Photo Gallery, Τοπικά

Αναδιάρθρωση των δρομολογίων στο Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου

Δεν πρόκειται να γίνει περικοπή δρομολογίων, αλλά μόνο αναδιάρθρωση ανάλογα με τις σημερινές ανάγκες, σύμφωνα με το Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου

Φθηνότερο είναι από χθες το φοιτητικό εισιτήριο στα λεωφορεία του Αστικού ΚΤΕΛ Βόλου. Το υπουργείο Παιδείας θα αναλάβει μέρος του κόστους και έχει επέλθει συμφωνία της Ομοσπονδίας των Αστικών ΚΤΕΛ της χώρας με το υπουργείο Παιδείας. Η μείωση στα φοιτητικά εισιτήρια ανακοινώθηκε επίσης σε Λάρισα, Πάτρα, Καβάλα, Ιωάννινα και Κρήτη. Η μείωση δεν ισχύει για τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Βόλου κ. Τρύφων Πλαστάρας, το εισιτήριο της Α’ ζώνης των 0,80 ευρώ, για τους φοιτητές στο εξής είναι 0,60 και για της Β’ ζώνης των 1,10 ευρώ για τους φοιτητές είναι στα 0,70 ευρώ. Τη διαφορά της τιμής, σύμφωνα με τη συμφωνία, θα αναλάβει να καλύψει το υπουργείο Παιδείας.

Σε δικαστική πάντως εκκρεμότητα βρίσκεται το Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου για χρήματα που του οφείλονται από άλλα προγράμματα, όπως το Συν-κοινωνία ή τη μεταφορά μαθητών. Ο κ. Πλαστάρας ανέφερε πως έως τώρα δεν έχουν πληρωθεί τα χρήματα από το πρόγραμμα «Συν-κοινωνία», αν και σε κάθε «πακέτο» που εισέπραττε η χώρα από τους δανειστές, δίνονταν η υπόσχεση ότι θα πληρωθεί μέρος της οφειλής. Οφειλές όμως υπάρχουν προς το Αστικό ΚΤΕΛ από τους Δήμους και την πρώην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μαγνησίας.

Ο κ. Πλαστάρας τόνισε πως το 2012 καταγράφηκε πτώση 10-20% των επιβατών στα λεωφορεία, ειδικά στα απογευματινά δρομολόγια. Ανέφερε πως παρατηρείται ανανέωση του επιβατικού κοινού, δηλαδή όλες σχεδόν οι ηλικίες κινούνται με τα λεωφορεία, όμως ο αριθμός των επιβατών εμφανίζει μείωση. Σχεδόν άδεια, όπως είπε, κινούνται τα λεωφορεία τις απογευματινές και βραδινές ώρες. Και τούτο, επισημαίνει, γιατί όλο και περισσότεροι περιορίζουν τη βόλτα.

Μεγαλύτερη πληρότητα καταγράφεται τις πρωινές και μεσημεριανές ώρες, καθώς πολλοί πλέον επιλέγουν το λεωφορείο για να μεταβαίνουν στην εργασία τους και να επιστρέψουν στη συνέχεια στο σπίτι. «Τα λεωφορεία γέμιζαν το απόγευμα από κόσμο που κατέβαινε στην αγορά για ψώνια ή για καφέ. Τώρα η αγορά έχει περιοριστεί πολύ και κατ’ επέκταση και η επιβατική κίνηση» σημειώνει ο κ. Πλαστάρας.

Η διοίκηση πάντως του Αστικού ΚΤΕΛ μελετά ήδη την αναδιάρθρωση των δρομολογίων, λαμβάνοντας υπόψη τα νέα κοινωνικά και πολεοδομικά δεδομένα. Έχει συμφωνηθεί με ομάδα συγκοινωνιολόγων του Βόλου η σύνταξη μελέτης για την αναδιάρθρωση των δρομολογίων. Η μελέτη θα ολοκληρωθεί εντός του πρώτου τριμήνου του 2013 και έως το καλοκαίρι αναμένεται να γίνει και η αναδιάρθρωση των δρομολογίων. Ο κ. Πλαστάρας διευκρίνισε πως δεν πρόκειται να γίνει περικοπή δρομολογίων, αλλά μόνο αναδιάρθρωση ανάλογα με τις σημερινές ανάγκες. Αντίθετα, πιθανότατα να προκύψουν νέες γραμμές ή να ενισχυθούν δρομολόγια σε περιοχές που δεν έχουν τακτική συγκοινωνία, όπως η Αγία Παρασκευή ή η Χιλιαδού.

Πρόσθεσε πως στόχος είναι ανάλογα με τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί, κοινωνικές, πληθυσμιακές και πολεοδομικές, να βελτιωθεί η παροχή υπηρεσιών της αστικής συγκοινωνίας, ώστε να γίνεται καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, αλλά και να αυξηθεί το μεταφορικό έργο των λεωφορείων.

Η εποχή και οι νέες συνθήκες, σημείωσε, δείχνουν πως το λεωφορείο είναι η λύση σε πολλά προβλήματα, όπως το κυκλοφοριακό ή περιορισμού της ρύπανσης.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το