Photo Gallery, Τοπικά

Έρευνα μετά από 8 χρόνια για υπερκοστολόγηση έργου στο Δήμο Βόλου

Το έργο της ανάπλασης των πεζοδρομίων στην οδό Δημητριάδος είχε μονοπωλήσει την επικαιρότητα κατά τη διάρκεια της εξέλιξης και της παράδοσής του

Το έργο της ανάπλασης των πεζοδρομίων στην οδό Δημητριάδος, που κατά τη διάρκεια της κατασκευής του συνοδεύτηκε από σωρεία καταγγελιών για κακοτεχνίες, έρχεται ξανά στο προσκήνιο μετά από Ένορκη Διοικητική Εξέταση που διέταξε η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας, με «κατηγορούμενες» τις Υπηρεσίες του Δήμου Βόλου και τον ίδιο τον εργολάβο, ο οποίος οφείλει να επιστρέψει χρήματα στα ταμεία, από την ώρα που διαπιστώθηκαν υπερκοστολογήσεις.

Υπόθεση του 2004 έρχεται στην επιφάνεια το 2012 για να αποδείξει για μια ακόμη φορά τους ρυθμούς με τους οποίους κινείται το Δημόσιο στη διαλεύκανση των «εσωτερικών» του ζητημάτων, ενώ ο εργολάβος που εμπλέκεται και σε αυτό το έργο είναι ο ίδιος που εμπλέκεται σε πολλά έργα του Δήμου, που έχουν εξελιχθεί και χαρακτηριστεί «σκάνδαλα». Όλα τα έργα που είχε αναλάβει διερευνώνται από τη Δικαιοσύνη, στην οποία έχουν παραπεμφθεί. Ταυτόχρονα με την ΕΔΕ για το έργο που χρηματοδοτήθηκε από τα κονδύλια του «2004», κλήσεις δέχονται πολιτικά πρόσωπα από τη Δικαιοσύνη για το έργο του Μουσείου της Πόλης που υπερκοστολογήθηκε κατά ένα εκατομμύριο ευρώ και ακόμη δεν έχει παραδοθεί.

Το έργο της ανάπλασης των πεζοδρομίων στην οδό Δημητριάδος είχε μονοπωλήσει την επικαιρότητα κατά τη διάρκεια της εξέλιξης και της παράδοσής του, καθώς «συνοδεύτηκε» από καταγγελίες της αντιπολίτευσης. Χρειάστηκε να περάσουν οχτώ χρόνια για να διενεργηθεί ΕΔΕ μετά την κατάθεση πορίσματος του Σώματος Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης  το οποίο διαπίστωσε μεταξύ άλλων, υπερτιμολογήσεις εργασιών, αλλά και πράξεις ή παραλείψεις του επιβλέποντα, της διευθύνουσας υπηρεσίας και προϊσταμένης αρχής που θα πρέπει να εξεταστούν διοικητικά και πειθαρχικά ως προς τη νομιμότητά τους. Μέσω της ΕΔΕ που διεξάγεται στο Δημαρχείο του Βόλου λαμβάνονται καταθέσεις και από πολιτικά πρόσωπα.

Σημειώνεται ότι το έργο αυτό συνολικής δαπάνης 661.500 ευρώ, είχε προθεσμία ολοκλήρωσης την 8-10-2004, ωστόσο είχε δοθεί παράταση ώς τις 31-12-2004.

Όπως αναφέρει το πόρισμα του Σώματος Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, το Μάιο του 2007 παραδόθηκε στην Επιτροπή Παραλαβής του Δήμου Βόλου, το  ήδη υπογεγραμμένο από τον επιβλέποντα και ανάδοχο Πρωτόκολλο Προσωρινής και Οριστικής Παραλαβής.

Σε έλεγχο που πραγματοποίησε το Σώμα διαπιστώθηκε ότι η Επιτροπή Προσωρινής και Οριστικής Παραλαβής του έργου προχώρησε τελικά στις 29-7-2009 στην παραλαβή του έργου και στη σύνταξη του πρωτοκόλλου προσωρινής παραλαβής, με βάση τα στοιχεία της τελικής επιμέτρησης που φέρει ημερομηνία 1-7-2005 και του Δ’ Ανακεφαλαιωτικού Πίνακα που εγκρίθηκε στις 4-2-2008 και περιέλαβε τις ποσότητες της τελικής επιμέτρησης.

