Photo Gallery, Τοπικά

Κίνηση στο ένα ρεύμα κυκλοφορίας μετά την καθίζηση στο Πήλιο

Παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο Πηλίου

Σήμερα θα αποφασιστεί πότε θα δοθεί στην κυκλοφορία και το δεύτερο ρεύμα στο 32ο χιλιόμετρο Βόλου – Ζαγοράς, λόγω της καθίζησης που υπέστη το οδόστρωμα την περασμένη Κυριακή. Και χθες η κίνηση των βαρέων οχημάτων για τη Ζαγορά διεξαγόταν μέσω του Δέλτα Νεοχωρίου, ενώ χωρίς προβλήματα γίνεται η διέλευση των οχημάτων από το Ξουρίχτι, όπου πριν λίγες ημέρες σημειώθηκαν καταπτώσεις βράχων. Παράλληλα η Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας θέτει σε ενεργοποίηση για την αντιμετώπιση των ζημιών στο οδικό δίκτυο τρεις εργολαβίες συνολικού ποσού 750.000 ευρώ.

Και χθες η κίνηση των οχημάτων στο 32ο χιλιόμετρο Βόλου – Ζαγοράς γινόταν από το ένα ρεύμα κυκλοφορίας, καθώς στο δεύτερο, όπου σημειώθηκε η καθίζηση και υπάρχει προσωρινή αποκατάσταση της ζημιάς, θα πρέπει να περάσουν κάποιες ημέρες, ώστε να διαπιστωθεί, αν το οδόστρωμα μπορεί να αντέξει το βάρος των διερχόμενων οχημάτων. Μάλιστα σήμερα στο συγκεκριμένο σημείο θα μεταβεί κλιμάκιο μηχανικών και γεωλόγων της Περιφερειακής Ενότητας για την εκτίμηση της κατάστασης. Επίσης, τα βαρέα οχήματα κινούνταν από τον κάτω οδικό άξονα του Πηλίου, δηλαδή μέσω Νεοχωρίου.

Από την Περιφερειακή Ενότητα έχουν σχεδιαστεί τρεις εργολαβίες για την αντιμετώπιση προβλημάτων στο οδικό δίκτυο. Η μία έχει προϋπολογισμό 200.000 ευρώ και αφορά στην άμεση παρέμβαση του εργολάβου, όταν δημιουργούνται προβλήματα.

Η δεύτερη έχει προϋπολογισμό 400.000 ευρώ και σχετίζεται με τα ασφαλτικά και τη συντήρηση του οδοστρώματος σε όλο το επαρχιακό οδικό δίκτυο.

Η τρίτη εργολαβία με προϋπολογισμό 150.000 ευρώ σχετίζεται με την τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας, όπου κρίνεται αναγκαίο.

Αντίδραση της Περιφερειακής Ενότητας  

Mε αφορμή την καθίζηση του οδοστρώματος στο 32ο χιλιόμετρο Βόλου-Ζαγοράς, αλλά και την άμεση αποκατάσταση της ζημιάς, επανήλθε στην επικαιρότητα το κρίσμο θέμα της κατασκευής υποδομών για τη δημιουργία ενός ασφαλούς οδικού δικτύου στο Πήλιο.

Μάλιστα σε αυτό το σημείο η Περιφερειακή Ενότητα εκφράζει την αντίδρασή της, καθώς, όπως τονίζει, η αρμοδιότητά της δεν είναι η αποκατάσταση των καθιζήσεων η οποία ανήκει στο Υπουργείο Υποδομών.

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο αντιπεριφερειάρχης κ. Αργύρης Κοπάνας «στις αρμοδιότητες της αιρετής Περιφέρειας υπάγεται η συντήρηση των οδών, η οποία ανήκε στην αρμοδιότητα της Κρατικής Περιφέρειας και των αντίστοιχων πρώην Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων.
Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 323/2008 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους «στην έννοια της συντήρησης από τους ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού των οδών της αρμοδιότητάς τους, περιλαμβάνεται η αποκατάσταση των βλαβών του οδοστρώματος (ασφαλτικά) και των στοιχείων ασφαλείας (στηθαία, νησίδες, σήμανση κτλ) και ο αποχιονισμός.

Επιπρόσθετα, σε ό,τι μας αφορά υπενθυμίζουμε ότι οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας μετά την παραχώρηση του Ε.Ο. κυκλώματος Πηλίου κατά το Ν. 3481/2006 περιορίζονται στη συντήρησή του όπως αυτή ορίζεται από το Ν. 3481/2006, και την απόφαση αρ. 2924/48489 /2009 του Γ. Γ. Περιφέρειας Θεσσαλίας ως εξής:

« …Στην έννοια της «συντήρησης» των οδών περιλαμβάνεται ιδίως:

α) Η αποκατάσταση φθορών και βλαβών του οδοστρώματος, της οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης, της φωτεινής σηματοδότησης και του ηλεκτροφωτισμού,

β) η συντήρηση και ο καθαρισμός των μεγάλων και μικρών τεχνικών έργων της οδού και των έργων αποχέτευσης των ομβρίων της οδού,

γ) η συντήρηση και ο καθαρισμός φυτεμένων νησίδων και πρανών,

δ) ο καθαρισμός των ανισόπεδων διαβάσεων και η συντήρηση των αντλιοστασίων τους,

ε) η συντήρηση του εξοπλισμού ασφαλείας της οδού, όπως τα στηθαία ασφαλείας,

στ) η προσαρμογή στην τελική επιφάνεια του οδοστρώματος, τόσο των εσχαρών των φρεατίων υδροσυλλογής, όσο και των καπακιών των φρεατίων επίσκεψης των υποκειμένων δικτύων ομβρίων,

ζ) ο αποχιονισμός και η αντιμετώπιση του παγετού».

Πρέπει να αντιληφθούν όλοι ότι η Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας και οποιαδήποτε Περιφερειακή Ενότητα, δεν μπορεί να υποκαταστήσει το αρμόδιο Υπουργείο, ούτε βέβαια διαθέτει τον προϋπολογισμό του Υπουργείου ή του Κράτους, αλλά ιδίως αυτή την εποχή διαχειρίζεται ελάχιστους πόρους.

Αν θέλουν κάποιοι να αναλάβουμε το ρόλο και το έργο του Υπουργείου Υποδομών, θα το κάνουμε ευχαρίστως, αρκεί να μεταβιβαστούν σε εμάς οι αρμοδιότητες μαζί, και το τονίζω αυτό, με τους αντίστοιχους πόρους, αλλά και με επαρκές προσωπικό.

Σημειώνω ότι σε μια νύχτα η συντήρηση των δρόμων αρμοδιότητας της Κρατικής Περιφέρειας πέρασε στην αιρετή Περιφέρεια χωρίς επιπλέον πόρους. Αυτό σημαίνει ότι με τα ίδια ή και λιγότερα χρήματα καλούμαστε να συντηρήσουμε περισσότερους δρόμους, σχεδόν όλο το οδικό δίκτυο».

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το