Τοπικά

Βόλος: Επέκταση του Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης

ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ

Την επέκταση του Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης (Σ.Ε.Σ.) αποφασίζει σήμερα η Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας και η απόφαση θα προωθηθεί αρχικά στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και στη συνέχεια για τελική έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου. Σκοπός είναι στο Δημοτικό Συμβούλιο να συζητηθούν ταυτόχρονα δύο θέματα. Το ένα είναι η επέκταση του Σ.Ε.Σ και το άλλο η προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού για τον ανάδοχο που θα αναλάβει την υλοποίησή του.

Στο υφιστάμενο Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης αυτή τη στιγμή υπάρχουν 737 θέσεις. Η πρόταση περιλαμβάνει την επέκταση στην περιοχή του ΙΚΑ, στην Κοραή – 54 Συντ. ΕΛΑΣ, Βασσάνη, Αντωνοπούλου, Παλαιά (ψαράδικα – Τουλούμπα), εμπορικό κέντρο Ν. Ιωνίας (Αναπαύσεως, Λ. Ειρήνης, Μαιάνδρου). Το σύνολο της πρότασης επέκτασης ανέρχεται στις 1.927 με δυνατότητα περαιτέρω επέκτασης.

Το Σ.Ε.Σ. προβλέπεται να επεκταθεί σε μια ενιαία μεικτή ζώνη με δυνατότητα ηλεκτρονικών πινακίδων ενημέρωσης. Ως προτεινόμενη τιμή χρονοχρέωσης αποφασίστηκε τα 0,50€/μισή ώρα, δηλαδή με κλικακωτή κοστολόγηση και ωράριο και στον ανώτατο όριο χρήσης του Σ.Ε.Σ. έως τις δύο ώρες. Στα πλεονεκτήματα του νέου Σ.Ε.Σ. είναι ότι ο Δήμος θα έχει σε ημερήσια βάση σε online βάση την πραγματική κίνηση των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν το Σ.Ε.Σ με τους αντίστοιχους κυκλοφοριακούς φόρτους.

Το νέο Σ.Ε.Σ. θα υλοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης. Η εταιρεία που θα αναδειχθεί μετά το σχετικό διαγωνισμό εκτός της προμήθειας των σχετικών μηχανημάτων και του σχετικού λογισμικού, θα αναλάβει και το κόστος συντήρησης, διαγράμμισης σήμανσης κ.λπ. όλου του συστήματος.

Περαιτέρω η κοστολόγηση της χορήγησης της κάρτας μονίμου κατοίκου θα ανέλθει, σύμφωνα με πληροφορίες στο ποσό των 20,00€ (εφ’ άπαξ ετησίως).

Το ποσό από τα έσοδα του Σ.Ε.Σ. για το έτος 2012 ανήλθε στα 140.689€. Το ποσό αυτό, με τα πιο συντηρητικά κριτήρια που τέθηκαν, εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 130-140% τουλάχιστον, χωρίς να συνυπολογίζεται το κόστος συντήρησης του συστήματος και των λειτουργικών εξόδων. Σε κάθε περίπτωση επισημαίνεται ότι ο ανάδοχος θα εισπράττει ποσοστό επί των εισπράξεων των καρτών και των μηχανημάτων και όχι επί των προστίμων, το ποσό των οποίων δεν περιέχεται στις προβλέψεις.

Οι τελευταίες λεπτομέρειες της πρότασης για την αλλαγή του Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης στο Βόλο, που προωθεί η Δημοτική Αρχή για το επόμενο χρονικό διάστημα, θα οριστικοποιηθούν σήμερα.

Υπενθυμίζεται ότι οι βασικοί άξονες της πρότασης για την αλλαγή του ΣΕΣ στο Βόλο, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί καθ΄ όλο αυτό το χρονικό διάστημα, μετά από δεκάδες συναντήσεις με εκπροσώπους εξειδικευμένων εταιρειών και μετά από τη μελέτη παραδειγμάτων άλλων ελληνικών και ευρωπαϊκών πόλεων, αποφασίστηκαν στην προηγούμενη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής.

Το νέο σύστημα θα λειτουργεί με βάση τις νέες τεχνολογίες και κυρίως τη χρήση του κινητού τηλεφώνου. Συγκεκριμένα, ο χρήστης του Σ.Ε.Σ. μόλις παρκάρει το αυτοκίνητό του σε αντίστοιχη θέση θα καλεί συγκεκριμένο αριθμό, στον οποίο αφού καταχωρήσει στο σύστημα τον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου του, θα ξεκινάει μετά από 10 λεπτά η χρέωση της προπληρωμένης κάρτας, τον αριθμό της οποίας θα έχει δώσει ή τον αριθμό της πιστωτικής του κάρτας. Τις προπληρωμένες κάρτες θα μπορεί να τις προμηθεύεται από δημοτικά καταστήματα, περίπτερα, καταστήματα. Η Δημοτική Αστυνομία θα μπορεί να πραγματοποιεί τον έλεγχο με βάση το σκανάρισμα της πινακίδας κυκλοφορίας με ειδικά μηχανήματα και θα εκδίδει άμεσα τη σχετική κλήση σε περίπτωση παραβίασης. Η χρέωση θα γίνεται αναλογικά με βάση τον πραγματικό χρόνο που ο χρήστης χρησιμοποιεί το Σ.Ε.Σ.

 Κατ. Τασσοπούλου

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το