προσωρινή αποζημίωση των ιδιοκτητών στο 70% της αντικειμενικής αξίας της περιουσίας των ακινήτων τους. Οι επιπλέον απαιτήσεις τους μπορούν να κριθούν, χωρίς να εμποδίζεται η εγκατάσταση των εργοταξίων.
Οι οδηγοί εκτός από την ασφάλεια, θα κερδίζουν και χρόνο, αφού θα διασχίζουν την κοιλάδα των Τεμπών και την περιοχή του Πλαταμώνα σε λιγότερο από ένα τέταρτο. Στην περιοχή των Τεμπών και του Πλαταμώνα, ο νέος αυτοκινητόδρομος, συμπεριλαμβανομένων και των σηράγγων, θα έχει συνολικό μήκος 25 χλμ, ενώ παράλληλα, προχωρούν και οι εργασίες ανακατασκευής του παλαιού οδικού δικτύου για εναλλακτική επιλογή των οδηγών, που δε θέλουν να πληρώνουν διόδια.
Στο παλιό τμήμα των Τεμπών, πονοκέφαλος εξακολουθούν να είναι οι κατολισθήσεις από τον Κίσαβο. Τα πλέγματα που τοποθετήθηκαν πέρυσι, ελέγχονται πλέον κάθε εξάμηνο από την ειδική ομάδα των αλπινιστών, που τα τοποθέτησαν.

ΔΗΜΟ.Σ.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το