Κατηγορίες: Photo GalleryΤοπικά

Αναλαμβάνει τον Περιφερειακό ο Δήμος Βόλου

 

 

Προτίθεται να προχωρήσει προσωρινά στη συντήρησή του από Κραυσίδωνα μέχρι Γορίτσα

 

Ο κ. Σκοτινιώτης αναφέρθηκε στις παλινωδίες που έχουν καταγραφεί από όλες τις υπηρεσίες που δηλώνουν αναρμόδιες και δεν αναλαμβάνουν ευθύνη για τη συντήρηση του Περιφερειακού

 

Ο Δήμος Βόλου προτίθεται να προχωρήσει προσωρινά στην ανάληψη ευθύνης συντήρησης του τμήματος του Περιφερειακού από Κραυσίδωνα μέχρι και Γορίτσα, στο οποίο έχει γίνει η οριστική παραλαβή του. Ο Δήμαρχος Βόλου κ. Σκοτινιώτης δήλωσε χθες ότι το θέμα του περιφερειακού έχει εξελιχθεί σε μια παράλογη και σχιζοφρενική κατάσταση και ανακοίνωσε σε συνέντευξη Τύπου τις πρωτοβουλίες που πρόκειται να λάβει ο Δήμος, ενώ κάλεσε και την Αστυνομία να κάνει την δουλειά της, καθώς τα έργα για τα οποία γίνονται μεγάλες δαπάνες καταστρέφονται από τις «συμμορίες του χαλκού». Χθες υπογράφηκε και το τεχνικό δελτίο για την εργολαβία Γορίτσα – Αγριά και η δημοπράτηση θα γίνει στις 27 Δεκεμβρίου, με εξασφαλισμένα κονδύλια ύψους 17,6 εκατομμυρίων ευρώ.

Έχουν περάσει ήδη 11 χρόνια από την πρώτη δημοπράτηση του έργου και ο περιφερειακός δρόμος δεν έχει ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα, ενώ την ίδια περίοδο πλήθος ατυχημάτων, ακόμη και θανατηφόρων, έχουν συμβεί και ταυτόχρονα οι ελλείψεις και τα προβλήματα από ένα ανολοκλήρωτο έργο ταλανίζουν την εύρυθμη ζωή της πόλης, αλλά πρωτίστως της οδική ασφάλειας πεζών και εποχουμένων, οι οποίοι χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο δρόμο. «Ο περιφερειακός δρόμος του Βόλου αποτελεί ένα έργο ημιτελές, του οποίου η ολοκλήρωση αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα της Δημοτικής Αρχής Βόλου. Γι’ αυτό και από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τα καθήκοντά μας, έχουμε αναδείξει το ζήτημα αυτό σε κεντρική διεκδίκηση της πόλης. Στην κατεύθυνση αυτή προχωρήσαμε σε σειρά παρεμβάσεων και ενεργειών προς τους αρμόδιους φορείς και ιδιαίτερα προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων», δήλωσε ο Δήμαρχος και άσκησε σκληρή κριτική στο ΥΠΕΧΩΔΕ για τη στάση του. Ακόμη τόνισε ότι προβάλλει επιτακτικά η αναγκαιότητα συντήρησης του έργου στο βαθμό που έχει αποδοθεί στην κυκλοφορία, καθώς η ασφάλεια και η λειτουργικότητά του είναι ιδιαίτερα προβληματικές και ο Δήμος Βόλου σε καμία περίπτωση δεν αγνοεί αυτές τις κρίσιμες παραμέτρους του προβλήματος.

 

Η πορεία του έργου

Η μελέτη του περιφερειακού δρόμου της πόλης του Βόλου εκπονήθηκε από τεχνική εταιρία με έδρα την Αθήνα και την ευθύνη της επίβλεψής της είχαν οι υπηρεσίες του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ. Μέχρι και σήμερα έχουν υλοποιηθεί ή βρίσκονται σε εκκρεμότητα πέντε εργολαβίες για την κατασκευή του έργου.

 Οι δύο από τις εργολαβίες αφορούσαν το τμήμα από Κραυσίδωνα έως Γορίτσα, φορέας διαχείρισης των έργων ήταν η Περιφέρεια Θεσσαλίας και ολοκληρώθηκαν ως εξής:

– Η πρώτη δημοπρατήθηκε το 1999, η σύμβασή της υπογράφτηκε το Μάιο του 1999 και περαιώθηκε το 2003.

– Η δεύτερη είχε ως αντικείμενο την ολοκλήρωση του υπόψη τμήματος, η σύμβασή της υπογράφηκε τον Ιούνιο του 2003 και περαιώθηκε στις 30.10.2005.

