Τοπικά

Ασυντήρητες και επικίνδυνες πεζογέφυρες στον Κραυσίδωνα (photos)

Η κατασκευή τους και η δημιουργία τους έγινε πριν αρκετά χρόνια και διευκόλυναν τους πεζούς και περιοίκους στις μετακινήσεις τους. Ο λόγος για τις ξύλινες πεζογέφυρες στον Κραυσίδωνα, που συνδέουν τους δύο παρόχθιους δρόμους του χειμάρρου, την οδό Ζάχου και την Καραμπατζάκη. Δυστυχώς, όμως, οι φθορές από την πολυκαιρία και τη χρήση τους έχουν αφήσει τα σημάδια τους και περίοικοι ζητούν να επιδιορθωθούν και να συντηρηθούν, διότι είναι επικίνδυνες.

Μέχρι βίδες και ξύλα προεξέχουν
Μέχρι βίδες και ξύλα προεξέχουν

Τα σημάδια από το πέρασμα του χρόνου, αλλά και της έλλειψης συντήρησης είναι εμφανή στις πέντε ξύλινες πεζογέφυρες, που συνδέουν την οδό Ζάχου και την Καραμπατζάκη από τη Γιάννη Δήμου και προς την εκβολή του χειμάρρου Κραυσίδωνα. Οι πέντε ξύλινες πεζογέφυρες βρίσκονται στο ύψος των οδών Στρατηγού Μακρυγιάννη, Κραυσίδωνος, Αδμήτου, Αγίων Αναργύρων και της Πολυτεχνικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κοντά στην εκβολή του χειμάρρου. Όταν κατασκευάστηκαν, διευκόλυναν ιδίως τους ηλικιωμένους, αλλά και τους περιοίκους στις μετακινήσεις τους από τη μία μεριά του Κραυσίδωνα στην άλλη. Σήμερα, όμως, υπό τον φόβο ότι είναι παλιές, ασυντήρητες και σε πολλά σημεία επικίνδυνες, δεν χρησιμοποιούνται από πολλούς.

Λείπουν ξύλινα προστατευτικά κάγκελα
Λείπουν ξύλινα προστατευτικά κάγκελα

Το φωτογραφικό οδοιπορικό της «Θ» κατέγραψε τις ελλείψεις και τις επικινδυνότητες στις ξύλινες πεζογέφυρες και όπως τονίστηκε από χρήστες και περιοίκους, πρέπει άμεσα να συντηρηθούν, διότι στο τέλος θα καταρρεύσουν.
Σχεδόν σε όλες τις ξύλινες πεζογέφυρες τα περισσότερα ξύλα είναι σάπια, έχουν φθορές, λείπουν προστατευτικά κάγκελα και ξύλινα κομμάτια, τρίζουν και κουνιούνται ολόκληρες, προεξέχουν επικίνδυνα κομμάτια ξύλου και βίδες, ενώ λείπουν καρφιά, που κρατούν στο πάτωμα τα ξύλα. Οι πεζογέφυρες χρησιμοποιούνται από οδηγούς δικύκλων και ποδηλάτων, όπου, εκτός της επικινδυνότητας, προκαλούν έναν εκκωφαντικό θόρυβο. Οι περίοικοι ζητούν να βρεθεί τρόπος, ώστε να μην μπορούν να χρησιμοποιούνται οι πεζογέφυρες από δίκυκλα και ποδήλατα, αλλά και να υπάρχει παράλληλα η δυνατότητα χρήσης τους από ΑμεΑ με ειδικά αμαξίδια.

Κάποιες έχουν υποστεί καθίζηση και υπάρχει διαφορά ύψους ανάμεσα σε αυτές και το πεζοδρόμιο
Κάποιες έχουν υποστεί καθίζηση και υπάρχει διαφορά ύψους ανάμεσα σε αυτές και το πεζοδρόμιο

Σχεδόν όλες οι ξύλινες πεζογέφυρες έχουν υποστεί καθίζηση και υπάρχει διαφορά ύψους ανάμεσα σε αυτές και το πεζοδρόμιο, κατάσταση δύσκολη ιδίως για ΑμεΑ, που κινούνται με τα ειδικά αμαξίδια. Οι φθορές είναι πολλές και η κατάσταση επιβαρύνεται από την έλλειψη μιας συνολικής επιδιόρθωσης και συντήρησης, ενώ τα συνθήματα και τα γκράφιτι καλύπτουν ολόκληρες επιφάνειες.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το