Photo Gallery, Τοπικά

Αίτημα πρόσληψης χειριστών γερανών επιβεβαίωσε η “Θ”

Οι απαιτήσεις του λιμένος είναι η ταυτόχρονη εξυπηρέτηση δύο ή τριών πλοίων, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούνται τέσσερις γερανοί και να υπάρχει πρόβλημα στην επάνδρωση 2ης βάρδιας

 

Να προσληφθούν τουλάχιστον πέντε χειριστές γερανών ακόμη στους ήδη απασχολούμενους στο λιμάνι του Βόλου, προκειμένου αυτό να λειτουργεί περισσότερο χρονικό διάστημα και να μην παρατηρούνται φαινόμενα δυσλειτουργίας, ζητεί με υπόμνημά του από τον υπουργό Οικονομικών κ. Ι. Στουρνάρα ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Θεσσαλίας Κεντρικής Ελλάδος. Το υπόμνημα απεστάλη και στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κ. Μουσουρούλη.

Πρόκειται για το πρόβλημα που είχε αναδείξει η «Θ» προ δεκαπενθημέρου και αφορούσε στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.

Στο υπόμνημα που υπογράφουν ο πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Ευρ. Δοντάς και ο πρόεδρος της Ε.Ε. κ. Απ. Παπαδούλης αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής: «Επιθυμούμε να αναφερθούμε στα σοβαρά προβλήματα εξυπηρέτησης, που αντιμετωπίζουν οι συνεργαζόμενες με το λιμάνι του Βόλου επιχειρήσεις, εξαιτίας της αδυναμίας του να ανταποκριθεί στις ανάγκες των μεταφορικών επιχειρήσεων, που συνεργάζονται μαζί του, γεγονός που προκύπτει από την ελλιπή στελέχωσή του σε τεχνικό προσωπικό χειριστών φορτο-εκφόρτωσης.

Ειδικότερα, το εμπορικό τμήμα του λιμανιού αποτελεί το σημαντικότερο τμήμα του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, αφού οι δραστηριότητές του αποτελούν τουλάχιστον το 80% της συνολικής δραστηριότητας του Οργανισμού, και έχει κρίσιμη συνεισφορά στην εμπορική και βιομηχανική ζωή της Θεσσαλίας και της Κεντρικής Ελλάδος, αφού αποτελεί τη μοναδική θαλάσσια πύλη εισαγωγών και εξαγωγών.

Στο εμπορικό λιμάνι του Βόλου εργάζονται αυτή τη στιγμή μόλις 6 χειριστές ηλεκτροκίνητων ανυψωτικών μηχανημάτων σε τέσσερις ηλεκτροκίνητους γερανούς. Δηλαδή το υπάρχον προσωπικό είναι τελείως ανεπαρκές, ώστε να επανδρώσει τους γερανούς, έστω και για μία βάρδια, αφού για κάθε μηχάνημα απαιτούνται, σύμφωνα με τη νομοθεσία, δύο χειριστές εναλλάξ.

Οι συνήθεις απαιτήσεις του λιμένος είναι η ταυτόχρονη εξυπηρέτηση 2 ή 3 πλοίων,  με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούνται 4 γερανοί και να υπάρχει πρόβλημα στην επάνδρωση 2ης βάρδιας. Επίσης, μια φορά την εβδομάδα, καταπλέει και ένα πλοίο γραμμής containers και απαιτείται η 24ωρη λειτουργία των γερανών, πράγμα το οποίο δεν είναι εφικτό, με το προσωπικό που διαθέτει ο ΟΛΒ.

