Photo Gallery, Τοπικά

Μονόδρομος το ψηφιακό σχολείο

Τονίστηκε σε χθεσινή εκδήλωση παρουσίασης δύο νέων βιβλίων
Τονίστηκε σε χθεσινή εκδήλωση παρουσίασης δύο νέων βιβλίων

Μονόδρομος είναι το ψηφιακό σχολείο, καθώς μπορεί να διαχειριστεί την ταχύτητα μετάδοσης της πληροφορίας στους μαθητές, τονίστηκε χθες στην εκδήλωση παρουσίασης δύο νέων βιβλίων που σχετίζονται με την ψηφιακή εκπαίδευση και την ερευνητική εργασία.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο «Αχίλλειο» και διοργανώθηκε από την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης – Γενικό Τμήμα Παιδαγωγικών Μαθημάτων – Παράρτημα Βόλου, το Δ.Ο.Ε.Π.Α.Π. – ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Δήμου Βόλου και τις Εκδόσεις ΖΗΤΗ, ενώ αφορούσε στην παρουσίαση των βιβλίων «Πληροφορικός γραμματισμός στο νέο ψηφιακό σχολείο & Ψηφιακά πλαίσια μάθησης στο νέο ψηφιακό σχολείο». Τα βιβλία κυκλοφόρησαν από τις εκδόσεις ΖΗΤΗ με συγγραφείς τους εκπαιδευτικούς Αλέξανδρο Καπανιάρη (καθηγητή Πληροφορικής, υπεύθυνο ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ν. Μαγνησίας) και την Ελένη Παπαδημητρίου (νηπιαγωγό). Στην εκδήλωση και παρευρέθηκαν αρκετοί συμπολίτες.που ενδιαφέρθηκαν αν πληροφορηθούν για τα νέα ψηφιακά εκπαιδευτικά εργαλεία.

Τα βιβλία παρουσίασαν ο κ. Ηλίας Ματσαγγούρας, καθηγητής Διδακτικής Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών και επιστημονικός υπεύθυνος των ερευνητικών εργασιών (project) στο Λύκειο, ο κ. Ηλίας Χούστης, ομότιμος καθηγητής του Τμήματος Μηχανικών Η/Υ, Τηλεπικοινωνιών & Δικτύων Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας και διευθυντής του Ινστιτούτου Έρευνας και Τεχνολογίας Θεσσαλίας (Ι.Ε.Τ.Θ.) και ο κ. Κώστας Βαϊνάς, διευθυντής του Παραρτήματος της ΑΣΠΑΙΤΕ Βόλου.

Ο κ. Καπανιάρης τόνισε πως «τα εργαλεία του διαδικτύου και τα περιβάλλοντα τεχνολογιών πληροφορικής επικοινωνιών είναι το μέλλον της εκπαίδευσης, εφόσον, όμως γίνεται συνετή χρήση, μέσα από κατάλληλες δραστηριότητες και σενάρια που μπορούν να βοηθήσουν τον εκπαιδευτικό. Και βέβαια η τεχνολογία δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται άκριτα, αλλά με μέθοδο, με ενημερωμένους εκπαιδευτικούς και υποδομές που πρέπει να αποκατασταθούν».

Ο κ. Χούστης υπογράμμισε πως «σήμερα βιώνουμε το γεγονός ότι κάθε έντεκα ώρες διπλασιάζεται η πληροφορία στον κόσμο. Επομένως ο ρόλος του κόσμου είναι διαφορετικός απ’ ό,τι στο παρελθόν και πιστεύουμε ότι το ψηφιακό σχολείο είναι μονόδρομος. Μάλιστα τα εγχειρίδια που παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση θα βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς στην απόκτηση δεξιοτήτων για τη χρήση των τεχνολογιών του ψηφιακού σχολείου».

Ο ίδιος, εξηγώντας την αναγκαιότητα του ψηφιακού σχολείου, είπε πως στη σημερινή εποχή δεν μπορεί να διαχειριστεί κάποιος το μέγεθος της πληροφορίας που προσφέρεται σε ένα παιδί, μόνο με το γραπτό λόγο. Ήδη οι ψηφιακές τεχνολογίες έχουν εισαχθεί στα ελληνικά σχολεία. Αλλά αυτό που θα πρέπει να αλλάξει, είναι η μέθοδος διδασκαλίας που παραμένει δασκαλοκεντρική, ενώ θα πρέπει να γίνει μαθητοκεντρική.

Από την πλευρά του ο κ. Βαϊνάς υπογράμμισε πως «τα δύο αυτά βιβλία παρουσιάζουν όχι μόνο το ψηφιακό σχολείο που είναι επιτακτική ανάγκη και το προωθεί το υπουργείο Παιδείας, αλλά και τη χρήση του διαδικτύου στην εκπαίδευση, όπως και άλλα πράγματα. Η εκπαιδευτική τεχνολογία στο βιβλίο του κ. Καπανιάρη υπόκειται στις αρχές της παιδαγωγικής και της διδακτικής».

Από την πλευρά του ο κ. Ματσαγγούρας σημείωσε ότι τα δύο βιβλία που παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση, έρχονται και συμπληρώνουν τον οδηγό που εξέδωσε το υπουργείο στον τομέα της χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας στο σχολείο. Μάλιστα η αναγκαιότητα των Τεχνολογιών Πληροφορικής Επικοινωνιών για τη στήριξη των ερευνητικών εργασιών στο Λύκειο είναι πολύ μεγάλη. Έτσι τα βιβλία καλύπτουν ένα κενό που υπήρχε στην ελληνική βιβλιογραφία και βοηθάει την προσπάθεια των ερευνητικών εργασιών.

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

1 Comment

  1. Αν και οι μονόδρομοι μπορούν να βγάλουν εύκολα σε αδιέξοδα, το ψηφιακό σχολείο μπορεί να κάνει δουλειά!

Μοιραστείτε το