Πολιτισμός

Αναδρομή στα 120 χρόνια του γαλλικού Κινηματογράφου από τον Απ. Φοινικόπουλο

AΦΙΣΑ ΤΟΥ ΣΙΝΕMA

Mε αφορμή τη λήξη του Φεστιβάλ Κανών, τo ”Kαφέ της Επιστήμης” στο Βόλο και ο Eλληνογαλλικός Σύνδεσμος διοργανώνουν εκδήλωση, στην οποία θα μιλήσει ο Aπόστολος Φοινικόπουλος, δικηγόρος, υπεύθυνος του προγράμματος Σινέ Μεσόγειος (2007 – 2014 Αχίλλειον & Εξωραϊστική), με θέμα ”1895 – 2015: Αναδρομή στα 120 χρόνια του γαλλικού Κινηματογράφου ”. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί σήμερα Τετάρτη 27 Μαϊου στο ”Καφέ της Επιστήμης”, Αντωνοπούλου 17 στις 20:00.

Ο ομιλητής της εκδήλωσης γράφει:
Η παρουσίαση ακολουθεί ένα μεγάλο ταξίδι με πολλές διαδρομές και πολλούς σταθμούς: Από την πρώτη δημόσια κινηματογραφική προβολή των αδελφών Λιμιέρ με τριάντα τρία εισιτήρια στο υπόγειο ενός παρισινού ξενοδοχείου της ”Μπελ-Επόκ” μέχρι τα μαγικά σκηνοθετικά κόλπα του Μελιές από τη ”Γη στη Σελήνη”. Από τον Μαξ, τον πρώτο διεθνή σταρ και αγαπημένο δάσκαλο του Σαρλό μέχρι την Αλίς Γκι, την πρώτη στον κόσμο γυναίκα δημιουργό και παραγωγό ταινιών στην Ευρώπη και Αμερική. Από τη Μαργαρίτα του Γκομόν και τον Πετεινό του Πατέ μέχρι τις ομώνυμες μεγάλες κινηματογραφικές εταιρείες. Από τον ”Σβέλτο Λαγό” της Μονμάρτρης μέχρι τη Φαντασμαγορία της πρώτης ταινίας κινουμένων σχεδίων στον κόσμο.
Από τις περιπέτειες του Φαντομά και των Βαμπίρ μέχρι τις ταινίες τέχνης με αρτίστες της ”Κομεντί Φρανσαίζ” και μουσική υπόκρουση του Σεν-Σανς. Από τις προπολεμικές αβάν-γκαρντ των ιμπρεσιονιστών και των σουρεαλιστών μέχρι τον ποιητικό ρεαλισμό των ταινιών ”Η Μεγάλη Χίμαιρα” και ”Το Ανθρώπινο Κτήνος” του σκηνοθέτη Ζαν Ρενουάρ, γιο του διάσημου ζωγράφου Ογκίστ Ρενουάρ. Από τον βωβό στον ομιλούντα και από τον ασπρόμαυρο στον έγχρωμο κινηματογράφο. Από το ”Λιμάνι των Αποκλήρων” στο αμερικάνικο φιλμ-νουάρ και πάλι πίσω στο γαλλικό πολάρ (αστυνομική ταινία).
Από τη Γαλλική Ποιότητα και το Σινεμά του Μπαμπά της μεταπολεμικής γενιάς μέχρι την επανάσταση της δεκαετίας του ΄60 με τα ”Τετράδια του Κινηματογράφου” και τα ιερά τέρατα του Νέου Κύματος (Τριφό, Γκοντάρ, Σαμπρόλ, Ρομέρ, Ριβέτ) και της Αριστερής Όχθης (Ρενέ, Ντεμί, Βαρντά, Μαρκέρ). Από τους μεταμοντέρνους του ΄70 μέχρι το σινεμά του βλέμματος του ΄80 και το σινεμά του σώματος του ΄90 στο νέο-νέο κύμα της εποχής μας.
Η παρουσίαση ανοίγει και κλείνει με αναφορά σε δύο πρόσφατες ταινίες (2012), που αναφέρονται, η κάθε μια με το δικό της τρόπο, στην ιστορία του κινηματογράφου: Η γαλλική ταινία ”The Artist” αναφέρεται στο Χόλιγουντ του ΄30 και η αμερικάνικη ταινία ”Hugo” στην περίπτωση του πρωτοπόρου Ζόρζ Μελιές.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το