Από το Μάρτιο του 2006 το τμήμα από Κραυσίδωνα έως Γορίτσα έχει αποδοθεί στην κυκλοφορία.

 Από τις υπόλοιπες τρεις εργολαβίες, οι οποίες υλοποιούνται με ευθύνη των υπηρεσιών του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ, βρίσκονται σε εκκρεμότητα:

– Η πρώτη αφορά το τμήμα από Λαρίσης – Κραυσίδωνα (εργολαβία «Μπαλάφα»).

– Η δεύτερη αφορά το τμήμα Γορίτσα – Αγριά, και η τρίτη αφορά το τμήμα από Λαρίσης – Γορίτσα (η λεγόμενη εργολαβία «σκούπα»). Στην εργολαβία αυτή, εκτός των άλλων, προβλέπονται εργασίες που αντιμετωπίζουν τις εκκρεμότητες, οι οποίες υπάρχουν και στο τμήμα που ολοκληρώθηκε από την πρώην Περιφέρεια Θεσσαλίας, δηλαδή στο τμήμα Κραυσίδωνας – Γορίτσα.

Συμπερασματικά, από τις πέντε εργολαβίες μόνο οι δύο πρώτες, αρμοδιότητας της Περιφέρειας Θεσσαλίας, περαιώθηκαν χωρίς ουσιαστικά προβλήματα, οι οποίες και παρελήφθησαν οριστικά από την Προϊσταμένη Αρχή του έργου, δηλαδή την πρώην Περιφέρεια Θεσσαλίας. Οι υπόλοιπες τρεις εργολαβίες δεν έχουν παραληφθεί οριστικά, αλλά βρίσκονται υπό καθεστώς διαδικασιών έκπτωσης ή υποκατάστασης.

«Από όλα τα στοιχεία προκύπτει σαφώς ότι οι πρώην Δήμοι Βόλου και Νέας Ιωνίας δεν είχαν ούτε έχουν μέχρι σήμερα οποιαδήποτε αρμοδιότητα, τόσο στο στάδιο εκπόνησης της μελέτης, όσο και στο στάδιο κατασκευής του περιφερειακού δρόμου του Βόλου», δήλωσε ο κ. Σκοτινιώτης.

Ο Δήμαρχος αναφέρθηκε χθες στις παλινωδίες που έχουν καταγραφεί από όλες τις υπηρεσίες που δηλώνουν αναρμόδιες και δεν αναλαμβάνουν ευθύνη για τη συντήρηση του έργου.

Σύμφωνα με το Ν. 3669/2008 «Κύρωση της κωδικοποίησης της νομοθεσίας κατασκευής δημοσίων έργων», άρθρο 74 παρ. 1 «…ο ανάδοχος φέρει τον κίνδυνο του έργου και υποχρεούται στη συντήρησή του…» μέχρι και την οριστική παραλαβή του.

 

Η συντήρηση

του έργου

Σχετικά λοιπόν με τη συντήρηση του δρόμου σημειώθηκε ότι έχει παραληφθεί οριστικά μόνο το τμήμα του περιφερειακού δρόμου μεταξύ Κραυσίδωνα και Γορίτσας, γεγονός το οποίο κοινοποιήθηκε στον πρώην Δήμο Βόλου το Σεπτέμβριο 2009. Μάλιστα στο σχετικό πρωτόκολλο, η επιτροπή παραλαβής κάνει μνεία για υπολειπόμενες εργασίες, όπως ολοκλήρωση κάθετων συνδέσεων, ολοκλήρωση νησίδων κ.ά., οι οποίες κρίνονται απαραίτητες για τη λειτουργικότητα και ασφαλή λειτουργία του έργου. Σημειώνει δε, ότι απαιτούνται και συμπληρωματικές μελέτες, όπως συνολική μελέτη σήμανσης για όλο το μήκος του περιφερειακού δρόμου.

Το συγκεκριμένο πρωτόκολλο μαζί με την απόφαση έγκρισής του κοινοποιήθηκε εκτός από το Δήμο Βόλου και στην αρμόδια υπηρεσία του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ, που είχε και την ευθύνη κατασκευής της εργολαβίας «σκούπα», η οποία περιλαμβάνει και το οριστικά παραληφθέν τμήμα με σκοπό την αντιμετώπιση των εκκρεμοτήτων.

