Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Αλλαγές σε πρόσωπα της διοικητικής πυραμίδας

 

Αποστρατείες, επαναξιολογήσεις και αναδιοργάνωση στη ΔΕΥΑΜΒ
Αποστρατείες, επαναξιολογήσεις και αναδιοργάνωση στη ΔΕΥΑΜΒ

 

«Ανασχηματισμός επιβίωσης» της ΔΕΥΑΜΒ ήταν αυτός που έγινε χθες σε επίπεδο διοικητικής ηγεσίας. Η Δημοτική Αρχή προχώρησε σε μια σειρά αλλαγών που όπως δείχνουν τα πράγματα δεν θα έχουν προσωρινό χαρακτήρα, καθώς εν πολλοίς θα ισχύσουν και με την εφαρμογή του νέου Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας, όταν αυτός εγκριθεί.

Οι αλλαγές σε πρόσωπα της διοικητικής πυραμίδας, μετά από σειρά σκανδάλων που πήραν το δρόμο της δικαιοσύνης, κρίθηκε αναγκαία. Η αμηχανία εντός της ΔΕΥΑΜΒ κυριάρχησε μετά τις ανακοινώσεις των προσωρινών τοποθετήσεων, ενώ οι μειοψηφίες αποχώρησαν από τη συνεδρίαση. Από τη συνεδρίαση αποχώρησε και η εκπρόσωπος του συλλόγου εργαζομένων, που εκτίμησε ότι οι αλλαγές είναι «άκαιρες», ενώ για δικτατορικές πρακτικές κατηγόρησε τη Δημοτική Αρχή ο Γ. Μολοχίδης.

«Δεν ξέρω, πού ήσουν εσύ στη δικτατορία, αλλά δεν έχεις κανένα δικαίωμα να απευθύνεσαι σε μένα» ήταν η απάντηση του κ. Σκοτινιώτη.

Για άλλη μια φορά ο δήμαρχος διεμήνυσε στους εργαζόμενους ότι δεν συνδιοικεί μαζί τους, όταν η πρόεδρος του Συλλόγου Μ. Καρακώστα εκτίμησε ότι οι όποιες αλλαγές θα πρέπει να συζητούνται. Ο δήμαρχος ζήτησε από τους εργαζόμενους να αλλάξουν νοοτροπία και να σταματήσουν να έχουν ιδιοκτησιακή αντίληψη, η οποία όπως αποδείχθηκε λειτούργησε εις βάρος της επιχείρησης.

Χθες ανακοινώθηκε στο πλαίσιο των αλλαγών η κατάργηση του διευθυντή προγραμματισμού και ανάπτυξης, με τον κ. Γ. Κομνηνάκη να δηλώνει ότι «επιφυλάσσεται» για το δρόμο που θα ακολουθήσει.

Στην «απειλή» ότι θα κινηθεί δικαστικά, ο δήμαρχος απάντησε: «Και εγώ επιφυλάσσομαι…».

Στην «αποστρατεία» πέρασαν πολλά στελέχη της ΔΕΥΑΜΒ με αιχμή την οικονομική υπηρεσία. Διευθύντρια Οικονομικής και Διοικητικής Διεύθυνσης αναλαμβάνει η 37χρονη οικονομολόγος Πέπη Δεληευθυμίου, με το γενικό διευθυντή κ. Οικονομίδη να δηλώνει ότι αναλαμβάνει πλήρως την ευθύνη για τις προτάσεις στα πρόσωπα που θα στελεχώσουν τις Διευθύνσεις.

Διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών αναλαμβάνει ο Σταύρος Τζίνης.

 

Δεν υπήρχε διαθεσιμότητα…

Στην εισήγηση του γενικού διευθυντή τονίστηκε ότι υπήρχε σχετικά περιορισμένη διάθεση των στελεχών να επωμιστούν θέσεις ευθύνης εξαιτίας της μη ύπαρξης οικονομικών κινήτρων λόγω της εφαρμογής του νέου μισθολογίου.

Στην Τεχνική Υπηρεσία η τοποθέτηση φάνηκε να είναι «μονόδρομος» λόγω των εμπλοκών των στελεχών με δικαστικές υποθέσεις.

Στη Διεύθυνση Προγραμματισμού χρέη αναπληρωτή διευθυντή θα εκτελεί ο τμηματάρχης που διαθέτει τα τυπικά προσόντα που προβλέπει ο ισχύων οργανισμός.

Για τις θέσεις προϊσταμένων Τμημάτων, επίσης μέχρι την εφαρμογή του νέου ΟΕΥ και τον ορισμό τμηματαρχών με βάση τις προβλέψεις του, οι θέσεις θα καλυφθούν ως εξής:

 

Διοικητική και Οικονομική Διεύθυνση

Διοικητικό Τμήμα Μακρή Θάλεια.

Τμήμα Κατανάλωσης Ζιώτη Ιουλία.

Τμήμα Λογιστηρίου Μακρής Γεώργιος.

Τμήμα Εσόδων Τουρναβίτης Νικόλαος.

Τμήμα Προμηθειών Καρελά Βάνα.

Τεχνική Διεύθυνση

Τμήμα Μελετών και Κατασκευών Φαφούτης Χρυσόστομος.

Τμήμα Συντήρησης και Λειτουργίας Δικτύων Ύδρευσης Γκέκας Αριστείδης.

Τμήμα Επεξεργασίας Λυμάτων και Λειτουργίας Δικτύων Αποχέτευσης Διομή Ευτυχία.

