Photo Gallery, Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

1000 “ηλεκτροσόκ” το μήνα στη Μαγνησία

Καθημερινό φαινόμενο είναι οι «ουρές» στη ΔΕΗ Βόλου για την πληρωμή λογαριασμών ή τη ρύθμιση ανεξόφλητων

Σε πάνω από 1000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις κόβει το ηλεκτρικό ρεύμα κάθε μήνα η ΔΕΗ στην περιοχή της Μαγνησίας, λόγω μεγάλων οφειλών τους προς την Επιχείρηση, ενώ σε μηνιαία βάση κάνει 700 περίπου επανασυνδέσεις… Επίσης κατά 75% και πλέον αυξήθηκε σε σύγκριση με το 2011 το ποσοστό των καταναλωτών ηλεκτρικού ρεύματος, που ζητούν ρυθμίσεις οφειλών από τη ΔΕΗ.

Σύμφωνα με στοιχεία από το ΔΕΔΔΗΕ Βόλου, το διαχειριστή του συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας της περιοχής, καθημερινά οι διακοπές στην ηλεκτροδότηση σπιτιών και επιχειρήσεων, στις οποίες προβαίνει είτε η ίδια η Επιχείρηση, είτε εργολάβος της, κυμαίνονται μεταξύ 40-50, αριθμός που έχει αυξηθεί πάνω από 30% σε σύγκριση με το 2011 και περισσότερο σε σύγκριση με τα προηγούμενα προ της κρίσης χρόνια.

Πάντως, όπως σημειώνει στέλεχος του ΔΕΔΔΗΕ, αυτοί που δεν πληρώνουν τις οφειλές τους, δεν είναι οι βιοπαλαιστές, που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο τις ρυθμίζουν, αλλά οι γνωστοί μπαταχτσήδες, πολλοί από τους οποίους δημιουργούσαν προβλήματα και πριν την οικονομική κρίση.

Η ενημέρωση για τους οφειλέτες είναι καθημερινή και γίνεται ηλεκτρονικά μέσω του προγράμματος «Σκίρων», που διαθέτει η ΔΕΗ. Είναι γνωστό ότι κατά την ελληνική μυθολογία, ο Σκίρων ήταν ο περιβόητος Κορίνθιος ληστής, γιος του Πέλοπα, που παραμόνευε στην Κακιά Σκάλα και όποιος περνούσε μόνος του, του ζητούσε να του πλύνει τα πόδια, για να περάσει από το πέρασμα. Τότε τον έσπρωχνε στον γκρεμό και τον σκότωνε. «Σκίρων» ονομάζεται το μηχανογραφικό σύστημα των αποκοπών της ΔΕΗ. Ογδόντα ημέρες από την έκδοση των πρώτων λογαριασμών η ΔΕΗ έχει υποχρέωση να προχωρήσει στη διακοπή των παροχών, όπου για διάφορους λόγους δεν έχουν πληρώσει το λογαριασμό. Η ΔΕΗ, προχώρησε στην εφαρμογή έκδοσης δύο καταστάσεων αποκοπών λόγο χρέους («Σκίρων Ι» και «Σκίρων ΙΙ»), όπου η διαφορά τους είναι στο εάν έχουν αφήσει ανεξόφλητο μόνο το χαράτσι.

Στο πλαίσιο των διακοπών λόγω χρέους, η ΔΕΗ αρχίζει από τις παροχές που έχουν εκτός από ανεξόφλητο το χαράτσι και ποσά που αφορούν και στις άλλες χρεώσεις.

Από τις διακοπές εξαιρούνται μόνον όσες έχουν προσκομίσει δικαστική απόφαση ή προσωρινή διαταγή αναστολής διακοπής από δικαστική αρχή, καθώς και πελάτες που χρίζουν μηχανικής υποστήριξης, καθώς είναι ασθενείς.

Επανασυνδέσεις και ρυθμίσεις

Σύμφωνα εξάλλου με άλλα στοιχεία από τη ΔΕΗ Βόλου, καθημερινά γίνονται 20-30 επανασυνδέσεις κομμένων ηλεκτρικών παροχών, ύστερα από την εξόφληση ή τη ρύθμιση των λογαριασμών. Παράλληλα μεγάλη αύξηση σημειώθηκε το 2012 στις ρυθμίσεις οφειλών, που έφθασαν το 75% σε σύγκριση με το 2011. Είναι σαφές ότι η αδυναμία πληρωμής των λογαριασμών της ΔΕΗ οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό στην επιβολή του ειδικού τέλους ακινήτων (ΕΕΤΗΔΕ), που τους έχει επιβαρύνει υπέρμετρα και έτσι δεν μπορούν να πληρώσουν τη ΔΕΗ νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις. Σημειώνεται ότι σε περίπτωση μη πληρωμής του πρώτου λογαριασμού ρεύματος από τους καταναλωτές, στον επόμενο λογαριασμό μετά από δύο μήνες, έρχεται ειδοποίηση, ότι σε ενδεχόμενη μη πληρωμή και του νέου εντός 27 ημερών από την έκδοσή του, θα ξεκινήσει η διαδικασία αποκοπής ηλεκτροδότησης.

Οι ρυθμίσεις αφορούν μηνιαίες δόσεις μέχρι έξι μήνες και οι αιτήσεις κατατίθενται στη ΔΕΗ Βόλου, στη Λάρισα ή τη Λαμία. Πάντως η τοπική ΔΕΗ προσπαθεί να βοηθάει περιπτώσεις καταναλωτών, όπως όταν οι δύο σύζυγοι είναι άνεργοι ή βαρέως πάσχοντες ασθενείς κ.ά. Οι διακανονισμοί φθάνουν ακόμη και στην καταβολή 50 ευρώ το μήνα.

Πάντως έρχεται και ένα αισιόδοξο μήνυμα από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ). Με το νέο κώδικα προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας που ανακοίνωσε η ΡΑΕ, οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας δεν θα προβαίνουν σε αποκοπή του ηλεκτρικού από το Νοέμβριο μέχρι το Μάρτιο, δηλαδή το χειμώνα και το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου, για μη εξόφληση λογαριασμών στους «ευάλωτους» οικιακούς πελάτες. Πρόκειται για τους δικαιούχους του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου της ΔΕΗ. Οι προμηθευτές πρέπει να δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες αυτούς, της τμηματικής και άτοκης εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους, σε μηνιαίες δόσεις, που δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 50% της αντίστοιχης μηνιαίας δαπάνης για την ηλεκτρική κατανάλωση του «ευάλωτου» πελάτη.

Όπως σημειώνει στέλεχος της ΔΕΗ Βόλου, «το ρεύμα είναι κοινωνικό αγαθό. Δεν μπορείς σήμερα να μείνεις χωρίς αυτό».

Εξάλλου ελάχιστοι καταναλωτές από τις δύο ιδιωτικές εταιρείες παρόχους που έβαλαν λουκέτο, δεν επέστρεψαν στη ΔΕΗ.

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το