Photo Gallery, Τοπικά

Λογοτεχνικές διακρίσεις για έξι μαθήτριες

Οι έξι μαθήτριες του 1ου Λυκείου Βόλου κατάφεραν να διακριθούν στον πανελλήνιο λογοτεχνικό διαγωνισμό στην Πετρούπολη
Οι έξι μαθήτριες του 1ου Λυκείου Βόλου κατάφεραν να διακριθούν στον πανελλήνιο λογοτεχνικό διαγωνισμό στην Πετρούπολη

Έξι βραβεία, πέντε για διήγημα και ένα για ποίημα, σε πανελλήνιο λογοτεχνικό διαγωνισμό απέσπασε το 1ο Γενικό Λύκειο Βόλου, το οποίο πλέον τείνει να δημιουργήσει μια παράδοση στη σύνδεση των μαθητών με τη λογοτεχνία. Οι μαθήτριες που διακρίθηκαν, άντλησαν θέματα από την επικαιρότητα και όχι μόνο, γράφοντας για τον έρωτα, την κρίση, τα ναρκωτικά, τις δυσκολίες της ζωής και αποτύπωσαν τα συναισθήματά τους στο χαρτί αφήνοντας για τέλος ένα αισιόδοξο τόνο, μια ελπίδα ότι ο άνθρωπος μπορεί να σταθεί όρθιος μέσα από τις ανατροπές και τις δύσκολες καταστάσεις.

Το σχολείο συμμετέχει φέτος σε τέσσερις πανελλήνιους λογοτεχνικούς διαγωνισμούς με τους μαθητές να έχουν στείλει διηγήματα και ποιήματα. Πριν από λίγες ημέρες ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα του 5ου Πανελλήνιου Μαθητικού Λογοτεχνικού Διαγωνισμού Ποίησης-Διηγήματος που διοργάνωσε ο Μορφωτικός Σύλλογος Πετρούπολης. Από τους 600 μαθητές που έστειλαν λογοτεχνικά τους κείμενα μεταξύ των βραβευθέντων ήταν έξι μαθήτριες του 1ου Γενικού Λυκείου Βόλου. Μάλιστα αξίζει να σημειωθεί πως το σχολείο του Βόλου ήταν το μοναδικό στο διαγωνισμό με τόσο υψηλό ποσοστό επιτυχίας, αφού από τους δέκα συμμετέχοντες μαθητές βραβεύτηκαν οι έξι.

Στο σχολείο πέρυσι πραγματοποιήθηκε διαγωνισμός διηγήματος, όπου ανταποκρίθηκαν οι μαθητές της Α’ Τάξης. Σε όλη αυτή τη δραστηριότητα υπάρχει η συνεχής ενθάρρυνση του φιλολόγου κ. Βουλγαρίδη.

Η διευθύντρια του 1ου Λυκείου Βόλου κ. Κατερίνα Τριανταφύλλου τόνισε πως μέσα από την προσπάθεια των μαθητών με τη συμμετοχή τους στους διαγωνισμούς, αναδείχθηκαν η ικανότητά τους στην έκφραση, το υψηλό γνωστικό επίπεδο και ο συναισθηματικός τους πλούτος. Οι μαθήτριες εκφράστηκαν με ειλικρίνεια, κατέγραψαν τις σκέψεις τους και τα δημιουργήματά τους τελικά βραβεύτηκαν. Τα παιδιά μέσα από το διήγημα και το ποίημα βρίσκουν διέξοδο δημιουργικής έκφρασης και ενασχόλησης με τα γράμματα.

Το μέγεθος των διηγημάτων ποικίλλε, από τρεις μέχρι και οκτώ σελίδες.

Επιστροφή στη Ζωή

Η μαθήτρια της Α’ Τάξης Βασιλική Σκοτινιώτη απέσπασε τον τέταρτο έπαινο στην κατηγορία νουβέλα με τον τίτλο «Επιστροφή στη Ζωή». Όπως μας εξήγησε, θέλησε να ασχοληθεί με ένα σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα, όπως αυτό των ναρκωτικών, γνωρίζοντας έμμεσα την κατάσταση που επικρατεί και από την επαγγελματική δραστηριότητα του πατέρα της που είναι δικηγόρος.

«Εμπνεύστηκα από πολλά βιβλία που διαβάζω το καλοκαίρι και στον ελεύθερο χρόνο μου. Ήταν η πρώτη φορά που έγραψα νουβέλα και τα συναισθήματά μου ήταν ανάμικτα. Από τη μια υπήρχε το θέμα, γιατί έμπλεξε ο νέος με τα ναρκωτικά και από την άλλη υπήρχε η σωτηρία του. Στο τέλος υπάρχει το αισιόδοξο μήνυμα πως μπορούμε να τα καταφέρουμε» ανέφερε η μαθήτρια.

