Photo Gallery, Τοπικά

Αλλαγές σε μεταθέσεις εκπαιδευτικών

Στη Μαγνησία, ενώ αναμένεται σχετική εγκύκλιος του υπ. Παιδείας

Δύο Περιοχές Μετάθεσης θα ισχύουν στο Νομό Μαγνησίας, όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας. Η Α’ Περιοχή Μετάθεσης θα περιλαμβάνει όλη τη χερσαία Μαγνησία και η Β’ Περιοχή θα περιλαμβάνει τα νησιά των Βορείων Σποράδων. Αντίστοιχη κατάταξη των Περιοχών Μετάθεσης λειτουργεί και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση του Νομού.

Μέσα στον Ιανουάριο αναμένεται να εκδοθεί από το υπουργείο Παιδείας η εγκύκλιος με τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών, τις οποίες αναμένουν με ιδιαίτερη αγωνία. Η αγωνία των δασκάλων και των καθηγητών για το συγκεκριμένο θέμα έχει κορυφωθεί, καθώς πολλοί θέλουν να κάνουν τον προγραμματισμό τους, ελπίζοντας μελλοντικά στην επιστροφή στον τόπο διαμονής τους.

Άλλες χρονιές ο Νοέμβριος ήταν η περίοδος υποβολής των αιτήσεων για τους εκπαιδευτικούς που ζητούσαν μετάθεση, ενώ τα αποτελέσματα ανακοινώνονταν γύρω στον Απρίλιο.

Φέτος υπήρξε καθυστέρηση στην έκδοση της εγκύκλιου για την υποβολή αιτήσεων, καθώς  υπήρξαν αλλαγές ως προς τις Περιοχές Μετάθεσης στους Νομούς, ενώ έγιναν και τροποποιήσεις.

Πάντως χθες δόθηκε στη δημοσιότητα μέσω του διαδικτύου το ΦΕΚ για τον επανακαθορισμό των Περιοχών Μετάθεσης σε διάφορες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

Στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας οι Περιοχές Μετάθεσης που δημιουργούνται είναι δύο, η Α’ που αναφέρεται σε όλη τη χερσαία Μαγνησία και η Β’ που αφορά στα νησιά των Βορείων Σποράδων.

Από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τονίστηκε πως για το διοικητικό έργο η συγκεκριμένη εξέλιξη είναι θετική, ενώ διατηρούνται και οι ομάδες σχολείων. Πάντως, η επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου μέσω εγγράφου αναμένεται από μέρα σε μέρα.

Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας κ. Σωκράτης Σαβελίδης τόνισε πως η νέα κατάσταση δημιουργεί πάρα πολλές αβεβαιότητες σε σχέση με τα δικαιώματα μετάθεσης και γενικότερα μετακίνησης των εκπαιδευτικών μέσα στις περιοχές μετάθεσης. Είναι βέβαιο ότι θα αδικηθούν πολλοί εκπαιδευτικοί που κατείχαν ως τώρα οργανικές θέσεις σε περιοχές με μικρό αριθμό μορίων, όπως στο Βόλο. Επίσης είναι πολύ πιθανό να δημιουργηθούν προβλήματα στις τοποθετήσεις ειδικών κατηγοριών εκπαιδευτικών. Το κλίμα δυσχεραίνει και από γενικότερες μεταβολές στην εκπαίδευση, όπως οι συγχωνεύσεις σχολείων, οι αλλαγές στους τύπους Λυκείων.

Πριν ένα μήνα περίπου το υπουργείο Παιδείας προώθησε κάποιες τροποποιήσεις στο νόμο για τις μεταθέσεις οι οποίες συνιστούν τις εξής αλλαγές:

1) Οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί τοποθετούνται οριστικά (λαμβάνουν δηλαδή οργανική θέση) όχι στο τέλος της πρώτης διετίας, όπως ίσχυε, αλλά στο τέλος του πρώτου χρόνου.

2) Καταργείται για όλους η υποχρεωτική διετία και για την υποβολή αίτησης για μετάθεση απαιτείται πλέον η υπηρεσία ενός έτους στην κατεχόμενη οργανική θέση.

3) Καταργείται ο διπλασιασμός των μορίων, όπως ίσχυε για τρίτη και τέταρτη χρονιά, για τους διορισθέντες από το 2010 και μετά.

4) Επανέρχεται σε ισχύ το άρθρο 8 του Π.Δ. 50/96 το οποίο μεταξύ άλλων προβλέπει πως για τη μετάθεση εκπαιδευτικών απαιτείται υπηρεσία ενός έτους στην κατεχόμενη οργανική θέση μέχρι 31 Αυγούστου του έτους κατά το οποίο πραγματοποιούνται μεταθέσεις.

Κινητά εργαστήρια Πληροφορικής 

Με κινητά εργαστήρια Πληροφορικής θα προμηθεύσει το υπουργείο Παιδείας, όλα τα Γυμνάσια (1.760) της χώρας, σύμφωνα με απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Κ. Αρβανιτόπουλος.

Το κάθε κινητό εργαστήριο Πληροφορικής θα περιλαμβάνει:

-15 φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές με το απαραίτητο λογισμικό,
– ένα τροχήλατο ερμάριο για τη φύλαξη και φόρτιση των Η/Υ, με διάταξη πολλαπλών παροχών ρεύματος με προστασία από υπέρταση και διακόπτη,
– ένα Wifi Access Point με απαραίτητο λογισμικό.

Συνολικά θα γίνει η προμήθεια 1.760 φορητών εργαστηρίων, τα οποία περιλαμβάνουν:
– 26.400 φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές (laptops),
– 1.760 ερμάρια αποθήκευσης, φόρτισης & μεταφοράς,
– 1.760 WiFi Access Points.
Για την αγορά και εγκατάσταση των εργαστηρίων έχουν προϋπολογιστεί 18.920.00 ευρώ (μέσω ΕΣΠΑ). Για τη σκοπιμότητα της προμήθειας των 1.760 εργαστηρίων στην απόφαση του υπουργείου τονίζεται ότι «η χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής Επικοινωνίας  βοηθά στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης των μαθητών, στην αλλαγή διδακτικής πρακτικής, της διαδικασίας μάθησης και της επικοινωνίας και εξασφαλίζει την παροχή ίσων ευκαιριών σε όλους του μαθητές πανελλαδικά. Η στόχοι αυτοί θα επιτευχθούν και μέσα από την παροχή της κατάλληλης υλικοτεχνικής υποδομής που στην παρούσα φάση δεν υφίσταται».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το