Photo Gallery, Πρώτο Θέμα (old)

Επαναξιολόγηση του μάστερ-πλαν αλλά και της διοίκησης του ΟΛΒ

 

Παρέμβαση του αν. υπουργού Χάρη Παμπούκη για τη μελέτη ανάπτυξης του λιμανιού

Ο κ. Παμπούκης δεσμεύτηκε ότι θα αναλάβει να εξετάσει προσωπικά το μάστερ - πλαν και την αξιολόγηση της διοίκησης του ΟΛΒ

 

 

 

Ιδιωτικοποιούνται τομείς του ΟΛΒ, ενώ στη Βουλή μεταφέρθηκαν οι συγκρούσεις του με την τοπική κοινωνία

 

 

 

 

Στα αρμόδια όργανα του υπουργείου Ανάπτυξης αναπέμπεται με πρωτοβουλία του υπουργού κ. Χάρη  Παμπούκη, η μελέτη του λιμανιού του Βόλου, η οποία δεν καλύπτει τα περιβαλλοντικά ζητήματα της πόλης  και ταυτόχρονα προβλέπει κατασκευή μαρίνας στο «Κορδόνι».

Το μάστερ πλαν στην ουσία θα επαναξιολογηθεί από το υπουργείο, όπως θα επαναξιολογηθεί και η διοίκηση του λιμανιού, ενώ τομείς βαίνουν προς ιδιωτικοποίηση, όπως καθαρά άφησε να εννοηθεί ο αναπληρωτής υπουργός κ. Χάρης Παμπούκης.

 

Με αφορμή επίκαιρη ερώτηση που κατατέθηκε από το βουλευτή ΠΑΣΟΚ Μαγνησίας κ. Καρτάλη για τα ανοικτά θέματα του λιμένος Βόλου και τις αναπτυξιακές προϋποθέσεις, ο υπουργός δεσμεύτηκε ότι θα αναλάβει να εξετάσει προσωπικά το μάστερ – πλαν και την αξιολόγηση της διοίκησης, μετά και τις καταγγελίες του Δήμου Βόλου και σύσσωμου του δημοτικού συμβουλίου, εναντίον του Οργανισμού Λιμένος.

«Είναι προφανές ότι συντελεστής της ανάπτυξης είναι και η κοινωνική συνοχή. Αυτό δεν σημαίνει ότι κατ’ ανάγκην όλοι πρέπει να συμφωνούμε σε όλα. Αυτό είναι προφανές. Είναι απόλυτα, όμως, νομίζω σημαντικό και καίριο να λαμβάνονται ουσιαστικά υπ’ όψιν παρατηρήσεις οι οποίες πηγάζουν από την τοπική κοινωνία, γιατί στο τέλος-τέλος της γραφής τα έργα αυτά γίνονται και ένας από τους κύριους -αν θέλετε – αποδέκτες, χρήστες είναι οι ίδιοι οι πολίτες της τοπικής κοινωνίας.

Σε αυτές, λοιπόν, τις κατευθυντήριες γραμμές θα κινηθώ και δεσμεύομαι να κοιτάξω και ο ίδιος προσωπικά τα θέματα που έχουν δημιουργηθεί, γιατί φαίνεται ότι έχουν δημιουργηθεί θέματα, όσον αφορά τον Οργανισμό Λιμένα Βόλου», δήλωσε στη Βουλή κατά τη διάρκεια της συζήτησης της ερώτησης κοινοβουλευτικού ελέγχου του προέδρου της επιτροπής περιβάλλοντος κ. Κώστα Καρτάλη, ο αναπληρωτής υπουργός κ. Χάρης Παμπούκης.

Η ερώτηση που κατατέθηκε είχε ως αντικείμενο τις κατευθυντήριες γραμμές οι οποίες πρέπει να ακολουθηθούν για να μπορέσει το λιμάνι να αποκτήσει έναν ανταγωνιστικό ρόλο στην ευρύτερη γεωγραφική ζώνη. Είχε επίσης ως αντικείμενο τον τρόπο με τον οποίο η διοίκηση του λιμένος συνεννοείται, συνεργάζεται και συναινεί με τις τοπικές αρχές, αλλά και με την κεντρική διοίκηση.

Ο κ. Καρτάλης στη συζήτηση με τον υπουργό επισήμανε ότι φέτος το λιμάνι βρέθηκε απροετοίμαστο για να υποδεχθεί τον τουρισμό κρουαζιέρας με αντικειμενικά επαρκείς όρους. Επίσης τόνισε ότι το λιμάνι πάσχει από τεχνικά έργα υπό την έννοια ότι ο τρίτος προβλήτας του λιμένος, που είναι η φυσική επέκτασή του, δεν έχει την τεχνική ωριμότητα να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Υπογράμμισε επίσης  το γεγονός ότι περιβαλλοντικά υπάρχουν ζητήματα, που κινδυνεύουν να φέρουν το λιμάνι σε έναν επώδυνο χωρισμό από την πόλη, αντί στην αρμονική συμβίωση και έδωσε έμφαση στο ζήτημα του χωροταξικού σχεδιασμού.