 

Παράδοξη απόφαση

Το 2009 με απόφασή του, ο τότε γενικός γραμματέας της Περιφέρειας Θεσσαλίας κ. Γκούπας καθόρισε την αρμοδιότητα της συντήρησης στις οδούς της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Βάσει της απόφασης αυτής, η συντήρηση των τμημάτων της οδικής παράκαμψης του Βόλου, εμπίπτει στην αρμοδιότητα του σημερινού ενιαίου Δήμου Βόλου.

«Η απόφαση αυτή, για την οποία δεν ζητήθηκε η άποψη των πρώην Δήμων Βόλου και Νέας Ιωνίας, περιέχει το παράδοξο, κατά την άποψή μας, σχήμα, να ορίζεται η ευθύνη συντήρησης ενός δρόμου σε ένα φορέα – εν προκειμένω στον ενιαίο πλέον Δήμο Βόλου – ο οποίος δεν είχε ούτε έχει καμία ανάμειξη στη μελέτη ή στην κατασκευή του. Αποτελεί δε απορίας άξιον, το πώς οι υπηρεσίες του Δήμου Βόλου θα συντηρούν εφεξής το δρόμο, ενώ θα υπάρχει συγχρόνως σε εξέλιξη σχετική εργολαβία στο ίδιο έργο. Είναι φανερό ότι η σύγχυση αρμοδιοτήτων θα δημιουργήσει μεγαλύτερο πρόβλημα από το ήδη υφιστάμενο», δήλωσε ο Δήμαρχος και συμπλήρωσε σχετικά με τον χαρακτηρισμό του περιφερειακού δρόμου (από Λαρίσης μέχρι και το πέρας του) ότι, σύμφωνα με απόφαση του 2000 του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ, αυτός έχει χαρακτηριστεί ως δευτερεύον εθνικό δίκτυο. Ο περιφερειακός δρόμος αποτελεί τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου του Νομού Μαγνησίας, το οποίο όμως έχει χαρακτηριστεί ως τριτεύον, δηλαδή έχει κατώτερη κατάταξη από τον Περιφερειακό τον οποίο συμπεριλαμβάνει.

«Αποτελεί, δηλαδή, αντίφαση ένα εσωτερικό τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου του Νομού Μαγνησίας, δηλαδή ο Περιφερειακός, να έχει ανώτερη κατάταξη από αυτήν του δικτύου στο οποίο εντάσσεται», δήλωσε και τόνισε ότι στο μεγαλύτερο τμήμα του ο Περιφερειακός, καθώς βρίσκεται εκτός του εγκεκριμένου σχεδίου πόλης, έχει χαρακτηριστικά εθνικής οδού. Δηλαδή πρόκειται για δρόμο με χαρακτηριστικά ανάλογα του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, διαχωριστική νησίδα, 6 μεγάλες γέφυρες, μια κοιλαδογέφυρα, μια σήραγγα, 4 πεζογέφυρες, πλήθος κιβωτοειδών οχετών κ.ά.

«Είναι προφανές ότι η παρακολούθηση και ομαλή λειτουργία ενός έργου τέτοιας πολυπλοκότητας και σχετικών διαστάσεων και εμβέλειας, απαιτεί εξειδικευμένη και συνεχή συντήρηση. Οι υπηρεσίες του σημερινού Δήμου Βόλου είναι επιφορτισμένες με τη συντήρηση του οδικού δικτύου της πόλης μας, το οποίο (δηλαδή οι δημοτικές οδοί) ουδεμία σχέση έχει με τα χαρακτηριστικά του περιφερειακού δρόμου. Η συντήρηση και η λειτουργία του απαιτούν εξειδικευμένο προσωπικό και εμπειρία με ανάλογο τεχνικό εξοπλισμό, τα οποία διαθέτουν οι υπηρεσίες που συντηρούν σήμερα το εθνικό δίκτυο της χώρας», υπογράμμισε ο κ. Σκοτινιώτης και ζήτησε την αλλαγή της απόφασης του γενικού γραμματέα της Περιφέρειας Θεσσαλίας και την απόδοση της αρμοδιότητας της συντήρησης και επίβλεψης της οδού στις Υπηρεσίες της Περιφέρειας.

Συγκεκριμένα, ζήτησε την τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 2924/48489 (ΦΕΚ Β 1573/31.07.2009) απόφασης και την εκχώρηση της αρμοδιότητας συντήρησης του περιφερειακού δρόμου του Βόλου στις Υπηρεσίες της Περιφέρειας Θεσσαλίας, ενώ σημείωσε ότι το θέμα δεν έχει συζητηθεί προς το παρόν με τον Περιφερειάρχη κ. Αγοραστό.

