Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Μειώθηκε η διαρροή μαθητών Ρομά

Μέχρι και 70% παρατηρείται στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας
Μέχρι και 70% παρατηρείται στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας

Μείωση της σχολικής διαρροής και διαλείπουσας φοίτησης στους Ρομά μαθητές μέχρι και 70% παρατηρείται στο 10ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας, μέσω της συνδρομής που παρέχεται και από ειδικό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Χθες στο Πολιτιστικό Κέντρο Νέας Ιωνίας μαθητές από διάφορα σχολεία συγκεντρώθηκαν και μέσα από διάφορες δραστηριότητες που ανέπτυξαν, όπως θεατρικό δρώμενο, ζωγραφική, έστειλαν ηχηρό μήνυμα υπέρ του σεβασμού της διαφορετικότητας.

Η εκδήλωση διοργανώθηκε από το Δήμο Βόλου και την Αντιδημαρχία Κοινωνικής Προστασίας, την Κοινωφελή Επιχείρηση ΚΕΚΠΑ-ΔΙΕΚ, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και το Ιατροκοινωνικό Κέντρο Αλιβερίου, ενώ συμμετείχαν τα δύο σχολεία της πόλης, όπου παρατηρείται η συγκέντρωση των Ρομά μαθητών, το 10ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας και το 17ο Δημοτικό Βόλου, καθώς και άλλα Δημοτικά που δεν έχουν Ρομά μαθητές, όπως το 2ο, 4ο, το 8ο Νέας Ιωνίας. Άλλωστε στόχος είναι όλο και περισσότερα σχολεία να ανοιχθούν στο πνεύμα της διαφορετικότητας.

Η υπεύθυνη του Ιατροκοινωνιικού Κέντρου Αλιβερίου κ. Ιουλία Τριανταφύλλου σημείωσε πως μέσω της εκδήλωσης μπόρεσαν και ήρθαν σε επαφή παιδιά Ρομά και μη που ανέπτυξαν διάφορα δρώμενα με θέμα το σεβασμό στη διαφορετικότητα.

«Όλο και περισσότερο ενδιαφέρει πλέον τους γονείς Ρομά η εκπαίδευση των παιδιών τους. Σε αυτό συντελούν πολλά πράγματα, όπως τα προγράμματα εκπαίδευσης που υλοποιούνται, αλλά και η οικονομική κρίση, με την έννοια ότι τελευταία οι μετακινήσεις των ανθρώπων αυτών είναι λιγότερες, οπότε παραμένουν περισσότερο στον τόπο τους» σημείωσε η ίδια.

Εκτός από τη διαφορετικότητα, αναδείχθηκε και το θέμα της σχολικής διαρροής και της περιοδικής διαλείπουσας φοίτησης των Ρομά μαθητών. Μάλιστα επισημάνθηκε πως λόγω και της κρίσης αλλά των εκπαιδευτικών παρεμβάσεων τόσο η διαρροή όσο και η διαλείπουσα φοίτηση έχουν μειωθεί.

Ο διευθυντής του 10ου Δημοτικού Νέας Ιωνίας κ. Τάσος Γούκος σημείωσε πως από τους 304 μαθητές του σχολείου οι 216 είναι Ρομά. Το ενθαρρυντικό είναι πως μέσω και του προγράμματος του Πανεπιστημίου αλλά και των προσπαθειών των εκπαιδευτικών η σχολική διαρροή μειώθηκε μέχρι και 70%, ενώ αυξήθηκαν και οι εγγραφές των Ρομά μαθητών.

Έτσι φαίνεται να έχει περιοριστεί η άτακτη φοίτησή τους, δηλαδή να εγκαταλείπουν το σχολείο ακολουθώντας τους γονείς τους σε άλλες περιοχές της χώρας για επαγγελματικούς λόγους. Σε αυτό συνέβαλε και η κρίση που αναγκάζει τους γονείς να παραμένουν στις εστίες τους και να περιορίζουν τις μετακινήσεις.