Η έλλειψη προσωπικού σε κρίσιμες τεχνικές ειδικότητες, που ουσιαστικά διασφαλίζουν την εύρυθμη εκτέλεση του μεταφορικού έργου, αποτελεί εξαιρετικά σοβαρό πρόβλημα, όχι μόνον για τον ίδιο τον ΟΛΒ, αλλά και για το σύνολο της επιχειρηματικής κοινότητας της Θεσσαλίας και της Κεντρικής Ελλάδος, που συνεργάζονται μαζί του». Και προστίθεται στο υπόμνημα: «Το εμπορικό λιμάνι του Βόλου, έχει να παρουσιάσει σοβαρή επένδυση εκσυγχρονισμού από τη δεκαετία του ’70. Το γεγονός αυτό το έχει καταστήσει ένα αργό και, ως εκ τούτου, ακριβό λιμάνι. Με το πρόσθετο πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού η κατάσταση επιδεινώνεται έτι περαιτέρω. Υπό τις παρούσες συνθήκες, η κανονική λειτουργία του λιμανιού περιορίζεται σε πέντε ημέρες την εβδομάδα. Δεν υπάρχει λιμάνι στον κόσμο, που να μη λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, 365 μέρες το χρόνο. Το λιμάνι του Βόλου επιχειρεί να κατακτήσει την πρωτοτυπία της μη συνεχούς λειτουργίας. Οι οικονομικές συνέπειες, ωστόσο, αναμένεται να είναι σοβαρές, τόσο για την περιφερειακή οικονομία, όσο και για τον ίδιο τον ΟΛΒ, αφού:

Λόγω της αδυναμίας εύρυθμης εξυπηρέτησης των πλοίων της, η μοναδική εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εξετάζει βάσιμα την αποχώρησή της. Αντί, δηλαδή, να προσελκύσουμε μεταφορικό έργο, θα χαθεί και ο μοναδικός πελάτης.

Οι άμεσες οικονομικές συνέπειες για τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις της περιοχής, κατευθυνόμενες σε άλλα λιμάνια, πρόκειται να είναι σημαντικές, (έχουν υπολογιστεί σε 400.000€ εβδομαδιαία) με ευθεία επιβάρυνση του κόστους και της ανταγωνιστικότητάς τους.

Άμεσες θα είναι, επίσης, οι επιπτώσεις, από την παρόπλιση εργασιών μεταφοράς και εκτελωνισμού containers, από την οποία εξαρτώνται οικονομικά τουλάχιστον 200 άτομα (οδηγοί φορτηγών, εκτελωνιστές, τοπικές μεταφορικές εταιρίες κ.λπ.).

Τα έσοδα του ΟΛΒ θα μειωθούν δραματικά, δεδομένου ότι μόνον από δύο σταθερούς  πελάτες του (εμπορευματοκιβώτια και Χαλυβουργία Ελλάδος) εξασφαλίζει το 40% – 50% του ετήσιου κύκλου εργασιών του. Εν τέλει, ένας αναπτυξιακός βραχίονας, όπως το λιμάνι του Βόλου, αντί για συνεισφορά στην προσπάθεια ανάκαμψης της οικονομίας, απενεργοποιείται, σταδιακά, αφαιρείται από το χάρτη των δυνάμεων, που μπορούν να συνεισφέρουν στην ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων και περιθωριοποιείται επικίνδυνα».

Και καταλήγει ο Σύνδεσμος: «Αντιλαμβανόμαστε πλήρως την προσπάθεια της κυβέρνησης για δημοσιονομική προσαρμογή και εξυγίανση, όπως κατανοούμε απόλυτα την αναγκαιότητα περιορισμού των κρατικών δαπανών και του κόστους λειτουργίας του κράτους. Ωστόσο, θεωρούμε εξαιρετικά αντιφατικό, να περικόπτονται, χωρίς να εξετάζεται η λειτουργική τους κρισιμότητα, αυτοχρηματοδοτούμενες δραστηριότητες, που είναι πλήρως ανταποδοτικές στην οικονομία, στηρίζουν τα κρατικά έσοδα, ενισχύουν την επιχειρηματική ανταγωνιστικότητα, τονώνουν την εξωστρέφεια και την απασχόληση.

Για να καταστεί δυνατή η ανταπόκριση του εμπορικού τμήματος του λιμανιού του Βόλου στις τυπικές του και μόνον υποχρεώσεις απαιτείται στο υπάρχον δυναμικό να προστεθούν τουλάχιστον ακόμη πέντε χειριστές. Θεωρούμε, ότι κατανοείτε πλήρως το πρόβλημα και τις προεκτάσεις του. Για το λόγο αυτό, εκφράζουμε τη βεβαιότητα ότι θα παρέμβετε, άμεσα, ώστε να υπάρξει, έγκαιρα, λύση, αποφεύγοντας αρνητικές επιπτώσεις, σε ολόκληρο το φάσμα της επιχειρηματικής και οικονομικής λειτουργίας της περιοχής».

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το