Στο πλαίσιο του χωροταξικού σχεδιασμού σημειώθηκε από το βουλευτή ότι το λιμάνι του Βόλου έχει τη δυνατότητα  να συνδυαστεί με τις υπόλοιπες μεταφορές και κυρίως με  σιδηροδρομική σύνδεση.

«Αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχει τέτοια σύνδεση, γιατί δεν έχουν οργανωθεί οι αρμοί εκείνοι, που θα επέτρεπαν τη σύνδεση του Λιμένος με το σιδηροδρομικό δίκτυο», είπε.

 

Το μάστερ – πλαν

επανεξετάζεται

Ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Παμπούκης δήλωσε ενήμερος για τις συγκρούσεις του Οργανισμού Λιμένος με την πόλη, σε ότι αφορά το μάστερ – πλαν και δήλωσε ότι ο ίδιος αναλαμβάνει πλέον το ζήτημα, γεγονός που σημαίνει ότι η μελέτη θα επανεξεταστεί.

«Έχω πληροφορηθεί ότι υπάρχει ένα θέμα διαβούλευσης. Έχω λάβει σχετική επιστολή από το Δήμαρχο, ο οποίος με πληροφορεί ότι στα θέματα της διαβούλευσης, προκειμένου να εκπονηθεί το γενικό προγραμματικό σχέδιο, το master plan δεν έγινε – τουλάχιστον, κατά τη γνώμη του κυρίου Δημάρχου- με τον τρόπο που έγινε.

Η διαβούλευση δεν είναι ένα εργαλείο, ούτε ένα σχήμα λόγου. Γίνεται ακριβώς για να μπορούμε να πάμε στις αποτελεσματικότερες και καλύτερες δυνατές λύσεις. Επειδή, λοιπόν, έχω διαγνώσει αυτό, θα σας πω ευθέως ότι είναι από τα θέματα, τα οποία έχω συγκρατήσει στο πλαίσιο της εποπτείας, την οποία κατά νόμο ασκώ, στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου και είναι ένα θέμα το οποίο θα κοιτάξω προσεχώς από κοντά.

Κατά τον Οργανισμό Λιμένα Βόλου φυσικά, δεν υπάρχει θέμα τροποποίησης-αναθεώρησης του master plan. Όμως, σας λέω ποια είναι η δική μου θέση και είναι η θέση του εποπτεύοντος», ξεκαθάρισε ο υπουργός.

 

Το φθινόπωρο

η παραλαβή

του τέρμιναλ

Ο ίδιος τόνισε ότι πρέπει να εκπονηθούν – και έχουν καθυστερήσει – οι απαιτούμενες μελέτες εφαρμογής στο λιμάνι, χωρίς τις οποίες δεν μπορούν, κατά νόμο να εξασφαλιστούν οι κατάλληλοι χρηματοδοτικοί πόροι.

«Είναι προφανές ότι εδώ χρειάζεται μία επίσπευση και είναι κάτι το οποίο επίσης, προτίθεμαι άμεσα να κοιτάξω με τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Βόλου», είπε ο κ. Παμπούκης για τα έργα.

Όσον αφορά στο θέμα της κρουαζιέρας, το οποιοδήποτε χρονοδιάγραμμα προφανώς εξαρτάται από την απελευθέρωση της Προβλήτας 1, η οποία όμως, είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ολοκλήρωση των έργων στην Προβλήτα 3 δήλωσε, ενώ σε ότι αφορά τη μη λειτουργία του τέρμιναλ τόνισε ότι στην παρούσα φάση ολοκληρώνονται οι δοκιμές των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων της δεύτερης εργολαβίας του έργου από την επιβλέπουσα αρχή και αναμένεται η οριστική παραλαβή το Φθινόπωρο του 2011.

 

Ζήτημα…

καταλληλότητας

Ο κ. Καρτάλης σε ότι αφορά το μάστερ – πλαν και τους εκπροσώπους της τοπικής κοινωνίας να το αποδεχτούν, έφερε ως παράδειγμα την θέση του Δημοτικού Συμβουλίου.

«Επειδή, πρόκειται για ένα μικρό τόπο, αλλά με πολύ μεγάλο δυναμικό, έχει πολύ μεγάλη σημασία όλοι οι φορείς να εμφανίζουν τη μέγιστη δυνατή συνέργεια και να μην προκαταλαμβάνει κανένας φορέας κάποιον άλλον και ιδιαίτερα την πόλη στο σύνολό της ως προς τις αποφάσεις που λαμβάνονται.

