Photo Gallery, Τοπικά

«Φυλλορροεί» η κίνηση στην εθνική οδό…

Υψηλές τιμές καυσίμων και διοδίων έχουν περιορίσει τις μετακινήσεις

 


 

Μικρότερη διαπιστώνεται η χρήση του ΙΧ αυτοκινήτου στο Βόλο

 

 

«Φυλλορροεί» η κίνηση ιδιαίτερα τη νύχτα στην εθνική οδό τον τελευταίο μήνα, ενώ κατά τη διάρκεια της ημέρας καταγράφει μία μείωση στο 70-80%. Οι αστυνομικοί της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Μαγνησίας διαπιστώσουν έναν έρημο σχεδόν δρόμο – ειδικά τη νύχτα – ενώ η εθνική οδός δεν θυμίζει σε τίποτε τα προηγούμενα χρόνια. Οι υψηλές τιμές των καυσίμων και τα ακριβά διόδια έχουν περιορίσει στις απολύτως αναγκαίες τις μετακινήσεις των περισσότερων πολιτών.

 

Ρεπορτάζ:

ΤΟΥΛΑ ΚΕΚΑΤΟΥ

 

Η μείωση της κυκλοφορίας στην εθνική οδό άρχισε από το 2010. Τον περασμένο χρόνο είχε καταγραφεί μείωση στο 25-30%, το δεκάμηνο του 2011 όμως αγγίζει το 70-80%. Στην εθνική οδό φαίνεται να κυκλοφορούν πλέον κυρίως τα επαγγελματικά οχήματα, αν και στις μεταφορές έχει επίσης καταγραφεί μείωση του έργου κατά 60-70%. Λιγοστές είναι και οι νταλίκες που κυκλοφορούν, ειδικά μετά την απελευθέρωση του επαγγέλματος. Οι περισσότερες που κυκλοφορούν είναι κυρίως βουλγάρικες ή αλβανικές.

Η εθνική οδός μοιάζει με «νεκρό» δρόμο, ειδικά τις καθημερινές, αλλά και τις νυχτερινές ώρες, σημειώνει χαρακτηριστικά αξιωματικός του τμήματος Αυτοκινητοδρόμων Μαγνησίας. Είναι επίσης χαρακτηριστική η αναφορά του ότι οι οδηγοί οχημάτων που κινούνται στην εθνική οδό έχουν μειώσει τις ταχύτητες για λόγους οικονομίας καυσίμου… Αυτό διαπιστώνεται και από την μείωση των παραβάσεων υπέρβασης ορίου ταχύτητας που καταγράφουν τα Τμήματα Αυτοκινητοδρόμων στους ελέγχους. «Σπάνια πλέον καταγράφονται μεγάλες ταχύτητες. Ο μέσος όρος ταχύτητας είναι 120-150 χιλ. Βέβαια προχθές καταγράφηκε μία μεγάλη ταχύτητα – 253 – αλλά αυτό αποτελεί εξαίρεση» τονίζει αξιωματικός του Τμήματος.

 

Συμμόρφωση στο «Δεν πληρώνω»

Όπως τονίζει αξιωματικός του Τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων έχει περιοριστεί σε μεγάλο ποσοστό ο αριθμός των οδηγών που διέρχονται τα διόδια (Πελασγίας και Μοσχοχωρίου) χωρίς να πληρώνουν διόδια. Ελάχιστοι είναι οι οδηγοί, ειδικά των ΙΧ, που δεν πληρώνουν. Χαρακτηριστικά αναφέρει πως «οι 20 παραβάσεις που βεβαιώνονταν τους προηγούμενους μήνες ανά διήμερο περίπου στα διόδια της Πελασγίας, μειώθηκαν στις δύο ή το πολύ τρεις». Η μείωση των παραβάσεων αποδίδεται κυρίως στο υψηλό πρόστιμο των παραβατών – 200 ευρώ – που αν δεν πληρωθεί, βεβαιώνεται στην Εφορία.

Τα πρόστιμα βεβαιώνονται από την Τροχαία, που καθημερινά εκτελεί υπηρεσία στα διόδια.

Εξάλλου η χρήση του αυτοκινήτου έχει αρχίσει να μειώνεται τόσο στην πόλη, όσο και στις μεγάλες μετακινήσεις. Η μείωση είναι μεγαλύτερη στις μεγάλες μετακινήσεις και μικρότερη στην πόλη, όπου οι αποστάσεις είναι σχετικά μικρές, όπως και η κατανάλωση καυσίμων.

Αξιωματικοί της Αστυνομικής Διεύθυνσης Μαγνησίας αναφέρουν πως τις ημέρες, κατά τις οποίες επικρατούν καλές καιρικές συνθήκες, παρατηρείται περιορισμός της χρήσης του ΙΧ στο Βόλο. Σε αντίθεση με τις ημέρες κατά τις οποίες βρέχει ή επικρατεί κρύο, οπότε η χρήση του αυτοκινήτου παρουσιάζεται αυξημένη. Είναι πάντως γεγονός ότι από το περασμένο καλοκαίρι, με τη συνεχή αύξηση της τιμής των καυσίμων, παρατηρείται μείωση της χρήσης του ΙΧ, που υπολογίζεται σε ποσοστό 30-35% στην πόλη και περιφερειακά.

Μικρή μείωση στην κίνηση των οχημάτων παρατηρείται στον περιφερειακό δρόμο του Βόλου, όπου κυκλοφορούν κυρίως επαγγελματικά αυτοκίνητα. Μικρή μείωση παρατηρείται και στην κίνηση οχημάτων στην παλαιά εθνική οδό Βόλου-Λάρισας. Η μείωση επικεντρώνεται κυρίως στα ΙΧ. Αντίθετα οι επαγγελματίες οδηγοί, κυρίως φορτηγών, επιμένουν να επιλέγουν το συγκεκριμένο δρόμο λόγω των ακριβών διοδίων της νέας εθνικής οδού.

Η μείωση της κίνησης στη νέα εθνική οδό είναι ιδιαίτερα αισθητή από τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Μείωση στις διελεύσεις καταγράφουν και τα στοιχεία της εταιρείας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου». Στο τμήμα της Μαγνησίας, για το 2010, η εταιρεία έχει καταγράψει κατά μέσο όρο μείωση σε ποσοστό 35%.

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το