Ερωτηθείς, πόσο δύσκολο είναι για έναν δάσκαλο να διδάσκει σε μια Τάξη με πολλούς Ρομά μαθητές, ανέφερε πως είναι δύσκολο, γιατί ο εκπαιδευτικός καλείται να αντιμετωπίσει πολλά επίπεδα μαθητών, όπως αυτοί που έρχονται για πρώτη φορά στο σχολείο, αυτοί που έχουν μεγαλύτερη ηλικία από την Τάξη που φοιτούν, άλλοι που έρχονται και φεύγουν για μεγάλα χρονικά διαστήματα από το σχολείο, ή άλλοι που η αξιολόγηση τους για το σχολείο είναι χαμηλότερη σε σχέση με κάποιους συμμαθητές τους.

Από την πλευρά της η διευθύντρια του 17ου Δημοτικού Βόλου κ. Σταυρούλα Μίχου σημείωσε πως «στο σχολείο το 38-40% των μαθητών είναι Ρομά. Ήταν μια σημαντική εκδήλωση η χθεσινή και προτείνω να αποτελέσει θεσμό. Ήταν μια γιορτή για τη διαφορετικότητα, για τα παιδιά, που μας έκανε να γνωρίσουμε ο ένας τον άλλο και να ευαισθητοποιηθούμε σε θέματα αποδοχής».

Πολύπλευρη στήριξη 

Από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας υλοποιείται πρόγραμμα για την ένταξη των μαθητών Ρομά στην εκπαιδευτική διαδικασία και την αντιμετώπιση της διαλειπούσας φοίτησης.

Οι παρεμβάσεις που έχουν γίνει στην παροχή διδακτικού προσωπικού και υλικού αλλά και στη δημιουργία εκπαιδευτικών δομών και δραστηριοτήτων είναι σημαντικές.

Για παράδειγμα στο Αλιβέρι έχει δημιουργηθεί μια εκπαιδευτική δομή που προετοιμάζει τους μαθητές για την εγγραφή τους στο Νηπιαγωγείο. Παράλληλα στα 10ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας και στο 17ο Δημοτικό Βόλου παρέχεται ενισχυτική διδασκαλία, υλοποιείται δραστηριότητα δημιουργικής απασχόλησης και γενικά εκπονούνται διάφορες ενέργειες, ώστε οι Ρομά μαθητές να συνδεθούν ακόμη περισσότερο με την έννοια και τη σημασία της εκπαίδευσης.

Ο καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης και υπεύθυνος του προγράμματος «Εκπαίδευσης των παιδιών Ρομά των περιφερειών Θεσσαλίας και Ηπείρου» κ. Χρήστος Γκόβαρης είπε πως η χθεσινή ημέρα ήταν αφιερωμένη στη διαφορετικότητα, ενώ γιορτάστηκε και η Παγκόσμια Ημέρα Ρομά στις 8 Απριλίου με σλόγκαν «είμαστε όλοι ίδιοι και διαφορετικοί συνάμα» δίνουμε αξία στη διαφορετικότητα.

Ο ίδιος πρόσθεσε πως «είναι η τρίτη χρονιά φέτος που υλοποιούμε το πρόγραμμα για την εκπαίδευση των Ρομά των μαθητών. Στο Βόλο τα πράγματα είναι πολύ θετικά, αφού πετύχαμε κατά ένα μεγάλο μέρος την παραμονή των μαθητών αυτών στο σχολείο. Στο 17ο Δημοτικό Βόλου που λειτουργεί στην Αγία Παρασκευή, πετύχαμε το 100% της φοίτησης των Ρομά μαθητών, ενώ και στο 10ο Δημοτικό μειώσαμε σημαντικά τη σχολική διαρροή. Μάλιστα με πόρους του προγράμματος ιδρύσαμε στο Αλιβέρι μια εκπαιδευτική δομή για τα προνήπια. Δίνουμε έμφαση στην προσχολική αγωγή, γιατί πιστεύουμε ότι αυτό είναι το θεμέλιο της εκπαίδευσης. Επίσης έχουμε έρθει σε μια πολύ καλή επικοινωνία με τους Ρομά γονείς που αναγνωρίζουν και στηρίζουν την προσπάθεια. Παράλληλα μέσω του προγράμματος διαθέτουμε και ένα λεωφορείο».

Ο ίδιος συνεχάρη την προσπάθεια των εκπαιδευτικών για τη μόρφωση των παιδιών αυτών.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το