Άρα, θεωρώ πολύ σημαντική την απόφασή σας να ασχοληθείτε προσωπικά», είπε ο βουλευτής απευθυνόμενος στον υπουργό και τόνισε ότι θα είναι προς τη θετική κατεύθυνση το γεγονός της επανεξέτασης του μάστερ – πλαν σε συνάρτηση με τις προτεραιότητες που θέτει και η ίδια η πόλη.

Επίσης ζήτησε να υπάρξει συντονισμός μεταξύ των Υπουργείων για να δρομολογηθούν όλα τα αναγκαία έργα στο λιμάνι.

«Το υπουργείο Μεταφορών θέλει να συνδέσει σιδηροδρομικά το λιμάνι με το δίκτυο της Μαγνησίας. Όμως, αυτό δεν προκύπτει γιατί δεν έχει την καθαρή αρμοδιότητα να συνδέσει το λιμάνι. Το υπουργείο Περιβάλλοντος θέλει να προχωρήσει περιβαλλοντικές δράσεις και μάλιστα, δρομολόγησε μία κοινή υπουργική απόφαση για την προστασία του περιβάλλοντος, όμως θα πρέπει να επισπεύσουν τις ενέργειές τους οι τοπικοί φορείς και κυρίως ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου και να μην αφήσουμε το χρόνο να φύγει.

Επειδή τα ζητήματα είναι πάρα πολύ σύνθετα, έχει πολύ μεγάλη σημασία σε όλα τα λιμάνια της χώρας, σε όλους τους φορείς που ανήκουν στο κράτος να επιλέγονται λειτουργοί, οι οποίοι να αντιλαμβάνονται ότι είναι κρατικοί λειτουργοί, ότι έχουν επιλεγεί για να διασφαλίζουν το δημόσιο συμφέρον πάνω απ’ όλα αποτυπώνουν τη συναίνεση των τοπικών κοινωνιών. Θα πρέπει να έχουν γνώση, εμπειρία και θα πρέπει να γνωρίζουν τις προκλήσεις, τις οποίες έχει ο κάθε χώρος και να είναι, αν θέλετε, από συναφές επιστημονικό αντικείμενο.

Θα ήθελα να σας επισημάνω ότι θα πρέπει να επαναξιολογήσετε τους ανθρώπους που έχουν τοποθετηθεί σε όλα τα λιμάνια της χώρας. Σε ό,τι αφορά στο λιμάνι Βόλου, δεν σας το κρύβω ότι έχω σοβαρές επιφυλάξεις για την καταλληλότητα του Διευθύνοντος Συμβούλου να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της επόμενης ημέρας», επισήμανε ο κ. Καρτάλης προς τον κ. Παμπούκη.

 

Ανοιχτό

ενδεχόμενο

ιδιωτικοποίησης

τομέων του ΟΛΒ

Ο κ. Παμπούκης απάντησε και για τους σχεδιασμούς που αφορούν τον αναπτυξιακό τομέα του λιμανιού.

«Το λιμάνι του Βόλου είναι ένα από τα λιμάνια, τα οποία είναι αναπτυξιακά, και έχει υπάρξει πρόσθετη προκήρυξη για πρόσληψη συμβούλων, οι οποίοι θα μας παράσχουν ορισμένες συμβουλές, μη δεσμευτικές κατ’ ανάγκη, αλλά πάντως ορισμένες συμβουλές όσον αφορά την αξιοποίηση.

Έχω πει πολλές φορές ότι όταν λέμε για εκμετάλλευση εννοούμε ότι αποβλέπουμε στη δημιουργία αξιών. Και για να βάλουμε τα πράγματα σε τάξη, το πρώτο βήμα το οποίο πρέπει να γίνει είναι ότι θα πρέπει να υπάρχει ένας διαχωρισμός μεταξύ της ρυθμιστικής αρμοδιότητας των λιμένων, η οποία είναι προφανές ότι δεν μπορεί να είναι αντικείμενο αποκρατικοποίησης, και της αναπτυξιακής προοπτικής που έχουμε.

Θα πρέπει εντός του αναπτυξιακού σχεδίου του κάθε λιμανιού να απελευθερωθούν οι διάφορες δραστηριότητες, οι οποίες μπορεί να αποτελέσουν ιδιαίτερα έργα, τα οποία θα εμπλουτίσουν το λιμάνι και βεβαίως, θα βοηθήσουν την απασχόληση. Τέτοιοι τομείς δεν είναι μόνο οι διάφορες μεταφορές, αλλά είναι – ας πούμε – και οι κρουαζιέρες, που απασχολούν ιδιαίτερα, από ό,τι καταλαβαίνω το Βόλο», κατέληξε.

 

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το