 

Κουράστηκαν οι δημότες

Ο Δήμαρχος τόνισε πως οι δημότες κουράστηκαν με το θέμα του περιφερειακού και αναφερόμενος στη δημοπράτηση του τμήματος Γορίτσα – Αγριά τόνισε πως δίνεται μια λύση εισόδου-εξόδου του έργου, η οποία μπορεί να μην είναι η επιθυμητή καθώς η έξοδος πρέπει να είναι στον Βρύχωνα, αλλά είναι η αναγκαία.

Σημείωσε ότι το υπουργείο πρέπει να αναλάβει ευθύνες για το τμήμα Λαρίσης – Γορίτσα (εργολαβία – σκούπα) καθώς απαιτείται χρηματοδότηση 6,8 εκατομμυρίων ευρώ και το έργο δεν είναι επιλέξιμο από το ΕΣΠΑ.

 

Παραχωρούνται

κτίρια στην Παιδόπολη

Αποφασίστηκε χθες η παραχώρηση στο Δήμο Βόλου δύο κτιρίων της Παιδόπολης ώστε να αναπτυχθούν οι δομές της Στέγης Υποστηριζόμενης Διαβίωσης Παιδιών με αναπηρία.

Η παραχώρηση των εγκαταστάσεων από την 5η Υγειονομική Περιφέρεια γίνεται για 25 χρόνια και χρηματοδότηση θα αναζητηθεί από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ.

Ο κ. Σκοτινιώτης δήλωσε πως οι δομές θα αξιοποιηθούν κατάλληλα για να ενισχύσουν την κοινωνική προστασία και η μελέτη αξιοποίησης των κτιρίων θα εκπονηθεί από τις Τεχνικές Υπηρεσίες.

Σε ό,τι αφορά στη «συγκατοίκηση» των παιδιών με αναπηρία μαζί με ανήλικους πρόσφυγες στις εγκαταστάσεις της Παιδόπολης, ο κ. Σκοτινιώτης επισήμανε πως για τη Δημοτική Αρχή κάθε άλλο παρά τίθεται ζήτημα.

«Σε μια εποχή δύσκολη δεν πρέπει να καλλιεργούνται φοβίες και ξενοφοβίες. Για μας είναι συμβατή η συνύπαρξη και δεν μπαίνει κανένα απολύτως θέμα. Όσοι σήμερα διαμαρτύρονται για την παρουσία των παιδιών που είναι πρόσφυγες, έχω να πω ότι όσο είχαν την ευθύνη της διοίκησης και αποφάσισαν τη μεταφορά τους στην Παιδόπολη καλώς έπραξαν».

 

Share

Πρόσφατα άρθρα

Ανακοίνωσε Καρατσόλη ο Πύρασος

Την απόκτηση του επιθετικού Φώτη Καρατσόλη, που τα προηγούμενα δύο χρόνια αγωνίστηκε στον Ολυμπιακό Βόλου,…

20 Σεπτεμβρίου 2024

Εγκαίνια μουσειακών χώρων από το Επιμελητήριο Μαγνησίας

Το Επιμελητήριο Μαγνησίας μετά τον επιτυχή εορτασμό των 100 χρόνων από την ίδρυσή του, προχώρησε,…

20 Σεπτεμβρίου 2024

Η καρδιά της επιμελητηριακής κοινότητας «χτυπά» το Σαββατοκύριακο 21&22 Σεπτεμβρίου στο Βόλο

Με αφορμή τα εγκαίνια της Πανθεσσαλικής Πολυκλαδικής Έκθεσης και των μουσειακών χώρων του Επιμελητηρίου Μαγνησίας…

20 Σεπτεμβρίου 2024

Φιλικό με τον Φιλαθλητικό/Λαρισαϊκό δίνει αύριο η γυναικεία ομάδα βόλεϊ του Ολυμπιακού Βόλου

Μετά το πρώτο φιλικό με την δευτεραθλήτρια της Α2 (Αργώ) η γυναικεία ομάδα βόλεϊ του…

20 Σεπτεμβρίου 2024

Επιτυχία

Με πολύ μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το θρησκευτικό και πολιτιστικό τριήμερο εκδηλώσεων του Συνδέσμου Εφέδρων Αξιωματικών…

20 Σεπτεμβρίου 2024

Σχολή διαιτησίας από την ΕΠΣ Θεσσαλίας

Η ΕΠΣ Θεσσαλίας και η Τοπική Επιτροπή Διαιτησίας ανακοίνωσε τη λειτουργία νέας Σχολής Διαιτησίας Ποδοσφαίρου…

20 Σεπτεμβρίου 2024