Διεύθυνση Προγραμματισμού και Ανάπτυξης

Τμήμα Ποιότητος Μαυροκεφαλίδου Νίκη

Τμήμα Σχεδιασμού Φαναριώτης Μιλτιάδης, ο οποίος θα εκτελεί και χρέη διευθυντή της Διεύθυνσης.

Τμήμα Πληροφορικής Καρασμάνογλου Ιωάννης.

 

Το σκεπτικό των αλλαγών

Σύμφωνα με την εισήγηση του γενικού διευθυντή, η οποία είχε πολιτικό χαρακτήρα, κρίθηκε ότι θα πρέπει να υπάρξει άμεσα συνολική επαναξιολόγηση του στελεχικού δυναμικού της επιχείρησης και ορισμός νέων προϊσταμένων σύμφωνα με τον ισχύοντα Οργανισμό, δεδομένου ότι έχει καθυστερήσει η έγκριση και εφαρμογή του νέου ΟΕΥ, με τον οποίο θα οργανωθεί σε νέες βάσεις η επιχείρηση.

Το ισχύον Οργανόγραμμα είναι αναντίστοιχο προς τις πραγματικές ανάγκες της Υπηρεσίας. Για παράδειγμα υπάρχει η Τεχνική Διεύθυνση με προσωπικό 93 εργαζομένων, με προϋπολογισμό έργων και δραστηριοτήτων το 80% των δαπανών της επιχείρησης, με συγκεκριμένες νομικές ευθύνες για την ποιότητα του νερού και του λύματος, με διαχείριση όλων των έργων και μελετών της ΔΕΥΑΜΒ, αλλά και η Διεύθυνση Προγραμματισμού και Ανάπτυξης με προσωπικό 12 εργαζομένων και σχετικά περιορισμένες αρμοδιότητες.

Σύμφωνα με τον ίδιο η πρόταση που κατέθεσε έλαβε υπόψη την ανάγκη να υπάρξει συνδυασμός εμπειρίας και ανανέωσης, την ανάγκη μεγαλύτερης και πιο τολμηρής αξιοποίησης στελεχών, έστω και νεώτερων σε βιολογική και υπηρεσιακή ηλικία, αλλά με αυξημένα προσόντα (μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών κ.λπ.), την ανάγκη σε νευραλγικές θέσεις της επιχείρησης να υπάρχουν στελέχη με εξοικείωση στις νέες τεχνολογίες, την ανάγκη κατά το δυνατόν κινητικότητας των στελεχών, ώστε να αποκτούν πιο σφαιρική εικόνα της επιχείρησης, αλλά και να μη δημιουργούνται στεγανά, την ανάγκη προετοιμασίας της επιχείρησης, ώστε να είναι γρήγορη και ομαλή μετάβαση στο νέο ΟΕΥ.

 

Αποστρατείες, επαναξιολογήσεις, αναδιοργάνωση

Παρά τα λεχθέντα, ότι οι αλλαγές στη διοικητική ιεραρχία σε καμία περίπτωση δεν σημαίνουν αποδοκιμασία και, πολύ περισσότερο, αποστράτευση όσων κατείχαν μέχρι τώρα θέση ευθύνης και δεν ξαναπροτείνονται σε αντίστοιχη θέση, συνέβη το αντίθετο, με γνώμονα την ανανέωση.

«Πέραν του ότι το κάθε στέλεχος κρίνεται ατομικά και δεν μπορεί να υπάρξει ισοπεδωτική αξιολόγηση, κρατούμε την τοποθέτηση του προέδρου του Δ.Σ. στη συνεδρίαση της 26/4/2013, όπου, χωρίς να κρύψει τα προβλήματα που υπάρχουν, αναφέρθηκε εκτενώς στο δημιουργικό έργο που έχει επιτελέσει η επιχείρηση όλα αυτά τα χρόνια, χαρακτηρίζοντας μάλιστα τη ΔΕΥΑΜΒ ως την πιο προωθημένη Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης στην Ελλάδα. Μπορούμε να διαβεβαιώσουμε το Δ.Σ. ότι, όπως θα φανεί και το αμέσως επόμενο διάστημα, υπάρχει σχέδιο αξιοποίησης όλου του προσωπικού με βάση τα προσόντα του καθενός και τις ανάγκες της υπηρεσίας. Στη ΔΕΥΑΜΒ, ειδικά σε αυτή τη φάση, κανένας υπάλληλος δεν περισσεύει» τονίστηκε.

Ο κ. Οικονομίδης στην εισήγησή του ανέφερε ότι η πρόταση κινείται υποχρεωτικά στο πλαίσιο των περιορισμών του άρθρου 21 του ισχύοντος ΟΕΥ σε σχέση με την τυπική προϋπόθεση για τον ορισμό διευθυντών, ότι δηλαδή πρέπει να είναι ή να έχουν διατελέσει στο παρελθόν διευθυντές η τμηματάρχες.

Ο ίδιος τόνισε ότι υπήρχε σχετικά περιορισμένη διάθεση των στελεχών να επωμιστούν θέσεις ευθύνης εξαιτίας της μη ύπαρξης οικονομικών κινήτρων λόγω της εφαρμογής του νέου μισθολογίου και της κατάργησης επιδομάτων, όπως το επίδομα επίβλεψης που αντιστοιχεί στις μεγάλες ευθύνες όσων τεχνικών ασχολούνται με έργα, καθώς και τις μικρές διαφοροποιήσεις στα επιδόματα θέσεων.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το