Πολιτισμός

Η Μαρίτα Παπαρίζου επικεφαλής στην διεκδίκηση της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας

paparizou2

Η Μαρίτα Παπαρίζου, η διεθνούς φήμης Βολιώτισσα μεσόφωνος, ανέλαβε αφιλοκερδώς την καλλιτεχνική διεύθυνση για την ανάληψη της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης 2021 από το Δήμο Βόλου. Η κα Παπαρίζου έχει ξεκινήσει τις επαφές με τους αρμόδιους φορείς για την προώθηση των θεμάτων, που αφορούν στην ανάληψη της διοργάνωσης από το Δήμο Βόλου.

Βιογραφικό

Η Μαρίτα Παπαρίζου γεννήθηκε στο Βόλο και σπούδασε στο Ορφείο Ωδείο Αθηνών, στο Μιλάνο με το R. Coviello, με υποτροφία Αλεξάνδρα Τριάντη του ΟΜΜΑ (1998), και στο Παρίσι με τη J. Reiss.

Το ευρύ ρεπερτόριό της περιλαμβάνει ρόλους όπως Onaro (Arianna in Nasso, N. Porpora), Dido (Dido and Aeneas, H. Purcell), Orlando (Orlando Furioso, A. Vivaldi), Amastre και Serse (Serse, G.F. Handel), Tauride (Arianna, G.F. Handel), Circe (Telemaco, C.W. Gluck) Rosina (Il barbiere di Siviglia, G. Rossini), Isabella (L’Italiana in Algeri, G. Rossini), Arsace (Semiramide, G. Rossini), Tancredi (Tancredi, G. Rossini), Isolier (Le Comte Ory, G. Rossini) Adalgisa (Norma, V. Bellini), Smeton (Anna Bolena, G. Donizetti), Fenena (Nabucco, G. Verdi), Mary (Der Fliegende Holländer, R. Wagner), Ježibaba και Ξένη Αρχόντισσα (Rušalka, A. Dvořák) και πολλά ορατόρια (Lord Nelson Mass, J. Haydn- Mass in C minor, W.A. Mozart-Stabat Mater, G. Rossini- Requiem, G. Verdi -Te Deum, A. Bruckner).

Έχει συνεργαστεί με τους μαέστρους A. Florio, C. Scimone, A. Zedda, A. Jordan, M. Zambelli, N. Cleobury, C. Hogwood, τα θέατρα της Πίζα, Λιβόρνο, Τρέντο, Σαβόνα, Νταλ Βέρμε, Μπιλμπάο, Μασύ, Μασσαλία, Μόντε Κάρλο, Σατλέ, Θέατρο των Ηλυσίων Πεδίων, Σάντλερς Γουέλς, ΕΛΣ, ΟΜΜΑ, ΟΜΜΘ, Ηρώδειο και πολλές ορχήστρες όπως Capella dei Turchini, Ensemble Orchestral de Paris, Cameristi del Teatro alla Scala, London Philharmonia, Royal London Philharmonic Orchestra, ΚΟΑ, ΚΟΘ, Ορχήστρα των Χρωμάτων και Καμεράτα. Τέλος είναι σημαντική και η παρουσία της στη διεθνή δισκογραφία, με δύο όπερες, σε πρώτη παγκόσμια ηχογράφηση, αλλά και ένα προσωπικό CD, που απέσπασε όπως και τα άλλα εξαιρετικές κριτικές στο διεθνή τύπο και βραβεύτηκε από την Ένωση Ελλήνων Κριτικών, η ηχογράφηση του οποίου στηρίχθηκε σε αυθεντικά χειρόγραφα του Βιβάλντι.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το