Τόλμης κατορθώματα

Από την πλευρά της η μαθήτρια της Α’ Τάξης Μαρία-Αλεξάνδρα Σταμούλου απέσπασε τον τρίτο έπαινο στην κατηγορία του κοινωνικού διηγήματος. Τίτλος του διηγήματος ήταν «Τόλμης κατορθώματα» και σχετίζεται με τη θάλασσα την οποία αγαπά ιδιαίτερα. Η υπόθεση αφορούσε στην περιπέτεια μιας κοπέλας που με ένα ανεμόπτερο έπεσε στη θάλασσα.

«Έγραφα κατά διαστήματα το διήγημα. Ήταν η πρώτη φορά και μου άρεσε. Μέσα από το διήγημα μπορείς να εκφράσεις αυτό που αισθάνεσαι» τόνισε η ίδια.

Να με θυμάσαι…

Το πρώτο βραβείο στην κατηγορία του ερωτικού διηγήματος απέσπασε η μαθήτρια της Β’ Τάξης Ευανθία Κασσιού που έγραψε για τον έρωτα δύο εφήβων που μένει δυνατός μέχρι που το ζευγάρι κοντεύει να παντρευτεί. Η κοπέλα είναι τυφλή και χωρίς να το γνωρίζει, το αγόρι της δωρίζει τα μάτια του για μεταμόσχευση. Η ίδια τελικά αποκτά το φως της, αλλά, όταν γυρίζει σπίτι μετά την επέμβαση, θα δει ένα σημείωμα-αποχαιρετισμό που της άφησε ο σύντροφός της που της έγραψε «Σ’ αγαπώ και να προσέχεις τα μάτια μου».

«Ασχοληθήκαμε αυτό το θέμα, γιατί ίσως στις μέρες λείπει ο απόλυτος, αληθινός έρωτας» υπογράμμισε η μαθήτρια.

Ο χορός, ουσιαστικό γένους αρσενικού

Μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο έγραψε το διήγημα «Ο χορός: Ουσιαστικό γένους αρσενικού» η μαθήτρια της Β’ Τάξης Ελένη-Μαρία Βέργου, η οποία έλαβε το τρίτο βραβείο στην κατηγορία του κοινωνικού διηγήματος.

Αφορμή για την έμπνευση του θέματος ήταν ο χορός με τον οποίο ασχολείται τα τελευταία δύο χρόνια και έχει συνδεθεί πολύ.

«Η υπόθεση αφορά έναν έφηβο που μέσω του χορού βρίσκει διέξοδο. Ωστόσο ο συντηρητικός πατέρας του λόγω και των στερεοτύπων αντιδρά στην επιλογή του παιδιού του. Ο νέος χορευτής κρύβει την ενασχόλησή του από τους γονείς, αλλά τελικά το αναφέρει. Προκαλούνται αντιδράσεις και ο έφηβος κάνει το δικό του αγώνα για να επιβιώσει. Διακρίνεται στο χορό μέχρι που ο πατέρας του τον δικαιώνει για την επιλογή του και αισθάνεται πολύ περήφανος» ανέφερε η μαθήτρια.

Η πραγματική αξία της ζωής

Με αφορμή την οικονομική κρίση και την ανατροπή της ζωής έγραψε το διήγημά της με τίτλο «Η πραγματική αξία της Ζωής» η μαθήτρια της Β’ Τάξης Ευαγγελία Θεοδωροπούλου που απέσπασε τον πρώτο έπαινο στην κατηγορία του κοινωνικού διηγήματος.

Η υπόθεση αναφέρεται σε έναν οικογενειάρχη που εργάζεται σε πολυεθνική εταιρεία κατέχοντας υψηλό πόστο και εξασφαλίζοντας ένα υψηλό βιοτικό επίπεδο για την οικογένειά του. Αλλά τελικά χάνει τη δουλειά του λόγω της κρίσης και βρίσκει στήριγμα στον αδελφό του που είναι οικοδόμος στρεφόμενος και αυτός στην οικοδομή.

«Στην ουσία ήθελα να προβάλω την αλλαγή του τρόπου ζωής μιας οικογένειας και το γεγονός ότι ίσως τα υλικά αγαθά να μην έχουν καμία σημασία, παρά να είσαι καλά με την οικογένειά σου» τόνισε η μαθήτρια.

Στης ζωής τα μονοπάτια

Τον πρώτο έπαινο στην κατηγορία του κοινωνικού ποιήματος απέσπασε η μαθήτρια της Α’ Τάξης Θεοδώρα Δεληογλάνη. «Στης ζωής τα μονοπάτια» είναι ο τίτλος του ποιήματος.

«Είχα γράψει κάποια ποιήματα, έτσι για αρχή, στο πλαίσιο του σχολείου. Αυτό το ποίημα σχετίζεται με τη ζωή και πόσα εμπόδια μπορεί να συναντήσει κάποιος, αλλά παρόλα αυτά τα ξεπερνά στέλνοντας ένα αισιόδοξο μήνυμα. Όλα αυτά τα στοιχεία εκφράζονται και μέσα από στοιχεία της φύσης» σημείωσε η μαθήτρια και συμπλήρωσε πως «στη σημερινή εποχή έχουμε ανάγκη να ακούμε για αισιόδοξα μηνύματα».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το