Τοπικά

Λύση τα πλωτά αγκυροβόλια για τα κρουαζιερόπλοια- Παρουσιάστηκε σε διημερίδα στη Σκιάθο “Θ”

Η καινοτόμος πρόταση που παρουσιάστηκε στη διημερίδα, προβλέπει πως ακόμα και νησιά που δεν έχουν μεγάλα λιμάνια, όπως η Σκιάθος, θα μπορούν να ενταχθούν σε προγράμματα κρουαζιέρας
Η καινοτόμος πρόταση που παρουσιάστηκε στη διημερίδα, προβλέπει πως ακόμα και νησιά που δεν έχουν μεγάλα λιμάνια, όπως η Σκιάθος, θα μπορούν να ενταχθούν σε προγράμματα κρουαζιέρας

Πρωτοποριακές και οικονομικές λύσεις για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του θαλάσσιου τουρισμού σε νησιά που δεν έχουν αντίστοιχες υποδομές, ανέδειξε η διημερίδα με θέμα «Στρατηγική Ενίσχυσης Υποδομών Τουριστικής Ανάπτυξης Σκιάθου».

Η καινοτόμος πρόταση που παρουσιάστηκε στη διημερίδα, προβλέπει πως ακόμα και νησιά που δεν έχουν μεγάλα λιμάνια, όπως η Σκιάθος, θα μπορούν να ενταχθούν σε προγράμματα κρουαζιέρας, με τη χρήση πλωτών εξεδρών, όπου θα μπορούν να δένουν κρουαζιερόπλοια μέσης χωρητικότητας 800 ατόμων και mega yachts. Αυτό σημαίνει έως και 3.000 επισκέπτες ημερησίως, που σταδιακά θα αποβιβάζονται και θα γνωρίζουν το νησί του Παπαδιαμάντη.
Στη διημερίδα που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο «Skiathos Palace», το διήμερο 28 και 29 Μαΐου και διοργανώθηκε από τον Δήμο Σκιάθου, παρουσιάστηκε η μελέτη, που έχει εκπονηθεί για λογαριασμό του Δήμου, προκειμένου να δώσει λύση στην ανάγκη ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων και μεγάλων τουριστικών σκαφών. Τα «ναύδετα» αποτελούν την καινοτόμα, οικονομική και φιλοπεριβαλλοντική λύση, τη στιγμή που στη Σκιάθο δεν υπάρχουν οι πόροι για να αναπτυχθεί το λιμάνι, ώστε να υποδεχθεί κρουαζιερόπλοια.
Στα πλωτά αγκυροβόλια, που παρουσίασε η μελετητική εταιρεία Δαίδαλος, θα μπορούν σταδιακά να δένουν μέχρι 4 κρουαζιερόπλοια ή mega yachts. Σύμφωνα με τον μελετητή Νικόλαο Τράκο, πρόκειται για μια λύση που παρέχει ασφάλεια και λειτουργικότητα στα πλοία, είναι απολύτως σύμφωνη με τα περιβαλλοντικά πρότυπα και οικονομική.
«Η καινοτομία της προτεινόμενης λύσης, βρίσκεται στο ρομβοειδές σχήμα. Σε κάθε πλευρά του ρόμβου που σχηματίζουν τα 4 ναύδετα, μπορούν να δένουν κρουαζιερόπλοια μέσης χωρητικότητας 800 ατόμων και mega yachts. Αυτό σημαίνει ότι στην τελική του ανάπτυξη το έργο αυτό θα μπορεί να εξυπηρετεί ημερησίως 2.500 έως 3.000 επισκέπτες. Θα μπορούν να αφομοιώνονται ομαλά στην καθημερινή ζωή του νησιού συμβάλλοντας στην τοπική οικονομία» δήλωσε ο κ. Νικόλαος Τράκος με αφορμή την παρουσίαση του έργου.
Οι επιχειρηματίες του θαλάσσιου τουρισμού ζητούν υποδομές για να εξυπηρετήσουν τη διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση.
Ο Θεόδωρος Κόντες, πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιέρας, μίλησε για την ανάπτυξη τουρισμού κρουαζιέρας και τόνισε: «Το 25% των επιβατών κρουαζιέρας, ξαναπάει στους προορισμούς που επισκέπτεται, στα νησιά μας. Έτσι δημιουργήθηκε η Σαντορίνη. Η Σκιάθος πρέπει να αναπτύξει σταδιακά τις σωστές υποδομές προκειμένου να προσελκύσει ακόμη περισσότερα κρουαζιερόπλοια».
Ο Διογένης Βενετόπουλος, γραμματέας Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, ανέπτυξε τα οφέλη του τουρισμού yachting και πολυτελούς κρουαζιέρας, αλλά και τις επιπτώσεις της υψηλής φορολογίας στα σκάφη με ελληνική σημαία υπογραμμίζοντας: «Η Ελλάδα και βεβαίως οι Σποράδες, με την πολυνησία, τις μοναδικές ακτογραμμές σε συνδυασμό με ανάπτυξη των υποδομών, τη σταθερή και ανταγωνιστική φορολογική πολιτική μπορεί και πρέπει να γίνει ο νούμερο ένα παγκόσμιος προορισμός για θαλάσσιο τουρισμό.
Ο Αλέξανδρος Μαζαράκης, πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ), κατέταξε τη Σκιάθο ως τον ιδανικότερο προορισμό για τις ιστιοπλοϊκές διαδρομές αναψυχής. «Η Σκιάθος είναι ιδανικός προορισμός για ιστιοπλοϊκά και καταμαράν. Είναι απαραίτητη όμως η δημιουργία τουριστικών λιμένων. Τα πλωτά αγκυροβόλια, που παρουσιάστηκαν σήμερα αποτελούν μια «χρυσή λύση», την εποχή της οικονομικής κρίσης» είπε χαρακτηριστικά.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το