Η Επιτροπή, σε υπογεγραμμένο έγγραφό της, που κατέθεσε στις 21-5-2010 στο Πταισματοδικείο Βόλου, υπολογίζει το οικονομικό επιπλέον κόστος του έργου, που προκύπτει από τις διαφορές που διαπιστώθηκαν από την επιμέτρηση που έκανε αυτή επί τόπου του έργου σε 71.151,30 ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Δηλαδή η πραγματική αξία του έργου είναι κατά 71.151,30 ευρώ μικρότερη από αυτή που πιστοποιήθηκε.

Επιπλέον προκύπτει ότι ακόμη και αν κριθεί ότι η Επιτροπή Προσωρινής και Οριστικής Παραλαβής κατέληξε καθυστερημένα στις προαναφερθείσες διαπιστώσεις, η Υπηρεσία οφείλει άμεσα να αναζητήσει από τον ανάδοχο τα καταβληθέντα ποσά που προκύπτουν από τις προαναφερθείσες, διαπιστωθείσες διαφορές ποσοτήτων, καθώς σύμφωνα με το Νόμο 1418/84 «αν η παραλαβή συντελεστεί αυτοδίκαια και διαπιστωθούν εκ των υστέρων διαφορές στις ποσότητες των εργασιών που εκτελέστηκαν, ο ανάδοχος υποχρεούται να επιστρέψει το εργολαβικό αντάλλαγμα που τυχόν έχει καταβληθεί για τις εργασίες αυτές».

Παράλληλα η δέκατη εντολή πληρωμής που εγκρίθηκε στις 17-3-2006 πιστοποιεί με βάση τον 11ο τελικό λογαριασμό του έργου που υπογράφηκε από τον επιβλέποντα στις 15-2-2008, από τη Διευθύνουσα Υπηρεσία στις 21-2-2008 και τελικά από το δήμαρχο Βόλου στις 25-2-2008 εργασίες δεν είχαν εκτελεστεί συνολικής δαπάνης 43.078,10 ευρώ.

Ακόμη διαπιστώθηκε ότι στην δέκατη εντολή πληρωμής έχουν πιστοποιηθεί μεγαλύτερες ποσότητες από ό,τι τελικά εκτελέστηκαν. Η συνολική διαφορά δαπάνης ανέρχεται σε 54.979,05 ευρώ, άρα στη δέκατη εντολή πληρωμής που εγκρίθηκε στις 17-3-2006 έχουν πιστοποιηθεί εργασίες που δεν εκτελέστηκαν δαπάνης τουλάχιστον 104.136,69 ευρώ.

Από τα παραπάνω προκύπτει, όπως καταλήγει το πόρισμα του Σ.Ε.Δ.Δ., ότι τόσο η Διευθύνουσα Υπηρεσία, όσο και η Προϊστάμενη Αρχή του έργου, καθώς και ο ανάδοχος του έργου, καταθέτοντας, υπογράφοντας, εγκρίνοντας και κάνοντας τελικά αποδεκτά και το Δ’ Ανακεφαλαιωτικό Πινάκα και τον 11ο Τελικό Ανακεφαλαιωτικό Λογαριασμό, συνομολογούν και αποδέχονται τις παραπάνω διαφορές, τη διαπίστωση των οποίων προκάλεσε ο πρώτος έλεγχος της Επιτροπής Προσωρινής και Οριστικής Παραλαβής του έργου. Άρα όπως τονίζεται και στο πόρισμα «τουλάχιστον το παραπάνω υπολογισθέν ποσό θα έπρεπε να επιστραφεί εντόκως από τον ανάδοχο   στον κύριο του έργου (Δήμος Βόλου) ως αχρεωστήτως καταβληθέν. Από την αλληλογραφία και το φάκελο του έργου προκύπτουν ερωτηματικά σύμφωνα με το πόρισμα του ελέγχου του Σώματος Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης όσον αφορά πράξεις ή παραλείψεις του επιβλέποντα, της Διευθύνουσας Υπηρεσίας και Προϊσταμένης Αρχής που θα πρέπει να εξεταστούν διοικητικά πειθαρχικά ως προς τη νομιμότητα τους».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το