Photo Gallery, Τοπικά

Στο facebook από το Δημοτικό Σχολείο

Από τις συζητήσεις στο σχολείο διαπιστώθηκε ότι τα παιδιά ασχολούνται πολλές ώρες με το διαδίκτυο ανεξέλεγκτα, ενώ έχοντας σελίδες στο facebook μιλούν με πολλά άτομα, πολλοί από τους οποίους είναι εκτός στενού οικογενειακού περιβάλλοντος

Επί τάπητος θέτει το ζήτημα της ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου στους μαθητές η διεύθυνση του 11ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των γονέων, καθώς διαπιστώνεται πως το συντριπτικό ποσοστό των παιδιών των μεγάλων τάξεων χρησιμοποιούν καθημερινά το διαδίκτυο, ενώ υπάρχει και η τάση για συναγωνισμό στο ποιος θα έχει τους περισσότερους φίλους στο facebook, με τους κινδύνους όμως να παραμονεύουν.

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων το σχολείο συμμετέχει στη στατιστική έρευνα που διοργανώνει το Πανεπιστήμιο Αθηνών μέσω του προγράμματος «Αριάδνη», ενώ σύντομα, θα πραγματοποιήσει και ενημερωτικές συναντήσεις με τους γονείς.

Αξίζει να σημειωθεί πως το θέμα της ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου είναι επίκαιρο σε όλα τα σχολεία, πλέον και στα Δημοτικά, καθώς έχει παρατηρηθεί ότι από τη Δ’ τάξη οι μαθητές σερφάρουν, έχουν δική τους σελίδα στο facebook και αποκτούν φίλους. Μάλιστα οι γονείς δεν μπορούν να ελέγχουν διαρκώς τα παιδιά τους, είτε για λόγους εργασίας είτε έλλειψης ενημέρωσης.

Η διευθύντρια του σχολείου κ. Αγγελική Γκέσκου τόνισε πως «από τις συζητήσεις που κάναμε στις τάξεις διαπιστώσαμε ότι τα παιδιά ασχολούνται πολλές ώρες με το διαδίκτυο και αυτό γίνεται ανεξέλεγκτα, ενώ έχοντας σελίδες στο facebook μιλούν με πολλά άτομα, έχοντας μεγάλο αριθμό επαφών που δεν επικεντρώνεται μόνο στο στενό οικογενειακό περιβάλλον. Μάλιστα υπάρχει ένας ανταγωνισμός, ποιος θα έχει τους περισσότερους φίλους στο διαδίκτυο, ενώ μιλούν για αριθμούς φίλων, όπως 120 άτομα. Από την άλλη πλευρά οι γονείς γνωρίζουν τα βασικά και αδυνατούν να φανταστούν τους κινδύνους που διατρέχουν τα παιδιά τους. Θέλουμε, λοιπόν να δούμε, πόσο έχουν εμπλακεί τα παιδιά με το διαδίκτυο, να γνωστοποιήσουμε στους γονείς τους κινδύνους που υπάρχουν και να τονίσουμε τρόπους, ώστε να προστατευτούν τα παιδιά τους. Μάλιστα, με την καθηγήτρια Πληροφορικής υπάρχει μια σκέψη να καλέσουμε γονείς για να τους ενημερώσουμε».

Η ίδια πρόσθεσε πως «σε μια τάξη με 19 μαθητές, οι δεκατέσσερις είναι καθημερινά χρήστες του διαδικτύου και δεν ασχολούνται μόνο με παιχνίδια ή με δραστηριότητες που ζητούν οι εκπαιδευτικοί».

Η υποδιευθύντρια του σχολείου κ. Βασιλική Κορκοβέλου υπογράμμισε πως «συζητήσαμε στην αρχή της χρονιάς με τους γονείς σχετικά με την πλοήγηση των μαθητών στο διαδίκτυο και τους έθεσα το θέμα των ωρών απασχόλησης ή πόσο επικίνδυνο μπορεί να είναι αυτό. Αναμένεται και επόμενη συνάντηση με τους γονείς για να εξειδικεύσουμε, ενώ τους δώσαμε και τον ιστότοπο, ώστε να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο του Πανεπιστημίου Αθηνών. Προσπαθούμε να διαμορφώσουμε μια δομημένη επικοινωνία με τους γονείς, για το πόσο προσεκτικοί πρέπει να είναι και οι ίδιοι με τα παιδιά τους, ώστε να πλοηγούν με ασφάλεια. Πάντως, από τα μέχρι συμπεράσματα της έρευνας, φαίνεται πως το μεγαλύτερο ποσοστό των παιδιών σερφάρει στο διαδίκτυο, ενώ πολλά παιχνίδια που παίζουν, είναι διαδικτυακά.

Αξίζει να αναφερθεί πως σε μια τάξη με 20 μαθητές μόνο οι τρεις δεν είχαν ηλεκτρονικό υπολογιστή για να σερφάρουν και πήγαιναν σε φίλους τους».

Το 11ο Δημοτικό εντάσσεται στο δίκτυο σχολείων που έχουν διευρυμένο διδακτικό ωράριο, με αποτέλεσμα το μάθημα της πληροφορικής να διδάσκεται στο πρωινό διδακτικό ωράριο.

Πάντως φαίνεται πως οι μαθητές ξέρουν ήδη αρκετά πράγματα από τη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών και του διαδικτύου.

Η καθηγήτρια Πληροφορικής κ. Αποστολία Παγώνη ανέφερε ότι «οι μαθητές είναι πάρα πολύ εξοικειωμένοι με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Ήδη από την Α’ τάξη Δημοτικού γνωρίζουν, πώς να τους χρησιμοποιούν και δείχνουν μια άνεση. Βέβαια οι κίνδυνοι είναι πολύ μεγάλοι και γι’ αυτό συζητάμε διαρκώς με τους μαθητές, τι πρέπει να προσέχουν και τι να αποφεύγουν. Μάλιστα οι κίνδυνοι αυξάνουν για τους μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων Δημοτικού, καθώς σε αυτή την ηλικία αρχίζουν να συνομιλούν με άλλους στο διαδίκτυο και μπαίνουν στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Παράλληλα τα παιδιά μετρούν πόσους φίλους έχουν στο facebook για να δείξουν πόσο κοινωνικοί είναι, αν και αυτό δεν ισχύει στην πραγματικότητα. Στο πλαίσιο αυτό ετοιμάζουμε και μια εκδήλωση για τους γονείς, αφού η προστασία ξεκινάει από το σπίτι».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

1 Comment

Μοιραστείτε το